Strona 1 z 1
Modyfikacja kolektory
: 09 sty 2013, 16:31
autor: Radzio97
Witam,robil ktos z forum taka modyfikacje jak w linku ponizej.I czy to cos daje.Pytam sie bo mam akurat zjdete kolektory i zastanawiam sie czy tego nie zrobic.
http://www.youtube.com/watch?v=EOe0jzS2LJo
Re: Modyfikacja kolektory
: 09 sty 2013, 19:15
autor: Magic
a jest sens?

Re: Modyfikacja kolektory
: 09 sty 2013, 19:46
autor: Radzio97
Jak by cos dalo to mozna zrobic.Ale czy da to nie wiadomo.
Re: Modyfikacja kolektory
: 16 sty 2013, 20:24
autor: Brroda
Wie ktos cos o tym bo sam jestem ciekawy co i jak .
Re: Modyfikacja kolektory
: 16 sty 2013, 20:27
autor: Pawlo
Zapewne nieodczuwalna modyfikacja

Re: Modyfikacja kolektory
: 17 sty 2013, 00:29
autor: Gacek
Kiedyś pytałem o te kryzy na forum

, filmik niedawno zapodałem w tym temacie
viewtopic.php?f=18&t=438&start=80 aby się przekonać najlepiej spróbować

.
Ja zbyt długo jeżdżę bez kryz aby pisać o różnicach

.
Dodam że należy nie zapomnieć aby zdjąć też wew zagniecenia po dociąganiu mosiężnych podkładek pod kolektory .
Re: Modyfikacja kolektory
: 25 lut 2013, 20:56
autor: MAĆKO
Ekhm... jeszcze nikt mnie tu nie zna a ja już się chce zacząć wymądżać... . Zaczne mój wywód od tego że moim zdaniem taki zabieg nie jest korzystny dla naszego XT bez innych zmian o których moge długo pisać. A teraz to musze uzasadnić... więc tak... . Najważniejszą zasadą działania silnika spalinowego jest prawidłowe napełnienie mieszanką paliwowo powietrzną komory spalania a później jej możliwie szybkie opróżnienie. Myśląc więc bardzo prostoliniowo można by stwierdzić że im wiekszy otwór przez który wydalamy spaliny tym lepiej... ale jest to błąd. Układ zasilania i wydechowy motocykla jest tak skonstrułowany aby mógł z powodzeniem wykorzystywać pewne zjawiska a dokładniej falowe i dynamiczne... A bardzo upraszczając sprawe pewne opory w układzie wydechowym są niezbędne aby silnik mógł wykorzystać cisnienie przez nie wytworzone i co za tym idzie będzie mógł jeszcze sprawniej zasilić komore spalania w mieszanke. Dlatego też w każdym 4t jest moment w którym wszystkie zawory są otwarte (in i ex). Przepraszam jak napisalem to troche niezrozumiale i chaotycznie ale sprawa jest bardzo złożona i można by o tym pisać kilka godzin:) Generalnie "kryza" o której tu piszecie jest wynikiem wyliczeń układu zasilająco wydechowego przez jakiegoś mądrego japończyka i powoduje ona optymalne cisnienie takiego układu przez co moment obrotowy w XT rozkłada się tak a nie inaczej;)
Pozdrawiam i miło mi jeśli ktoś w ogóle ukończył ten tekst:)
Re: Modyfikacja kolektory
: 27 lut 2013, 05:53
autor: Gacek
W silnikach tt i starych xt nie ma kryz w kolektorach wew średnica kolektora i tak jest mniejsza od śr zaworu myślę ze kryzy to odp yamahy na wchodzące w tamtym czasie restrykcyjniejsze normy euro odnośnie hałasu i emisji spalin .
Re: Modyfikacja kolektory
: 02 mar 2013, 16:35
autor: motoser
kilka lat temu robilem to w swojej tt-tce...zadnych roznic:)
różnice przyniosło dopiero wyspawanie nowego kolektora(juz w pozniejszej) oraz powiekszenie kanałów wylotowych...mam jeszcze jeden silnik po takiej modyfikacji... zmierze aktualna srednice kanalow i napisze:)