Strona 1 z 2

Gaznik i sprzeglo

: 16 kwie 2013, 17:52
autor: Krzsiek
Panowie, była okazja na dłuższa przejażdżkę po małym przeglądzie pokupnym.
Obrazek
Czyli min. czyszczenie gaźnika, smarowaniu wszystkiego co warto przejrzeć. Itd.

Po jeździe wyszły dwie sprawy.

Gaźnik ustawiony wg manuala, poziom na suwmiarkę, śruba wolnych na metodę końca rosnących obrotów - zawiera się w przedziale z instrukcji. Membrana dobra, króćce nowe, wszystko umyte i przedmuchane.

Co jest nie tak - przy zamknięciu gazu nie spadają do końca obroty. Przez sekundę dwie utrzymują się trochę wyższe. Szacunkowo, jeśli wolne maja ok 1000 to te wyższe gdzieś 1500.
Poziom paliwa? Będę sprawdzać jeszcze na rurkę.

Sprzęgło.
Przy ustawieniu normalnego luzu na klamce nie można wbić luzu. Robi się to po rozgrzaniu (chyba).
Po podkręceniu klamki luz wejdzie, ale linka jest napięta i czuć przez chwile uślizg podczas przyspieszania .
Linka się kończy?


pozdro

Re: Gaznik i sprzeglo

: 16 kwie 2013, 18:15
autor: ArturS
Ustawienie gaźnika na suwmiarkę wg manuala jest błędne - poziom będzie za niski o kilkanaście mm od minimum. Ustaw na rurkę. Śrubą mieszanki kręciłeś?

Re: Gaznik i sprzeglo

: 16 kwie 2013, 18:18
autor: Krzsiek
Śrubę ustawiłem na metodę końca rosnacych obrotów. Ilość wykręceń była zbliżona do tego co chcą w instrukcji.
Poziom skontroluje jutro.


A jakiś pomysł na sprzęgło?

Re: Gaznik i sprzeglo

: 16 kwie 2013, 18:32
autor: Pawlo
Krzsiek pisze:Sprzęgło.
Przy ustawieniu normalnego luzu na klamce nie można wbić luzu. Robi się to po rozgrzaniu (chyba).
Po podkręceniu klamki luz wejdzie, ale linka jest napięta i czuć przez chwile uślizg podczas przyspieszania .
Linka się kończy?
Nie linka a tarcze, mam ten sam problem :oops: A dobrze mi terenowiecc mówił, żebym wymieniał komplet, a nie same sprężyny :lol: Springi na początku pomogły, ale teraz znowu po zagrzaniu sprzęta stoję na światłach jak debil z wbitą jedynką, bo o wrzuceniu luzu można pomarzyć :D

Re: Gaznik i sprzeglo

: 16 kwie 2013, 18:37
autor: Krzsiek
Tarczki masz przegrzane, nierówne, kolorowe? Sprzęgło było przypalone?

Wiem co czułeś pod światłami :lol:

Re: Gaznik i sprzeglo

: 16 kwie 2013, 18:46
autor: Pawlo
Krzsiek pisze:Tarczki masz przegrzane, nierówne, kolorowe? Sprzęgło było przypalone?
Wręcz przeciwnie, wszystko wskazywało na to, że jest dobrze. viewtopic.php?f=25&t=695&start=130#p17572 Coś mi się wydaje, że dałem dupy przy mierzeniu tarczek i coś mi się poknociło :oops: :lol:

Re: Gaznik i sprzeglo

: 16 kwie 2013, 19:09
autor: Krzsiek
Ok, czyli przyczyna u Ciebie może być w zwichrowanych przekładkach? Bo mowa jest o tarczkach czy przekładkach z blachy.
Na zdjęciach viewtopic.php?f=25&t=695&start=130#p17572 tarczki maja miejscowe fragmenty bardziej wyslizgane niż całość. Albo tak na zdjęciu wyszło.

Jest jeszcze trop z linka. Moja jest na krańcach regulacji. Na dole i na gorze. Nic nie wskazuje na to żeby była zmieniana wcześniej. Ale zrobiłaby się elastyczna?

Re: Gaznik i sprzeglo

: 16 kwie 2013, 19:41
autor: Pawlo
Przekładki są na pewno dobre. Rozchodzi się tylko o grubość tarcz. I to nie linka, tak się kończy sprzęgło :) Poza tym mam jeszcze jeden ciekawy objaw - jadę na 1. biegu bez gazu, wciskam sprzęgło i jadę dalej tak samo jak bez sprzęgła, moto nie zatrzymuje się :P

Re: Gaznik i sprzeglo

: 16 kwie 2013, 19:46
autor: terenowiecc
Słuchać było, teraz masz za swoje :lol:

:browar:

Co do tematu to koniec sprzęgła - tarcze korkowe i sprężyny do wymiany. Tak to się objawia jak już bliżej im do końca niż dalej - biegu podczas postoju nie wyrzucisz i śliznąć się lubi podczas dzidowania.
Jak zrobisz sprzęgło to zobaczysz co się będzie działo pod kołem :slinka:

Re: Gaznik i sprzeglo

: 16 kwie 2013, 20:27
autor: Krzsiek
terenowiecc pisze:Słuchać było, teraz masz za swoje :lol:

:browar:

Co do tematu to koniec sprzęgła - tarcze korkowe i sprężyny do wymiany. Tak to się objawia jak już bliżej im do końca niż dalej - biegu podczas postoju nie wyrzucisz i śliznąć się lubi podczas dzidowania.
Jak zrobisz sprzęgło to zobaczysz co się będzie działo pod kołem :slinka:
Ślizganie zauważyłem podczas dawania w palnik np na 4. Rosły obroty i po chwili reszta nadążała.
Pod kołem już się dzieje bo mam jakieś stare mitasy na asfalt. Wiec dzieje się, oj dzieje na blocku :lol:

Zatem muszę zajrzeć w koszyk i zobaczyć co tam słychać.

Co do tarcz, to szukać czegoś konkretnego? Ktoś przerabiał temat i wie jaka firma i wersja jest ok?
http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&n ... bid=111648

Sprężyny maja tylko EBC, ale raczej dadzą rade, dadzą?
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111648

Jakieś wskazówki co do wyboru, sklepu, gdzie można to w dobrej cenie ogarnąć?

pozdro