Strona 1 z 2
tłok proxa
: 29 lut 2012, 14:54
autor: lucyfer
Jestem w trakcie remontu, nowa korba proxa,nowe zawory proxa,nowe łożyska w całym silniku pozostał jeszcze tłok i zastanawiam się nad proxem a wossnerem. Mechanik twierdzi że prox by był najlepszym rozwiązaniem (produkowany w japoni i najlepsza cena do jakości). z wosnerem są problemy z rozmiarem i trzeba długo czekać. Moje pytanie to czy ktoś jeżdził na proxsie-doświadczenia.i czy prox jest kuty?
Re: tłok proxa
: 29 lut 2012, 16:37
autor: Magic
Lucyfer mam podobny dylemat.. Musze teraz kupić właśnie tłok i korbę..Nie wiem tylko czy tłok prox'a to dobre rozwiązanie bo one nie są HC, a jak już inwestować pieniądze to niech on ma to większą kompresje. Sluchaj możesz dać mi namiary gdzie kupiłeś korbowód?
Re: tłok proxa
: 29 lut 2012, 17:02
autor: lucyfer
Korbę kupił mechanik, dzisiaj nie bede miał możliwości kontaktu z nim, ale jutro wieczorem postaram sie dowiedzieć, a co to znaczy hc może chodzi o to czy tłok jest kuty.
Re: tłok proxa
: 29 lut 2012, 18:10
autor: mlody11132
kuty tłok rozpoznasz po wygladzie a przedewszystkim po cenie. wosner z tego co wiem robi tylko kute tłoki ale moge sie mylić. i jaki jest problem z wosnerem??bo z doswiadczenia wiem ze dzwonie i mam co do rozmiaru to i tak bedziesz robił szlif chyba wiec to nie problem.
Re: tłok proxa
: 29 lut 2012, 18:16
autor: Magic
lucyfer pisze:Korbę kupił mechanik, dzisiaj nie bede miał możliwości kontaktu z nim, ale jutro wieczorem postaram sie dowiedzieć, a co to znaczy hc może chodzi o to czy tłok jest kuty.
HC - high compression. Tłok zwiększający kompresje, są one wyższe niż oryginalne, widać wcięcia na zawory. Jak by to nie był problem, dla ciebie to proszę postaraj się o ten kontakt, bo puki nie zrobię góry silnika remont stoi, a sezon tuż tuż..
Re: tłok proxa
: 01 mar 2012, 16:15
autor: lucyfer
Magic rozmawiał z mechanikiem on łatwi z jakiejś hurtowni, która nie prowadzi sprzedaży detalicznej, koleś ma dojście i tak mi załatwił. nie chce mi podać namiarów, może kupić osobiście ale to sporo zachodu ja jestem z lubelskiego.
Re: tłok proxa
: 01 mar 2012, 17:48
autor: Magic
No to lipa trochę

Re: tłok proxa
: 02 mar 2012, 13:26
autor: Gacek
Magic - poszukaj u sąsiadów za miedzy
Jak byś miał ochotę na zapałowanie tego silnika to mają całe zestawy z cylkiem tłokiem podnoszacym kompreche i pojemność tytanowe zawory i tuningowy wałek rozrzadu gratis

.
Re: tłok proxa
: 02 mar 2012, 13:41
autor: Magic
Aż taki bogaty nie jestem

Zrobiłem małe rozeznanie w tłokach i na temat:
Wiseco:
-Dwa rodzaje tłoków, HC (stopień sprężania: 11,5:1) oraz normalny (8,5:1);
-Brak powierzchni teflonowej;
-Rozmiary co 1mm over bore (powyzej nominalnej srednicy);
-Ograniczony dostęp w Polsce;
-Cena importu z USA: ok. 550zł, Cena w Polsce od: 560zł do 680zł (Co ciekawe od tego samego dostawcy

)
Wossner:
-Tłok normalny, lub brak informacji (żaden, absolutnie żaden sprzedawca nie podaje czy tłok jest HC);
-Teflonowa powierzchnia, łagodząca suchy start silnika;
-Rozmiary średnio co 0.5 over bore;
-Bez problemowy dostęp w PL;
-Cena w Polsce od 590zł do 650zł (u importera);
Także teraz zostało mi podjęcie wyboru. Obaj producenci proponują także wymiary "Big Bore" czyli tłoki znacznie ponad nominalną, jeżeli kogoś interesują "tuningi"

Re: tłok proxa
: 02 mar 2012, 14:19
autor: Gacek
U wossnera można pominąć podniesienie kompresji to jakieś 0,5 % czyli nieznaczny , posiada teflon i coś jeszcze .
Jest lżejszy ma moim zdaniem bardzo pomniejszą powierzchnie współpracująca z cylindrem . Co do wymiarów ściągnij sobie katalog wossnera dla xt jest kilkanaście tłoków - oczywiste jest że pewne średnice dostępne po tulejowaniu bo 660 ma ten sam tłok .I tu mała uwaga ma zwiększone pasowanie teraz szlif w granicy 0.08