Strona 1 z 1

Oporne sprzęgło w modeli sprzed '95

: 13 maja 2013, 07:08
autor: ArturS
W 3AJ, 1VJ, czy 3TB do 95r. zupełnie inaczej umiejscowione jest mocowanie dźwigni sprzęgła w silniku. W 3TB po 95 jest na obudowie sprzęgła, wcześniej ukryto go ma wewnętrznym karterze. Do naciśnięcia klamki sprzęgła we wcześniejszych modelach trzeba mieć trochę siły, a na dłuższą metę, jeśli ktoś nie jest wprawiony w zmianę biegów bez sprzęgła, przedramię puchnie i trzeba odpoczywać. W nowszym modelu klamka jest mięciutka, niemal jak w hydraulicznym sprzęgle w KTMie. Jadąc wczoraj żonową 3TB dumałem co zrobić z fantem. I przemyślenia są takie - w moim 3AJ czy żonowym 3TB, jak już na klamce sprzęgła czuje się pierwszy opór, to do całkowitego wysprzęglenia wystarczy ruch o kolejne kilka mm - nie trzeba wciskać do końca. Nasuwa się od razu na myśl, że dźwignia przy silniku musi być w takim razie bardzo krótka skoro tak się dzieje. Krótka dźwignia = potrzeba dużej siły. I tutaj moja prośba do posiadaczy nowszych sztuk o pomiary tej dźwigni, najlepiej od środka osi wchodzącej w silnik, do punktu mocowania linki.
A co zamierzam - oczywiście przedłużyć tą dźwignię. Nie widzę żeby kobieta dała radę walczyć z tak oporną klamką na dłuższą metę :niewiem: Ram zresztą też bym u siebie coś z tym zrobił, bo niejednokrotnie ręka wymiękała :?

Re: Oporne sprzęgło w modeli sprzed '95

: 13 maja 2013, 12:44
autor: dzekson
Obrazek

Re: Oporne sprzęgło w modeli sprzed '95

: 13 maja 2013, 12:53
autor: ArturS
Dzięki, dzisiaj pomierzę u siebie :browar:

Re: Oporne sprzęgło w modeli sprzed '95

: 13 maja 2013, 13:19
autor: mazi
ArturS pisze:Dzięki, dzisiaj pomierzę u siebie :browar:
Wydłużając dźwignię przy silniku uważaj żeby nie przesadzić z jej długością, bo ograniczysz skok tej dźwigni.

Re: Oporne sprzęgło w modeli sprzed '95

: 15 maja 2013, 05:47
autor: Gacek
ArturS za ciężko na dwa palce czy wszystkie ?

Re: Oporne sprzęgło w modeli sprzed '95

: 15 maja 2013, 07:36
autor: ArturS
Na moje oko, to na wszystkie. Tzn. ja radzę sobie bez problemu, ale kobieta już będzie zaciskać zęby. W 3AJ po wymianie linki znacznie się poprawiło i używam tylko dwóch palców, ale do tego jak jest w nowszych 3TB nawet niema co porównywać.

Re: Oporne sprzęgło w modeli sprzed '95

: 16 maja 2013, 07:57
autor: Magic
A może wymienić pokrywę sprzęgła?

Re: Oporne sprzęgło w modeli sprzed '95

: 16 maja 2013, 10:05
autor: ArturS
Ostateczność. Nie porównywałem czym się różnią oba rozwiązania.

Re: Oporne sprzęgło w modeli sprzed '95

: 17 maja 2013, 17:43
autor: Gacek
Padającą skrzynią biegów ze wzgl na padające łożysko pod koszem sprzęgłowym -
ArturS pisze:Ostateczność. Nie porównywałem czym się różnią oba rozwiązania.