damianno75 pisze:Czy wie Ktoś może w jaki sposób można sprawdzić moduł zapłonowy, czy jest sprawny? Nie mam za bardzo możliwości podłączenia go do innego motoru.
Proponuję w takim razie odwrotnie - podepnij moduł z innego jeżdzącego motoru
Ale teraz poważnie już - miałem większy zapał do pomocy, ale moje pytania w większości zostały bez odpowiedzi

Chcesz się brać za sprawdzanie modułu CDI - ok, a nie jest to proste bez odpowiednich przyrządów.
Jest tez niebezpieczne i lepiej gdy nie masz doświadczenia w elektronice to nie bierz się za to.
Jeżeli się jednak uweźmiesz na taki zamiar, to wrzucę tu schemat stanowiska kontrolnego dla CDI.
Prawie jestem pewien, że zwątpisz
Czemu jednak nie rozstrzygniemy najpierw prostszych rzeczy - tego o co pytałem?
Może poproszę jeszcze raz o krótkie odpowiedzi na moje zapytania - dla ułatwienia podam je zebrane poniżej:
1. Masz w tej wersji XT czujnik rozłożenia podpórki bocznej? Jeżeli tak, to czy pewny jesteś jego działania?
2. Cewkę zapłonową jak sprawdzałeś?
3. Moduł zapłonowy ten stary i ten nowy mają takie samo oznaczenie part number?
4. Rezystancje uzwojeń są w normie?
5. Iskrownik? Co masz na myśli?
Jeśli na większość tych pytań nie znasz odpowiedzi, nie ma szans abyś sprawdził sam CDI, przykro mi
Kolory kabli masz OK, jest tak że w niektórych schematach z cewki wysokiego napięcia statora są to
kolory jak pisałem czarny i brązowy, a innym razem czerwony i brązowy. U Ciebie jest ta druga wersja
więc OK.
Tak się teraz połapałem, że tłumaczenie z angielskiego cewki w statorze zapewniającej wysokie napięcie
do ładowania kondensatora w module, może trochę mylić. Ma ona opis "HV stator coil" i napisanie przeze mnie
skrótowo o niej "cewka wysokiego napięcia" może nasuwać na myśl cewkę zapłonową. Ta jednak nosi angielską
nazwę "Ignition coil". Niemniej często mówi się o niej też "cewka wysokiego napięcia" i powstaje przez to jedno
określenie na dwa różne elementy.
To tak na marginesie wyprostowania nazewnictwa aby ktoś, kto to kiedyś przeczyta złapał orientację w temacie.
Podczas kopania ma być napięcie na czerwonym kablu w stosunku do masy pod warunkiem,
że moduł masz podłączony. Co to za kontrolka 12 V, że nie spaliło jej? chyba neonówka?
Bo takim neonowym próbnikiem wyczujesz fazy zarówno na czerwonym jak i brązowym kablu gdy wiszą
one w powietrzu bez podłączonego modułu. CDI po prostu z fazy na brązowym robi punkt odniesienia dla fazy
"czerwonej" gorącej. Brązowy jest po prostu "masowiony" przez CDI.
Masz multimetr?
I jeszcze jedno - lampka Neutral na zegarze świeci prawidłowo? Na tym uszkodzonym CDI domyślam się, że była ciemna?
Mam w głowie pewną myśl jak wstępnie określić w jakim stanie jest moduł, ale o tym następnym razem,,,
Czekam na odpowiedzi ale tak konkretnie już, na większość pytań może być krótko: tak/nie
Ciąg dalszy nastąpi,,,