Strona 1 z 1

Brak ładowania

: 13 maja 2010, 14:43
autor: marcin_161
Witam. Tak jak w temacie w mojej xt600z tenere z 89r nie ma ładowania.Prod mierzony na klemach przy odpalonym silniku i włączonych światłach wynosi ok. 12.47 (tyle samo co wskazuje akumulator przy zgaszonym motocyklu i swiatłach).W przypadku kiedy odepnę akumulator po dopaleniu motocykl nie gaśnie. Mierzyłem równie prąd na kostce od regulatora napiecia i wskazuje mi tam okol 1-3 V co dziwne jest tam jeszcze czwarty przewud czerwony który cały czas ma prod taki jak aku. To co mnie zastanawia najbardziej to to dlaczego w momencie kiedy kabel + miernika przyłożę do czerwonego przewodu a - do któregoś z białych to wskazuje on ok 12V (tak odpalony i zgaszony). Wydaje mi się że przyczyną mojego problemu będzie awaria alternatora bo skoro do regulatora nie dochodzi prąd to jego awaria raczej odpada chyba że ja coś żle sprawdzam . Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam Marcin

Re: Brak ładowania

: 14 maja 2010, 00:13
autor: ogur69
spróbój czy sprzęt odpala kopniakiem bez aku,sprawdz stan elektrolitu ja tak miałem że aku było do połowy sushe i nieprzyjmowało prądu światła też były bylejakie,po uzupełnieniu płynów aku od roku niema problemu.gdy aku było niesprawne to napięcie też miałem zaniskie ,niepamiętam ile miało volt ale było zamało

Re: Brak ładowania

: 14 maja 2010, 05:40
autor: marcin_161
Nie sądzę żeby to była wina akumulatora ponieważ ładowania nie mam już od 2 lat tylko nigdy się nie przejmowałem bo jeździłem tylko w terenie i torze motocrossowym, A akumulator jakieś 1,5 roku temu zmieniłem i elektrolit mam w normie i tyle samo wytrzymuje teraz co zaraz po zakupie. Według mnie to wina alternatora bo niema prądu na kablach wchodzących do regulatora ( sprawdzałem też po odpięciu regulatora). Chciałem sie skonsultowac zanim zacznę "rozbierac" silnik, bo może ktoś zna inna przyczynę tego niedomagania.

Re: Brak ładowania

: 24 maja 2010, 17:13
autor: Tomiacho
A może wcale nie alternator. Sprawdzałeś czy prąd z niego wychodzi? Może źle mierzyłeś. Pamiętaj że tam jest prąd zmienny. Ja też raz sie pomyliłem i na mierniku nic nie wykazało. Jeśli będzie ok 18 -19V to ok. Potem poczyść dobrze styki i sprawdź czy z regulatora wychodzi. jeśli tak to najprawdopodobniej będziesz miał brudne styki.