Strona 1 z 4

3AJ Ténéré :)

: 19 kwie 2014, 14:25
autor: terenowiecc
Yamaha XT600Z Ténéré 3AJ:

- silnik 3TB, trzeci sezon po małym odświeżeniu(nowy tłok, dotarcie gniazd zaworów, nowe sprzęgło itd.),
- kompletne przednie zawieszenie z TTS,
- przednie koło, zacisk hamulcowy i pompa z TTS,
- tylny amortyzator z TTS + sprężyna Ohlins 85Nm,
- kierownica Reikon,
- podwyższenia kierownicy 30mm,
- kolektor wydechowy z TTS,
- tłumik Laser ProDuro,
- jakieś handbary, składane lusterko,
- tylna felga zapleciona na grubszych szprychach,

Tak to wygląda. Moto jeździ na prawdę super :biker:
Kilka drobnych tematów zostało do zrobienia ale nie mają one wpływu na nic poza wyglądem wiec póki co zostaje jak jest.

Żaden z dotychczasowych motocykli, którymi miałem okazję jeździć, nie dawał mi tyle frajdy. Leciwy sprzęt a ciągle cieszy ;)

Image

Image

:tenere:

Re: 3AJ Ténéré :)

: 07 maja 2015, 12:31
autor: terenowiecc
Dwie "świeże" fotki, Mariusz w siodle ;) :

Image

Image

Ciągle jestem pod dużym wrażeniem tego, jak diametralnie zmienia się motocykl po modyfikacji zawieszenia.
W takiej konfiguracji, 3AJ powinny opuszczać fabrykę ;)

Re: 3AJ Ténéré :)

: 07 maja 2015, 13:56
autor: Tecza
patrze na Twoja i na Arturową babcie Tereske i prezencja niemożliwa !!! kawał konia/tudzież "krowy" 8-) !!!

Graty i szacun !!!

Re: 3AJ Ténéré :)

: 07 maja 2015, 14:23
autor: mlody
Polatał bym taką Teresą:P

Wygląda Mega na tym zawiasie, a pewnie jeszcze lepiej się prowadzi :goodjob:

Re: 3AJ Ténéré :)

: 07 maja 2015, 18:52
autor: mazi
mlody pisze:Polatał bym taką Teresą:P

Wygląda Mega na tym zawiasie, a pewnie jeszcze lepiej się prowadzi :goodjob:

motocykl jest bardzo wysoki, zerknijcie na pierwszym zdjęciu na jakim poziomie jest oś tylnego koła i płyta pod silnikiem :panika:

Przez to nawet ze zbiornikiem niezatankowanym pod korek trzeba bardziej pilnować się przy manewrach, żeby nie uwalić go.

Różnica w zawieszeniu z TTS a tym, które jest oryginalnie to przepaść na korzyść TTS... o tym w wątku Artura pisałem.

Bardzo fajna, rasowa wyprawówka z charakterem, którego współczesne motorki praktycznie nie mają... :happy:

Re: 3AJ Ténéré :)

: 07 maja 2015, 19:09
autor: Pawlo
Tył też jest z TTS? Kombinowałeś coś z ustawieniami zawieszenia czy zbytnio się w to nie zagłębiałeś? Pytam z ciekawości, bo mi zajęło trochę czasu zanim rozkminiłem jak ta regulacja przekłada się na jazdę :)
Rozumiem, że przed jazdą robicie losowanie, kto czym jedzie :lol:

Re: 3AJ Ténéré :)

: 07 maja 2015, 20:05
autor: terenowiecc
Tecza pisze:patrze na Twoja i na Arturową babcie Tereske i prezencja niemożliwa !!! kawał konia/tudzież "krowy" 8-) !!!
Graty i szacun !!!
Tęcza wrzucaj fotki swojego dzikusa!!! Też jest rewelacyjny :browar:
Pawlo pisze:Tył też jest z TTS? Kombinowałeś coś z ustawieniami zawieszenia czy zbytnio się w to nie zagłębiałeś? Pytam z ciekawości, bo mi zajęło trochę czasu zanim rozkminiłem jak ta regulacja przekłada się na jazdę :)
Rozumiem, że przed jazdą robicie losowanie, kto czym jedzie :lol:
Zaktualizowałem trochę info w pierwszym poście.
Tył jest z TTS, ma jedynie zmienioną sprężynę na twardszą - 85Nm. Artur ma u siebie 95Nm z 3TB wiec w razie potrzeby będzie można zmienić, chociaż póki co nie odczuwam takiej potrzeby bo amorek pracuje bardzo ok (mimo mojej prawie 3 cyfrowej wagi :lol: ). Poza tym też szkoda rozgrzebywać amortyzator jak jest szczelny, suchy i sprawny bo bez odkręcenia węża z gazem springa się nie wymieni a jak już się rozbierze, to trzeba by było przegląd zrobić, powymieniać co trzeba i na nowo nabić gazolotem.

Co do ustawień, to dłubałem śrubokrętem już :) i różnice są odczuwalne ale jeszcze nie potrafię tego dobrze zestroić więc będę musiał się na spokojnie pobawić i popróbować.

Kto pierwszy w garażu, ten losuje motocykl :mrgreen:

Natomiast, jeżeli chodzi o wysokość, to jest ona na prawdę spora. Prześwit od podłoża do najniżej położonego punktu osłony silnika (czyli gdzieś w okolicy tylnych mocowań by wychodziło) wynosi około 33cm, może nawet lekko ponad więc dużo. Zrobię fotkę przy okazji.
Zresztą tak jak Mariusz wspomniał, wystarczy popatrzeć na linię osłona silnika-oś koła. Oś tylnego koła jest niżej, przedniego mniej więcej na równi z osłoną. Dla mnie (mam +- 185cm wzrostu) jest ok ale jeżeli ktoś jest niższy, to ciężko mu by było jeździć na tym motocyklu :)

Re: 3AJ Ténéré :)

: 07 maja 2015, 20:11
autor: mazi
Pawlo pisze:Rozumiem, że przed jazdą robicie losowanie, kto czym jedzie :lol:
No jeszcze trans i xj stoi... więc bez losowania trudno byłoby coś na szybko zdecydować i wybrać :panika:

W weekend bierzemy się za transa, montujemy świeżo zakupione sakwy, opony, sakwy do XT i szykujemy maszyny w Bieszczady.

Oko cyklopa jeszcze w tym roku nie było odpalane... :facepalm:

Re: 3AJ Ténéré :)

: 07 maja 2015, 20:15
autor: terenowiecc
Tak, trochę km w tym roku na pewno nakręcimy ! :browar: Mimo, że czas nas ogranicza tylko do weekendów.

Re: 3AJ Ténéré :)

: 07 maja 2015, 21:07
autor: Gacek
Panowie zadam takie głupawe pytanie ? przezywacie taki swap w ten sposób .. nie będę nazywał po imieniu :shock: .Nikt nie brykał z was na TT ze taka fascynacja zapanowała takim swapem ? :roll: .