Strona 1 z 3
Iskra? - gdzie jej szukać.
: 08 wrz 2013, 16:09
autor: Kudłaty91
Tak wiem, temat poruszany wielokrotnie - szukaj po postach. Przedstawię pierw problem:
Kolega niedawno zakupił Yamahe XT 600 Tenere 86r - jeździła, jednak muląco. Przeczyszczony gaźnik, ustawiony rozrząd ( o 2 ząbki przestawiony? oczom nie wierzyłem no ale idąc dalej) oraz zawory. Wymieniona instalacja wraz z regulatorem. Motocykl zapalił nawet przejechał z 30 km z dwa razy zgasł samoczynnie standardowe buuu..buu..bu. Następnego dnia nie chciał odpalić i ku naszemu zdziwieniu nie było iskry. Kręcąc rozrusznikiem i przystawiając świece do masy - nic , próba powtórzona na samym kopniaku i...Jest! Iskra się pojawiła jednak robi to bardzo rzadko a najczęściej pojawia się przy bardzo mocnym kopnięciu. Cewka WN niby sprawna kable, wtyczki przejrzane wielokrotnie..
Jeżeli ktoś ma pomysł - wskazówkę co jest przyczyna takiego szamba niech się podzieli!
Re: Iskra? - gdzie jej szukać.
: 08 wrz 2013, 16:34
autor: MAĆKO
Obadaj impulsator jakie opory daje w pierwszej kolejności pózniej zobaczymy
Re: Iskra? - gdzie jej szukać.
: 08 wrz 2013, 17:53
autor: Kudłaty91
MAĆKO pisze:Obadaj impulsator jakie opory daje w pierwszej kolejności pózniej zobaczymy
Jak byś mógł to wytłumacz łopatologicznie jak i co pomierzyć. Opór kabla, kabli do masy do czego przy próbie odpalenia czy nie. Wspomnę, że dzisiaj zakładaliśmy alternator wraz z impulsatorem z zapasowego silnika i dalej to samo bez zmian. Dalej niech opisuje kolega bo właśnie się chyba zarejestrował

. Pozdrawiam!
Re: Iskra? - gdzie jej szukać.
: 08 wrz 2013, 18:45
autor: MAĆKO
obadaj rezystancje na impulsatorze wg serwisówki czyli sprawdz ile omów wychdzi z tych 2 przewodów impulsatora bez odpalania. Ale jak juz zmienialiscie wszystko to raczej nie impulsator... moduł sprawdzaliscie?
Pozdrawiam
Re: Iskra? - gdzie jej szukać.
: 08 wrz 2013, 18:49
autor: Myszak
Moduł podpinaliśmy od 3AJ i na nim też iskry nie było, Tomka cewka była sprawdzana na moim motocyklu i też jest w porządku.
Re: Iskra? - gdzie jej szukać.
: 08 wrz 2013, 20:45
autor: MAĆKO
świece oczywiscie tez podmienialiscie nie?
Kurde gdyby nie to że podmienialiscie juz całą elektryke z zakładam sprawnego motocykla to cały czas obstawiałbym impulsator... jakies przebicie... a magneto w jakim stanie było? świeca mokra, paliwo dostaje>?
Pozdrawiam
Re: Iskra? - gdzie jej szukać.
: 08 wrz 2013, 20:57
autor: TomboZ
Można jakoś miernikiem zbadać moduł? Ma ktoś schemat takiego modułu? Paliwo dostaje, tam wszystko okej w wydech leci nietknięta iskrą mieszanka

świece sprawdzaliśmy razem z cewką i przewodem podpinając do motocykla myszaka i wszystko było okej... sprawdzałem to też na stole probierczym i to samo wyszło... magneto wygląda nieźle nic nie jest wytarte wszystko ładne... alternator i impulsator wzielismy tak jak maciek napisał z silnika zapasowego więc tez pewnosci nie ma czy to działa... jutro pomierze impulsatory. Zastanawia mnie to czemu tylko przy mocnym kopnięciu pojawia sie iskra. czasem pod rząd kilka a czesem np co 2 kopnięcia... na rozruszniku nic sie nie pokazuje a teraz to jeszcze przestał kręcić tylko słychać przekaźnik jak się "męczy"
Re: Iskra? - gdzie jej szukać.
: 08 wrz 2013, 22:20
autor: Fihu
Jak jeździłeś obok domu, jeździłeś cały czas z założonym akumulatorem? Akumulator sprawny?
Podepnij, jeśli masz możliwość, moduł od kogoś innego może ...
Re: Iskra? - gdzie jej szukać.
: 09 wrz 2013, 16:01
autor: Tomiacho
Impulsator tylko daje sygnał do modułu CDI kiedy wał jest w odpowiednim ustawieniu a moduł steruje wyprzedzeniem zapłonu. Może cewki wysokiego napięcia na prądnicy padły albo przebicie mają. Skoro na zakopniku jest iskra a na rozruszniku nie ma. Rozrusznik kręci jednak trochę wolniej niż jak się mocno zakopnie. Jak mocno zakopniesz to tyle prądu wytworzy ale zapewne coś słaba ta iskra. Moto powinno chodzić nawet bez akumulatora ani nawet ładowania.
Re: Iskra? - gdzie jej szukać.
: 09 wrz 2013, 19:06
autor: Kudłaty91
Tomiacho pisze:Impulsator tylko daje sygnał do modułu CDI kiedy wał jest w odpowiednim ustawieniu a moduł steruje wyprzedzeniem zapłonu. Może cewki wysokiego napięcia na prądnicy padły albo przebicie mają. Skoro na zakopniku jest iskra a na rozruszniku nie ma. Rozrusznik kręci jednak trochę wolniej niż jak się mocno zakopnie. Jak mocno zakopniesz to tyle prądu wytworzy ale zapewne coś słaba ta iskra. Moto powinno chodzić nawet bez akumulatora ani nawet ładowania.
Mówisz o cewkach zapłonowych? Jeżeli tak to tak jak wspominaliśmy wsadzaliśmy cały alternator z impulsatorem z zapasowego silnika ( choć nie wiemy czy sprawnego) i to samo. Mierzyliśmy oporności impulsatora i wszystko w normie. A tak za kolejnym tropem jakie napięcie ma dostawać moduł z tych dwóch cewek ? Bo u nas przy kopnięciu było między 0- 2V...