Strona 1 z 3
5 bieg i 5tys obrotów
: 05 sie 2013, 22:37
autor: stanleyipkisss
jak w temacie, doskwiera nam od ostatniego czasu problem, mianowicie na 5 biegu ciezko jest jej wykrecic wiecej niz 5tys obrotów, w dodatku czuć jakby kilka koni zdechło a przy biegu jałowym kiedy sie jej przegazuje wskazówka obrotomierza nie spada równomiernie.. moje pytanie WTF ? moze ktos juz spotkał sie z czyms takim
Re: 5 bieg i 5tys obrotów
: 05 sie 2013, 23:07
autor: Tomiacho
Sprawdź linkę obrotomierza i rozbierz zegary. Tam jest ten mechanizm obrotomierza. Takie jakby koło masowe. Wystarczy że bedzie lekko zachlapane smarem to bedzie podobny objaw. Wtedy obrotomierz działa tak że albo jest zamulony albo właśnie nierównomiernie schodzi z obrotów. Z na słuch jak silnik pracuje ? Może z silnikiem jest wszystko ok tylko ten obrotomierz daje takie złudzenie.
Re: 5 bieg i 5tys obrotów
: 06 sie 2013, 01:03
autor: Gacek
Poczekał bym z tym pytaniem ew diagnozowaniem problemu aż spadną temperatury otoczenia

.Odczuwam często kaprysy silnika i nie tylko pod wpływem temp.otoczenia i zmian ciśnienia .
Re: 5 bieg i 5tys obrotów
: 06 sie 2013, 05:26
autor: stanleyipkisss
linka okej, zauwazyłem wczoraj ze jak wyciagnałem filtr powietrza (jest nowy bo wymieniałem) wszystko wrociło do normy i moc tez wrociła ale kiedy pojechalem na test objawy wrociły..
Re: 5 bieg i 5tys obrotów
: 06 sie 2013, 22:25
autor: stanleyipkisss
tu warto jeszcze dodac ze predkosc max to ok 130km/h co chyba jest dziwne

Re: 5 bieg i 5tys obrotów
: 07 sie 2013, 06:31
autor: ArturS
A gaźnik podciśnieniowy się otwiera w odpowiednim momencie? Coś tam ostatnio grzebałeś?
Re: 5 bieg i 5tys obrotów
: 07 sie 2013, 08:23
autor: mazi
Być może przełożenia masz zbyt długie i silnik nie daje rady więcej wykręcić...
Jeśli masz standardowe przełożenia to możliwe, że kondycja silnika nie jest już na tyle dobra żeby bardziej rozpędzić motocykl...
Re: 5 bieg i 5tys obrotów
: 07 sie 2013, 08:45
autor: ArturS
ale to wtedy zbicie biegu by pomogło. Ale 5tys.obr brzmi dla tego silnika jak "za chwilę czerwone pole", więc... sprzęgło się nie ślizga?

Obrotomierz mi nie działa i nie pamiętam jak 130km/h ma się do 5tys.obr

Re: 5 bieg i 5tys obrotów
: 07 sie 2013, 09:17
autor: mazi
ArturS pisze:ale to wtedy zbicie biegu by pomogło. Ale 5tys.obr brzmi dla tego silnika jak "za chwilę czerwone pole", więc... sprzęgło się nie ślizga?

Obrotomierz mi nie działa i nie pamiętam jak 130km/h ma się do 5tys.obr

Tak, wtedy zejście do IV biegu powinno pomóc i silnik powinien dokręcić do czerwonego.
Sprzęgło gdyby ślizgało się to obroty rosłyby pod czerwone pole bez przełożenia na prędkość...
Jeżeli nic z powyższego to może źle wyregulowane gaźniki, niewłaściwy poziom paliwa?
Re: 5 bieg i 5tys obrotów
: 07 sie 2013, 09:32
autor: stanleyipkisss
zbijanie biegu nie pomaga, na czwartym dojdzie powiedzmy do 120 - 130 wrzucamy 5 i xtek nie przyspiesza