Strona 1 z 4

XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

: 23 gru 2012, 12:37
autor: cieslarmarek
Witam , mam pytanie, na czym przymocowany jest tylni wachacz bo u siebie mam na wachaczu podczas niskich obrotów straszne wibracje ponieważ on ma luzy i niewiem jak to usztywnić, co wymienić itd :D Mógłby ktoś wyjaśnić ?;d
On wręcz na niskich obrotach przy duzych predkosciach sie rusza lekko na boki i do produ i do tyłu... ;dz

Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

: 23 gru 2012, 14:41
autor: gwardia
Jeżeli dobrze cię zrozumiałem to masz luz na łożyskach wahacza i kiwaczki, po prostu musisz to rozebrać i wymienić: tuleje, uszczelniacze i łożyska. Pewnie łożyska w kole też się przyda wymienić. Część łożysk uda ci się kupić normalnie w sklepie z łożyskami, nie które pewnie tylko jako części zamienne u yamahy.

Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

: 23 gru 2012, 19:49
autor: cieslarmarek
Już znalazłem ten zestaw naprawczy za 215 z przesyłką. Orientuje sie ktoś coś o firmie all balls?

Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

: 23 gru 2012, 20:23
autor: Gacek
Daj sobie na razie spokój z zakupami - w pierwszej kolejności zweryfikuj co jest nie tak - czyli na jakich elementach występują luzy po ściągnięciu koła będzie łatwiej organoleptyczne wyłapać .Potem zweryfikuj za pomocą pomiarów luzy jakie występują na poszczególnych podejrzanych elementach ,a następnie pogłówkuj i dokonaj na podstawie tych danych zakupów .

Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

: 23 gru 2012, 21:55
autor: Pawlo
All ballsa bym omijał jeśli jest taka możliwość, tajwańskie łożyska. Ostatnio poszukiwałem łożysk do tylnego koła od Husqvy - według Allballsa 3 łożyska z uszczelniaczami 90 zeta :lol: Złożyłem zestaw na łożyskach FAG i FŁT z uszczelniaczami za niecałe 70 zł i spokój ;) Btw. co za typ to wymyślił, dwa łożyska zwykłe po 9 złociszy, a trzecie szersze i 45 zł :roll:
Zrób jak Gacek pisze, chyba, że lubisz wszystko w ciemno wymieniać :)
No i dorzucę kolorowankę z forum ADV, która u nas już kiedyś była ;)

Obrazek
Niebieski -Zawiera wszystkie części jakie dostaniesz w komplecie naprawczym OLEK MOTOCYKLE

Czerwony - Łożysko igiełkowe, je dostałem tylko a ASO :(

Żółty - rzadko się uszkadza, ale jeśli już to można dotoczyć z brązu z fosforem samosmarującym.

Zielony - Kolor nadziei :lol: To są te tuleje które lecą najczęściej ze względu na teflon i miękki materiał z którego są wykonane. Więc mam nadzieję, że jak je wymienisz problem zniknie

Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

: 24 gru 2012, 13:57
autor: ArturS
Fajne to z tymi kolorami :lol: Niestety to prawda.
Obrazek
W zeszłym roku odpuściłem "kolor nadziei" i przebujałem te 12kkm ze sporym luzem w pionie, co specjalnie nie przeszkadza, ale w tym roku już chcę to zrobić.
https://picasaweb.google.com/1034218078 ... redirect=1

Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

: 24 gru 2012, 22:55
autor: Kowal
A czy ten zestaw naprawczy nie zawiera przypadkiem tych łożysk igiełkowych? http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-waha ... 17800.html tutaj są nazwane jako igiełkowe?

Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

: 25 gru 2012, 11:47
autor: ArturS
To jest zestaw zaznaczony na w/w rysunku na niebiesko. Niema w nim igiełek do kiwaczki. Po świętach rozeznam temat cen i podam co można ugrać. Co do "made in taiwan", to nie mam nic przeciwko. To coś zupełnie innego niż chinka. Najbardziej widać to w częściach do skuterów - taiwan jest niewiele droższy niż chinka, a o niebo lepszy.

Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

: 25 gru 2012, 13:34
autor: Gacek
Ciekaw jestem jak by to chodziło jak by wywalić tego pro-linka i pdsa w to miejsce wstawić :roll: .

Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

: 27 gru 2012, 18:59
autor: Gacek
Bez bicia się przyznam :P wkurza mnie ten prolink zakup w ASO przerobiłem (cena z kosmosu) praktycznie komplet (bez uszczelniaczy )zakupiłem po zmontowaniu na pól sucho miałem wyczuwalne luzy nabiłem towotu było OK po 100 metrach dziurawej drogi to samo jak z smarem z montażu i niech mi nikt nie wspomina nawet ze te uszczelniacze są w stanie utrzymać takie ciśnienie ze nie ma luzu :( .Mam w sumie dwa zestawy delikatnie " nadużyte " ze się tak wyrażę u mnie w każdym zestawie umierają na płaszczyźnie śruba sworzeń ( po prostu oski jakby nadmiernie się wycierały ) chociaż jak się cofnę pamięcią to jak kupowałem cały zestaw z YAMAHA to zauważyłem ze to podejrzanie za duży luz ma na tych elementach :roll: .
Co do pytania o PDS to sobie tak markuję mam kompletny delikatnie pogięty wahacz może warto by spróbować wrzucić coś z "rasowego " KTM lub HUSABERGA ? czasami amor można wyrwać za grosze nadużyty ale przynajmniej są jakieś zestawy naprawcze do tego :roll: .
Wyjdzie jakaś rzeźba z tego ale i tak nie zamierzam tego używać na drogach - bo wymiana oliwy w oryginalnych amortyzatorach przy dzisiejszym stanie naszej gospodarki to lepiej kupić inny sprzęt :cry: .