A co może mechanik wiedzieć o zużyciu materiałów? Chyba nie jego dziedzina. Ja mechanikom nie wierzę

Zresztą tak w temacie mechanik vs. oleje silnikowe - zdecydowana większość każe wymieniać syntetyk na półsyntetyk np po 150tys.km. Po kiego wała?

Z moich doświadczeń:
- Opel Astra 1.8 8V, jeździła od początku do sprzedaży na full syntetyku. Przy sprzedaży miała 380tys.km nalotu, grama oleju nie brała, ciśnienie w cylindrach idealne (kupujący sprawdzał)
- Opel Omega 2.5 V6, syntetyk cały czas. Olej gubiła, ale nie brała

Od czasu do czasu udało się na 15-20tys.km uszczelnić pokrywę klawiatury

Przebieg przy sprzedaży coś ok 250tys.km Alesz to gówno się pierd...ło
- Fiat Seicento 1.1MPI, sprzedawałem z nalotem 180kkm, grama oleju nie brał, full syntetyk
- Nissan Primera 1.8 P12, syntetyk, teraz ma 160tys.km, we władaniu ojca od przebiegu 24kkm, oleum nie bierze ani grama, a na forach trąbią, że te silniki po 100kkm zaczynają go żłopać na potęgę
- Peugeot Partner 2.0HDI, przebieg bliżej nie znany (licznik wskazuje 230kkm, ale kupując go jako 9-latka miał 140kkm, a po sprawdzeniu w DE już jako 4-latek miał ponad 150kkm

), jeżdżę wyłącznie na syntetyku. Od wymiany do wymiany ubędzie kilka mm, ale oleum wykapuje przez EGR czy inną cholerę niedostępną bez opuszczania silnika
a teraz tak
- Hyundai Coupe 1.6, nie wiedziałem czym był zalany, więc wlałem półsyntetyk i "trochę" go chłepce
- Honda Civic 1.5, kumpel za namową mechanika zmienił full na połówkę i zaczęło się wpierd..nie oleum
- Fiat Seicento 1.1SPI, sprzedawałem z nalotem 105kkm, jedna dolewka na 15tys.km, 10W40
- Fiat Panda 1.1MPI, dwie sztuki ujeżdżane przeze mnie w ORANGE (czy tam wcześniej Idea), z salonu wyjechały na 10W40, od początku wpierniczały olej. Jedna z takich pand została doszczętnie zatarta przez kumpla, bo nie chciało mu się podnosić maski i nic sprawdzać
i na koniec rodzynek
- Hyundai Pony, sprzedany dostawcy pizzy za 500zł

, wpierniczał tyle oleju, że właściwie można było go nie wymieniać

Jeżdżony na mineralnym
Tak długo można by wymieniać w każdą stronę. Jak zrobię remont góry w XT, to na 100% leję full syntetyk

Zobaczymy ile pojeździ.
