Strona 1 z 5

"Super" Tenere 1 VJ

: 23 sie 2013, 17:15
autor: Myszak
Po Super Tenerze przyszedł czas na Tenerkę.

Jak już wiadomo, niedawno nabyłem 1vj w wersji rally. Motocykl ma służyć do dalszych i bliższych wypraw. W miarę upływu czasu będę próbował powrócić do kształtów oryginalnej 1vj.
Na chwilę obecną udało mi się:
+ ogarnąć filtr powietrza, przy okazji zakładając pokrywę airboxa od 3aj
+ wymienić olej z filtrem
+ wyczyścić i wyregulować gaźniki
+ ustawić prawidłowe luzy zaworowe
+ założyć nową świecę
+ sprawdzić stan łańcucha rozrządu
+ zafundować nowe rolki napinające łańcuch
+ wyczyścić i zakonserwować zacisk oraz pompę hamulcową
+ założyć nowy przewód hamulcowy w oplocie
+ założyć nowe klocki EBC oraz szczęki na tył
+ wymienić uszczelniacze przedniego zawieszenia, zalać 10W i wypolerować lekko utlenione lagi
+ założyć nowe harmonijki pro-grip-a
+ skontrolować stan felg, założyć nowe fartuchy i komplet Mitasów E-09( przód dakar, tył normalny)
+ obszyć kanapę
+ Założyć nowy łańcuch DID VX2 520 104 og. oraz zębatki JT( 15/40)
+ Zamontować nową linkę obrotomierza
+ Wymienić akumulator na Landporta bezobsługowego

Mam zakupioną przednią owiewkę, stelaż, zegary i lampę, ale czekam na pojawienie się kompletnej instalacji elektrycznej oraz podstawki pod liczniki. :)

Jak tylko ukończę wstępne prace to wrzucę efekty garażowych wieczorów.
Remont silnika, malowanie ramy itd, zostawiam sobie na zimę, co by się nie nudzić, a póki co próbuje dokończyć składanie, bo jeszcze we wrześniu planuję objechać Jurę Krakowsko-Częstochowską. ;)

Re: "Super" Tenere 1 VJ

: 23 sie 2013, 18:22
autor: terenowiecc
Fajnie poczytać jak kolejnemu XT zostaje przywracany dawny blask :)
Niestety to przełożenie 15/40 nie nadaje się do niczego moim zdaniem i sam pewnie też tak stwierdzisz jak pojeździsz, jest dużo za długie.
E09 na przodzie szybko schodzi na czarnym i w terenie trzyma niewiele lepiej niż E07 ale tył to bardzo fajna oponka ;)

Jak możesz to pstryknij kiedyś przy okazji fotkę dekielka airboxa z 3AJ z jednej i drugiej strony ;)

Re: "Super" Tenere 1 VJ

: 30 sie 2013, 22:02
autor: mazi
Odpuść e09 na przód, jak nie zapomnę wrzucę zdjęcia stanu bieżnika po 1.5-2kkm przejechanych w różnych warunkach... masakra, bieżnik tej opony znika od samego patrzenia się na nią.
Szkoda pieniędzy.

Re: "Super" Tenere 1 VJ

: 30 sie 2013, 22:03
autor: mazi
terenowiecc pisze:Fajnie poczytać jak kolejnemu XT zostaje przywracany dawny blask :)
Niestety to przełożenie 15/40 nie nadaje się do niczego moim zdaniem i sam pewnie też tak stwierdzisz jak pojeździsz, jest dużo za długie.
Pamiętaj, że masz silnik od 3TB... a tam moga być inne przełożenia niż w 3AJ, a już z pewnością są inne niż w 1VJ!

