Strona 1 z 2

Jaki tłok najlepszy?

: 21 lip 2013, 21:24
autor: samalos95
Witam :)
Mam pytanie co do znawców tematu. Czy warto montować do xt tłok firmy OMP ? Dokladnie mam na mysli :
http://allegro.pl/tlok-omp-yamaha-xt-60 ... 96572.html
czy ten tłok odznacza sie dluga zywotnoscia czy raczej warto celować w tloki z wyzszej półki?
Z gory dzieki ;)

Re: Jaki tłok najlepszy?

: 22 lip 2013, 05:57
autor: mazi
samalos95 pisze:Witam :)
Mam pytanie co do znawców tematu. Czy warto montować do xt tłok firmy OMP ? Dokladnie mam na mysli :
http://allegro.pl/tlok-omp-yamaha-xt-60 ... 96572.html
czy ten tłok odznacza sie dluga zywotnoscia czy raczej warto celować w tloki z wyzszej półki?
Z gory dzieki ;)
Z tanich załóż TKRJ. O OMP nic Ci nie powiem. Nasz forumowy kolega ArturS coś Ci pewnie może zaoferować w tym temacie :biggrin:

Re: Jaki tłok najlepszy?

: 22 lip 2013, 09:45
autor: ArturS
Najlepszy, to pewnie najdroższy, czyli oryginał :niewiem: Najpopularniejsze jednak są TKRJ i wossnery. Na TKRJ jeżdżę ja i kilku forumowiczów. U mnie w weekend pękło 13tys.km na tłoczysku i XTek jeździ, oleum nie pobiera, kompresję trzyma. Niedługo zabieram się za remont drugiego XT i zapewne też wrzucę TKRJ. Oddaj cylek do pomiarów, określ jaki jest potrzebny nadwymiar i rzucę Ci pełną ofertę dostępnych w PL tłoków (tkrj, namura, omp, wiseco, wossner, prox,... pewnie jeszcze coś).

Re: Jaki tłok najlepszy?

: 22 lip 2013, 10:47
autor: mazi
ArturS pisze:Najlepszy, to pewnie najdroższy, czyli oryginał :niewiem: Najpopularniejsze jednak są TKRJ i wossnery. Na TKRJ jeżdżę ja i kilku forumowiczów. U mnie w weekend pękło 13tys.km na tłoczysku i XTek jeździ, oleum nie pobiera, kompresję trzyma. Niedługo zabieram się za remont drugiego XT i zapewne też wrzucę TKRJ. Oddaj cylek do pomiarów, określ jaki jest potrzebny nadwymiar i rzucę Ci pełną ofertę dostępnych w PL tłoków (tkrj, namura, omp, wiseco, wossner, prox,... pewnie jeszcze coś).
U mnie TKRJ ma podobny przebiego co Twój, odpukać działa tak jak powinien.
U Lewego 1kkm od remontu wskoczyło, docierany był dość agresywnie. Brak uwag.
terenowiecc 100km po odpaleniu, więc trudno cokolwiek powiedzieć.

Ogólnie jak za te pieniądze póki co jest dobrze. Będzie bardzo dobrze jak wytrzyma 30kkm... ale to chyba Artur najszybciej sprawdzi :-)

Re: Jaki tłok najlepszy?

: 22 lip 2013, 14:32
autor: ArturS
mazi pisze: Ogólnie jak za te pieniądze póki co jest dobrze. Będzie bardzo dobrze jak wytrzyma 30kkm... ale to chyba Artur najszybciej sprawdzi :-)
Niestety ostatnio mało jeżdżę i wychodzi na to, że Albania w tym roku nie wyjdzie, więc kto wie, czy ktoś mnie nie przegoni :( Chyba, że jakoś się zepnę i we wrześniu uda się Murmańsk+Nordkapp, to dojdzie przeszło 7kkm za jednym przelotem, ale i to wisi na włosku :|

Re: Jaki tłok najlepszy?

: 23 lip 2013, 09:55
autor: Gacek
Moja rada odpuść sobie tego typu wynalazki :!: Na forum sporo było tematów na temat tłoka, jest sporo opinii pewnych sprawdzonych konstrukcji - chyba ze masz zamiar robić za królika doświadczalnego :) :?: .

Re: Jaki tłok najlepszy?

: 23 lip 2013, 13:17
autor: samalos95
Gacek pisze:Moja rada odpuść sobie tego typu wynalazki :!: Na forum sporo było tematów na temat tłoka, jest sporo opinii pewnych sprawdzonych konstrukcji - chyba ze masz zamiar robić za królika doświadczalnego :) :?: .
Głownie jezdze w terenie i nie robie jakis niewiadomo jak dlugich tras. Generalnie chodzi mi o to ze znajomy ma do sprzedania xt po remoncie wlasnie z tym tlokiem OMP i stad pytanie do was czy ten tlok jest warty montazu

Re: Jaki tłok najlepszy?

: 23 lip 2013, 13:35
autor: ArturS
No jak daje, to brać ;) Ileś to tam wytrzyma i wątpię żeby to było mniej niż 20-25tys.km, a tyle niektórzy żadnym motocyklem nie przejeżdżają do kolejnej zmiany. Tylko, że jak? Jest moto i jest tłok o osobno do przyszłego założenia? :niewiem: Jeśli tak, to trochę kolejność zaburzona. Powinno być mniej więcej tak:
- rozbiórka silnika
- pomiar cylindra
- kupno tłoka pod robiony szlif (czasami trzeba przeskoczyć o 0.50 i więcej, a nie tylko 0.25)
- szlif
- złożenie silnika
Jeśli tłok był kupiony ot tak, że jest i super, to może się nie przydać w ogóle jeśli się okaże, że to np. +0.25, a trzeba będzie robić +0.75 :roll:
No chyba, że tłoczystko jest zamontowane, to niema czego się bać :niewiem:

Re: Jaki tłok najlepszy?

: 15 sty 2015, 08:44
autor: ArturS
Odświeżam temat :) Czy ktoś jeździ na tłoku WISECO? Jakieś opinie? Właśnie przegrzebuję katalog, bo coraz więcej pytań przychodzi o rozmiar większy niż 96.25 (max w TKRJ na polski rynek). Do silników XT/TT600 są dostępne następujące:
Std.Comp. (8.5:1)
95.00
96.00
97.00
FT
98.00 Comp. 10:1
101.00 Comp. 10.75:1
Domed - Comp. 11.5:1
95.00
96.00

Tak licząc
Obrazek
z XT600 robi się XT673 :tenere: :tt600:

Tłok 11.5:1 wygląda... mocno :shock:
Obrazek

Re: Jaki tłok najlepszy?

: 21 sty 2015, 15:54
autor: ArturS
Dzisiaj byłem u Woryny i czego się dowiedziałem:
Wossner - do XT/TT600 absolutnie nie wsadzać. Od prawie dwóch lat ten sam problem, który był już opisywany. Sprawa udokumentowana, zgłoszona do producenta, ten nic na razie nie robi. Kiedyś z tym nie było problemów (Kowal ma w tenerce nalatane ponad 70tys.km od remontu na jednym tłoku i nadal wszystko w normie).
Prox - przypadki, że od razu po remoncie pali olej. Powód - zbyt słabe odprowadzenie oleju pod pierścieniami zbierającymi. Faktycznie na fotce wygląda to kiepsko w porównaniu do izumi, czy tkrj
Obrazek
TKRJ i Oryginał - sposób na bolączki powyższych.

Na temat OMP i Namury się nie wypowiadał.