Strona 1 z 2

Magneto

: 27 mar 2012, 18:16
autor: wejnus19one
Siemacie. Chcę odkręcić magneto ale nie wiem jaki gwint jest na tej nakrętce no i powiedzcie jak zblokować wał by mi się wszystko nie obracało. Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam.

Re: Magneto

: 27 mar 2012, 21:56
autor: kucyk
Najlepsze (według mnie ) jest zrzucenie obu dekli i założenie klucza na nakrętkę która jest na wale. Ja tak robiłem. Blokując skrzynie podczas ciagniecia mozesz ja uszkodzic. Trzymaka do magneta też pewnie brak chyba ,że se zrobisz (w manualu jest zdjecie zmyslnego przyrzadu. Chyba ,że wkrecisz sruby w otwory pod ściągacz ale ja bym nie ryzykował tam jest chyba dokrecone siłą 10kg a nakretka na wale od strony sprzegła 13 i dodatkowo zabezpieczona tak ,że chyba najrozsądniej zdjąć odkręcić i po problemie. Jezeli ma ktoś lepszy pomysł chetnie sia zapoznam.
:tt600:

Re: Magneto

: 27 mar 2012, 22:07
autor: qpa
klucz pneumatyczny ;]

Re: Magneto

: 28 mar 2012, 07:23
autor: kucyk
Lub tak jak kolega Qpa pisze kluczem wtedy zrobisz byle jaki trzymak do magneta. rob cos co działa jak ten klucz http://allegro.pl/klucz-lancuchowy-do-f ... 59340.html
:tt600:

Re: Magneto

: 28 mar 2012, 09:47
autor: wejnus19one
W porządku, dzięki za propozyje. Potrzebowałbym tylko jeszcze jednej informacji. Jaki tam jest gwint ? Lewy czy prawy ? Raczej prawy ale wolałbym być pewny co do tego. Dziś raczej skorzystam z opcji klucza pneumatycznego i podjadę do gościa, który takowy posiada. Sezon bliża się wielkimi krokami więc trzeba działać ;) .

Re: Magneto

: 28 mar 2012, 10:02
autor: kucyk
Gwint normalny prawy bez zadnych komnbinacji :tt600:

Re: Magneto

: 28 mar 2012, 13:22
autor: wejnus19one
Dzięki na taką informację czekałem ;)

Re: Magneto

: 28 mar 2012, 18:51
autor: wejnus19one
Nakrętka odkręcona bez żadnego problemu , ale żeby za kolorowo nie było mam gorszy problem. Jedna z 16 śrub mocujących pokrywę zaworową jest obrobiona i nie wiem jak ją teraz wydostać. Jest to ta śruba , która znajduje się pod dekielkiem od zaworów ssących. Jest to imbus.

Re: Magneto

: 28 mar 2012, 20:19
autor: art
wejnus19one pisze:Nakrętka odkręcona bez żadnego problemu , ale żeby za kolorowo nie było mam gorszy problem. Jedna z 16 śrub mocujących pokrywę zaworową jest obrobiona i nie wiem jak ją teraz wydostać. Jest to ta śruba , która znajduje się pod dekielkiem od zaworów ssących. Jest to imbus.
hah mam ten sam problem:P jak juz kolega mi wczesniej doradzil jutro sprobuje nabic torxa i moze pojdzie a jak nie to bede myslal dalej, odpada nadpilowanie glowki w celu odkrecenia sruby w stylu jak srubokretem, z pewnoscia jest mozliwosc ze glowka wtedy popprstu by pekla i po zawodach.

aha jak w koncu zblokowales wał?

Re: Magneto

: 28 mar 2012, 21:20
autor: wejnus19one
Nie musiałem blokować wału. Klucz pneumatyczny ma taki potencjał,że wystarczyło przyłozyć ;) , jedno "furknięcie" i nakrętka wyskoczyła jak poparzona. A co to znaczy "nabić torxa" ? Co to za metoda ? Może mi też się przyda. Bo zakładałem sposób rozcinania główki ale też obawiam się jej pęknięcia więc odpada.