Re: "Super" Tenere 1 VJ

: 01 wrz 2013, 14:04
autor: Gacek
A może tak
mazi pisze:
terenowiecc pisze:Fajnie poczytać jak kolejnemu XT zostaje przywracany dawny blask :)
Niestety to przełożenie 15/40 nie nadaje się do niczego moim zdaniem i sam pewnie też tak stwierdzisz jak pojeździsz, jest dużo za długie.
Pamiętaj, że masz silnik od 3TB... a tam moga być inne przełożenia niż w 3AJ, a już z pewnością są inne niż w 1VJ!
pora wyprostować na forum parę spraw odnośnie przełożeń bo ja w swoim 3tb miałem kiedyś tez 15/39 tylko w jakim celu miał bym uzywać tego ? aby jeździć na 3 biegach :lol: .
Nawet gdzieś w gratach leży niesfatygowana zębatka 39 :) .

Re: "Super" Tenere 1 VJ

: 01 wrz 2013, 14:38
autor: ArturS
Przy jakiej prędkości przy 15/39 wbija się V bieg, żeby łańcuchem nie szarpało? :shock:

Re: "Super" Tenere 1 VJ

: 01 wrz 2013, 17:40
autor: MAĆKO
w 3tb przy 110 i jest ok

Re: "Super" Tenere 1 VJ

: 01 wrz 2013, 19:57
autor: mazi
Gacek pisze:A może tak
mazi pisze:
terenowiecc pisze:Fajnie poczytać jak kolejnemu XT zostaje przywracany dawny blask :)
Niestety to przełożenie 15/40 nie nadaje się do niczego moim zdaniem i sam pewnie też tak stwierdzisz jak pojeździsz, jest dużo za długie.
Pamiętaj, że masz silnik od 3TB... a tam moga być inne przełożenia niż w 3AJ, a już z pewnością są inne niż w 1VJ!
pora wyprostować na forum parę spraw odnośnie przełożeń bo ja w swoim 3tb miałem kiedyś tez 15/39 tylko w jakim celu miał bym uzywać tego ? aby jeździć na 3 biegach :lol: .
Nawet gdzieś w gratach leży niesfatygowana zębatka 39 :) .
3TB i 1VJ mają na 100% inne przełożenia w skrzyni (bo kosze i zębatki przekazujące napęd z wału na kosz są raczej takie same).
Przykładowo: standardowe przełożenie z 3TB, tj. 15/45 w 1VJ to meeeega krótki układ. Przy 100kmph jest 4300RPM! a dwa pierwsze biegi w sumie są takie jak jedynka przy 15/40.

Patrząc za tą stroną:
http://www.gearingcommander.com/
(porównywałem do swojego XT na 15/45) mamy:

XT600 przed 1989 przełożenie fabryczne:
Obrazek
XT600 przed 1989 przełożenie 15/46 (jak u mnie):
Obrazek
XT600 po 1990 przełożenie fabryczne:
Obrazek

Re: "Super" Tenere 1 VJ

: 03 wrz 2013, 08:25
autor: Myszak
mazi pisze:Odpuść e09 na przód, jak nie zapomnę wrzucę zdjęcia stanu bieżnika po 1.5-2kkm przejechanych w różnych warunkach... masakra, bieżnik tej opony znika od samego patrzenia się na nią.
Szkoda pieniędzy.
Czołem, dziwie się że Twoja tak szybko zeszła, ja mam u siebie założoną dakarówkę, która już ma przejechane 2k kilometrów( siedziała w poprzedniej ST i towarzyszyła mi na Zakarpaciu), a bieżnika jeszcze sporo zostało 6,8 mm.

Re: "Super" Tenere 1 VJ

: 03 wrz 2013, 10:19
autor: mazi
Myszak pisze:
mazi pisze:Odpuść e09 na przód, jak nie zapomnę wrzucę zdjęcia stanu bieżnika po 1.5-2kkm przejechanych w różnych warunkach... masakra, bieżnik tej opony znika od samego patrzenia się na nią.
Szkoda pieniędzy.
Czołem, dziwie się że Twoja tak szybko zeszła, ja mam u siebie założoną dakarówkę, która już ma przejechane 2k kilometrów( siedziała w poprzedniej ST i towarzyszyła mi na Zakarpaciu), a bieżnika jeszcze sporo zostało 6,8 mm.
Nie wiem co jest tego powodem, myślę że przednia tarcza która zatrzymuje motocykl dość konkretnie.
Ewentualnie jakąś padlinę wylosowałem i leci jak szmata, bo co innego?