TT 600 86 r. Czy pasuje silnik od nowszych

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
ODPOWIEDZ
witek
Czyścioch
Posty: 8
Rejestracja: 04 lis 2011, 20:29
Motocykl: Yamaha 600 TT

TT 600 86 r. Czy pasuje silnik od nowszych

Post autor: witek »

Witam!
Pytanie do znawców tematu - praktyków: Czy silniki od nowszych wersji TT/TTR/XT pasują do ramy z 86 r. czyli czy były w nich istotne zmiany konstrukcyjne.
Teraz trudniejsze - czy istnieje możliwość zamiany cylindra w wyżej wymienionych modelach tzn. czy cylindry od w/w modeli są takie same?
Pozdrawiam
Witek
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 528
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: TT 600 86 r. Czy pasuje silnik od nowszych

Post autor: Krzsiek »

Odkad pamietam to cylinder w XT i w TT ma oznaczenie 3AJ, czyli konstrukcyjnie pochodzi z okresu kiedy robili to co 3AJ mialo w oznaczeniu.
Jak poszukasz to znajdziesz ze chodzi o http://www.louis.de/index.php?topic=bik ... AJ&lang=en, czyli 88 rok.

Ale posilkujac sie tym http://www.megazip.ru/ru/bike/yamaha/view/1267 wychodzi, ze cylinder 3AJ wkladany byl tez do XT 2KF z 87 i wielu innych. Ale do 43F z 86 byl juz inny. http://www.megazip.ru/ru/bike/yamaha/view/1267
Chcac to sprawdzic zobacz jaki masz silnik, oznaczenei masz w numerze silnika na poczatku. Majac oznaczenie i wersje szukaj na megazipie sprzeta i patrz jaki numer czesci ma element ktory Cie interesuje. A pozniej porownuj z tym co chesz wsadzic.

Co do pasowania w rame, rozstaw i wymiary otworow do wachacza mozliwe, ze sa zamienne.
Ale przeszkoda pasowania w rame moga miejsca i kierunki wyjscia kroccow olejowych i tym odobnego osprzetu.
Po numerach tez trudno stwierdzic czy wejdzie w rame, bo o ile wymiarem moze byc taki sam, to inne wyjscie rurki to juz inna wersja.
Przyklad zastosowania karterow z wczesnego XT http://www.boats.net/parts/detail/yamah ... 05-00.html

Czesc XT ma zbiornik oleju w ramie, nowsze TT w zbiorniku pod siodlem. Tu i tu inaczej i w innych miejscach wpinane sa przewody olejowe.

Mozesz tez wybadac temat po wachaczu i powiazac modele. Robota dochodzeniowa, ale zrodla masz. http://www.Megazip.ru, http://www.boats.net i szukaj.
kucyk
Lubiący błoto
Posty: 67
Rejestracja: 06 cze 2011, 14:55
Motocykl: yamaha tt 600 94
Lokalizacja: tsz

Re: TT 600 86 r. Czy pasuje silnik od nowszych

Post autor: kucyk »

Jedna z moich sztuk tt to 4gv (czyli 94) a silnik to 59X (czyli do 85) i siedzi normalnie. Nigdy nie było problemu z montażem. Po 85 roku zmieniła sie budowa cylindra czyli, 2 szpilki które masz pod kolektorem wydechowym i pod gaźnikiem mają inny rozstaw. Kumpel ma moda nowy cylinder a stara głowica. Wyrzucone te dwie szpilki i na razie sie odpycha. Brak jakichkolwiek oznak ,że mogło by sie dziać coś nipokojącego.
Motocykl jest Bogiem, prędkość nałogiem, guma to zabawa a teren to podstawa...
Awatar użytkownika
lopez
Lubiący błoto
Posty: 25
Rejestracja: 08 sie 2013, 20:25
Motocykl: Yamaha TT 600 59x 91r.
Lokalizacja: Sandomierz

Re: TT 600 86 r. Czy pasuje silnik od nowszych

Post autor: lopez »

do 85r. to raczej 36A, ja mam 59X z 91r.
kopek
Czyścioch
Posty: 3
Rejestracja: 27 sie 2012, 09:49
Motocykl: TT600 59X

Re: TT 600 86 r. Czy pasuje silnik od nowszych

Post autor: kopek »

kucyk pisze:Jedna z moich sztuk tt to 4gv (czyli 94) a silnik to 59X (czyli do 85) i siedzi normalnie. Nigdy nie było problemu z montażem. Po 85 roku zmieniła sie budowa cylindra czyli, 2 szpilki które masz pod kolektorem wydechowym i pod gaźnikiem mają inny rozstaw. Kumpel ma moda nowy cylinder a stara głowica. Wyrzucone te dwie szpilki i na razie sie odpycha. Brak jakichkolwiek oznak ,że mogło by sie dziać coś nipokojącego.
Co do tych oznak to jednak się pojawiły, wydmuchało uszczelkę :( lecz mam nadzieje, że z mojej winy tzn dwie przednie szpilki były tak jakby za słabo dokręcone :goodjob: jak złożę to dam znać co się dalej dzieje i czy problem znów się pojawi.
ODPOWIEDZ