Strona 1 z 3
głowka korbowodu
: 28 mar 2013, 20:12
autor: maciej82
witam zakupiłem wał używany od jednego z forumowiczów co zapewnił mnie ze jest w bdb stanie ( model do 43F) , i meczy mnie problem bo teraz nie wiem co zrobić i jak to powinno się mieć co do nowego korbowodu .Dziś przyszedł mój długo oczekiwany tłok wossner nad wymiar i co zauważywszy przypasowałem swożeń do główki korbowodu i co zauważyłem delikatny luz , z doświadczenia wiem że nie powinien tam występować żaden luz tylko powinien ładnie wchodzić na oleju , ale nie wiem jak to sie ma w takim silniku jak w xt 600 . Jaki luz jest dopuszczalny , czy u was tak samo jest ??
Re: głowka korbowodu
: 28 mar 2013, 21:48
autor: Kudłaty91
maciej82 pisze:witam zakupiłem wał używany od jednego z forumowiczów co zapewnił mnie ze jest w bdb stanie ( model do 43F) , i meczy mnie problem bo teraz nie wiem co zrobić i jak to powinno się mieć co do nowego korbowodu .Dziś przyszedł mój długo oczekiwany tłok wossner nad wymiar i co zauważywszy przypasowałem swożeń do główki korbowodu i co zauważyłem delikatny luz , z doświadczenia wiem że nie powinien tam występować żaden luz tylko powinien ładnie wchodzić na oleju , ale nie wiem jak to sie ma w takim silniku jak w xt 600 . Jaki luz jest dopuszczalny , czy u was tak samo jest ??
Wszystko w sumie zależy od wyrobienia gładzi główki. Chodzi mi tu o rysy zatarcia itd. Czy po posmarowaniu sworznia olejem luz jest wyczuwalny?
Re: głowka korbowodu
: 28 mar 2013, 21:59
autor: Gacek
Jak chcesz konkretnych wymiarów to musisz poszperać - polecam podstawy konstrukcji maszyn .
Rozumiem ze posiadasz średnicówkę z manometrem aby ustalić luz ? bo jak masz zamiar suwmiarką robić to odpuść sobie .
Re: głowka korbowodu
: 29 mar 2013, 13:21
autor: maciej82
zegarowej suwmiarki nie posiadam , po posmarowaniu sworznia luz jest wyczuwalny ale mniej- wiadomo film olejowy
Re: głowka korbowodu
: 30 mar 2013, 14:31
autor: XfarmerX
mam ten sam problem też wał z 43f jak włoże tuleje do główki korby to luz wyczuwalny na boki jest dość spory
Re: głowka korbowodu
: 30 mar 2013, 17:58
autor: lisek666
luz na główce korbowodu powinien być prawie nie wyczuwalny ,wiadomo na sucho jakiś tam powinien mieć za ciasno też nie może być ale po kapce oleju powinien chodzić płynnie i bez luzu.tym bardziej nie powinien się kołysać no będzie po złożeniu silnika zonk coś stuka.
Re: głowka korbowodu
: 30 mar 2013, 21:26
autor: Kudłaty91
Jak coś stuka to rzadko wina luzów w główce. Wszelkie stuki pochodzą z luzów na łożysku korbowodu.
Re: głowka korbowodu
: 31 mar 2013, 07:08
autor: szpadyzor45
Kudłaty niekoniecznie, u mnie główka korbowodu właśnie waliła jak wściekła.
Re: głowka korbowodu
: 31 mar 2013, 07:24
autor: lisek666
kudłady no dziwne miałem oryginalną korbę która była tak wysrana u góry że sworzeń się na boki kolebotał dość mocno a sworzeń korby dolny był zdrowiutki,jakiś minimalny luz ale dopuszczalny,kolega robił remont tt-ki i to samo duł stan prawie że idealny a góra stukała jak głupia,łożysko dolnego sworznia ciężej zarżnąć niż górne tam pracuje na dość grubych wałeczkach wał a u góry sworzeń bez żadnego łożyska,więc wiadomo że tam gdzie jest łożysko mniej się zużywa niż tam gdzie go nie ma.ale w większości tych sprzętów nie stuka łożysko dolne lecz sworzeń w główce korbowodu.
Re: głowka korbowodu
: 31 mar 2013, 11:44
autor: maciej82
mam pewien plan rozwiązania tego problemu , lesz muszę to uzgodnić ze szlifierzem , mianowicie oryginalny sworzeń ma 22mn
, chce kupić sworzeń osobno z samochodu który ma 23mm chromowany przefrezować otwór w tłoku i główce korbowodu , bądź zakupić nową korbę na sworzeń dolny 45mm i przetoczyć obie połówki wału pod nowy sworzeń
co sadzicie o tym pomyśle