Strona 1 z 2

Kolektor Pilne

: 13 mar 2013, 17:32
autor: scania1213
Cześć. Mam dość dziwne pytanie. O tóż Yamaszka dostała nowy tłok + honowanie cylindra, regulacja zaworów, wymiana uszczelek ii nowy kolektor.
Motor jest jeszcze na dotarciu, to jest 3 dzień. Dziś wyprowadziłem go na dwór i odpaliłem poczym chodził około 10 min. Kiedy do niego wróciłem kolektor rozgrzał się do czerwoności i teraz moje pytanie
Czy to jest normalne ? Motor stał w miejscu a temp. na dworze była około -6C
Czy może coś jest nie tak w środku silnika?
Kiedy miałem stary tłok i kolektor takiego zjawiska nie zaobserwowałem i jeśli była by to wina powkładanych nowych częśći to oddam do mechanika.

Re: Kolektor Pilne

: 13 mar 2013, 18:21
autor: Pawlo
Jeśli chodził cały czas na ssaniu to norma. Rozumiem kolektor z kwasiaka?

Re: Kolektor Pilne

: 13 mar 2013, 19:31
autor: ArturS
Przy docieraniu, w pierwszych chwilach, czerwony kolektor to norma. Gorzej z tym zostawianiem docieranego silnika na biegu jałowym przez taki czas :?

Re: Kolektor Pilne

: 13 mar 2013, 20:27
autor: scania1213
Dlaczego gorzej z tym zostawianiem na jałowym biegu ??
i miałbym pytanie. Docierać wg. MotoMana czy bardziej łagodniej ?

Re: Kolektor Pilne

: 13 mar 2013, 21:06
autor: Gacek
Bo zapanowała moda na dynamiczne docieranie :lol: taka nowoczesność teoria gościa o pseudonimie motoman (osobiście nie znam pacjenta wiec się nie będę wypowiadał ) natomiast znam ludzi co robili to w czasach mniejszej dokładności jeżeli chodzi o obróbkę cylindrów docierali to podłączając pod elektryczny silnik i robili to w kąpieli olejowej .Wiec jak oddałeś cylek do typowego warsztatu to zapomnij o pasowaniach a jak wątpisz w moje słowa to przeleć się z świeżo dotartym zestawem po paru innych i jak wyciągniesz wnioski do pochwal się tutaj :P .

Re: Kolektor Pilne

: 13 mar 2013, 21:12
autor: scania1213
Albo jestem tak bardzo zmęczony ale raczej nie mogę zrozumieć co napisałeś. Mógłbyś trochę bardziej wyjaśnić?

Re: Kolektor Pilne

: 13 mar 2013, 21:19
autor: Gacek
Kolektor nagrzewa się od prędkości spalin jak mają wyższa temp to się zarumieni . Wyższą temp spaliny mają z reguły od ubogiego składu mieszanki , przy docieraniu dochodzi efekt oddawania ciepła z tarcia to właściwa odpowiedz to co napisałem wyzej to moje re do docierania na wolnych wolnych obrotach ;) .

Re: Kolektor Pilne

: 13 mar 2013, 21:23
autor: scania1213
Aha no dzięki. A mógłbyś podzielić się ze mna informacją jak docierasz silnik? Bo już naprawde nie wiem jak to robić, tyle tych artykułów jest:/

Re: Kolektor Pilne

: 13 mar 2013, 21:54
autor: motoser
zawsze docieralem silniki na otro:) i kazdy smigal jak nalezy!! silnik oczywiscie rozpadnie sie ,ale tylko wtedy jesli popelniles jakis błąd przy montażu...tak wiec...ognia!! :) :bananaevil:

Re: Kolektor Pilne

: 13 mar 2013, 23:27
autor: Gacek
U mnie nie miało miejsca coś takiego jak docieranie :P no chyba ze o pierścieniach mowa nie przegrzewałem pieca i tyle :|A reszta jak dotrzesz tak będzie jeździł . .Jakieś pozacierane - podsmażone tłoki typu motoman :niewiem: -u mnie chyba nie ma tloka wossner to tylko prowadnica do dla pierścieni :lol: - jak mi umarla skrzynka musiałem rozpołowić silnik nie powiem jaki byll przebieg bo nie notuje ale był nadal czarny czyli nosił teflon na płaszczyznach które współpracowały z cylindrem .
Po ostatniej rewizji koniec 2011 r pokwapiłem sie rozebrać ponownie bo pościł dyma po tym jak rozleciało mi sie nowe łożysko w skrzynce nie powiem dokladnie ale ok 30 kkm miał przebieg Tlok stracil delikatnie teflonu ale generalnie pierścienie wyłapały luz zamkowy pod limit - na cylku wyszło 0.01 zyżycia (to wymiar usredniony bo pomiar odbyl sie w paru szlifierniach ale wszędzie zadali tłoka aby bardzij wyłapac luz a nie podac wymiar ).Nie lobię tak działać ale zmieniłem same pierścienie i gada nadal i czekam cierpliwie końca korby aby się nie rozdrabniać :bananasaluta: .Ot całe docieranie :panika: .