Strona 1 z 3
Wałek zębatki zdawczej
: 10 gru 2011, 11:15
autor: fryzjer
Witam.Dopiero,co dołączyłem do Waszej społeczności,a już piszę z problemem.Od początku kupna motocykla,nie wymieniałem zestawu napędowego(w chwili kupna moto było po wymianie łańcucha i zębatek).Dopiero około 2 miesięcy temu,przez przypadek zauważyłem świecący się gwint na wałku.Okazało się,iż nakrętka była lużna,i brakowało podkładki zabezpieczającej.O łańcuch regularnie dbałem,ale nie przyszło mi do głowy,aby sprawdzić tę nakrętkę.Po oględzinach,okazało się,iż wałek jest zużyty.Jako,że moto było mi niezbędne,dokupiłem nową zębatkę,dorobiłem we własnym zakresie podkładkę(byłem niestety zmuszony) i dokręciłem nakrętke.Wczoraj,wszystko rozkręciłem(nakrętka była znów lużna) i dostałem szoku.Wałek jest wizualnie i w dotyku zużyty.Zębatka ma luzy,zarówno na boki jak i po obwodzie.Przyczym,zębatka wewnątrz otworu,nie ma śladów zużycia.Dodałbym filmik poglądowy,ale ma on za dużą pojemność i nie chce się załadować,Tak,więc dodaję tylko fotkę wałka.Co o tym Myślicie?Aha,czy wałek może mieć luz osiowy?Dodam,że nie wyczuwam,żadnych luzów(wałka),na boki.Czy da się jakoś"reanimować"wałek,bez rozbierania silnika?Ogólnie czytałem,iż jest to dość duży wydatek.Tym bardziej,że moto ma jeszcze zdrowe "serduszko",A tak wiadomo,coś się jeszcze znajdzie.Pozdrawiam.
Re: Wałek zębatki zdawczej
: 12 gru 2011, 22:39
autor: kucyk
Luzy wzdłuż wałka raczej będą u mnie zębatka chodzi na boki po wałku w zależności jak ją łańcuch skieruje (tt600 59x) wrzuć filmik na youtube i podeślij link.
Re: Wałek zębatki zdawczej
: 26 gru 2011, 16:23
autor: fryzjer
Witam.Dopiero,teraz udało mi się dołączyć ten filmik poglądowy(luz zębatki na wałku).Co o tym Myślicie?pozdrawiam i proszę o pomoc.A to link do filmika:
http://w444.wrzuta.pl/film/9bQkZF3SsRC/ ... i_zdawczej
Re: Wałek zębatki zdawczej
: 20 sty 2012, 16:44
autor: fryzjer
Hej.Nie chciałbym,być upierdliwy.Ale czy Wszyscy forumowicze,mają super wałki?.Myślałem,o jakimś kleju.Czytałem,o tym rozwiązaniu na forum Afryki.Ale nie mam pojęcia,jak tam jest rozwiązane mocowanie zębatki zdawczej.I czy,zda to egzamin w XT-eku.Jak by,co to jaki klej Byście polecili.Co o tym Myślicie?pozdrawiam.
Re: Wałek zębatki zdawczej
: 20 sty 2012, 17:42
autor: Gacek
Nie mam aż tak ogromnych luzów

.w tej chwili wręcz nie jestem w stanie stwierdzić czy mam tam luz .
Może to efekt używania nie odpowiedniego smaru podczas montażu zębatki przez wiele lat ?
Z klejami ja bym raczej odpuścił bo może to być ostatnia zębatka dla tego silnika

.
Prędzej spróbował bym to nabić na jakichś cienkich blaszkach z miękkigo kolorowego stopu i poobserwował.
Re: Wałek zębatki zdawczej
: 20 sty 2012, 22:31
autor: kociol
Fryzjer mi sie wydaje że lepiej by może było faktycznie dac to na jakis dobry klej przecież wydaje mi sie że klej nie trzyma taka jak bys to zespawał w najbliższym czasie jak byś wymieniał napęd to można do ściągnięcia zębatki posłużyć sie ściągaczem.A jak nie to może masz w pobliżu tokarza niech ci coś doradzi.Bo wiesz klej też może z czasem od szarpania sie wykruszyć jak uważasz tak zrób
Re: Wałek zębatki zdawczej
: 21 sty 2012, 08:35
autor: mlody11132
ja tez odradzam klej...bo potem może byc problem.lepiej pokombinuj tak jak mowi gacek.jak chcesz kleic to równie dobrze mozesz ja tem przyspawac i łatwiej potem bedzie sciagnac niz poklejonej.
Re: Wałek zębatki zdawczej
: 21 sty 2012, 10:39
autor: fryzjer
Co do kleju,to boję się,że ciężko będzie póżniej zdemontować zębatkę.Dzisiaj wieczorem,po kombinuję tak jak radzi Gacek.Po za tym,trochę się boję,że po zastosowaniu kleju,zębatka ustawi się nie osiowo(na filmiku widać,że zębatka ma,też luzy góra-dół),i w efekcie zrobi się masakra..Hej Gacek,o co chodzi z tym nieodpowiednim smarem?To tam powinien być jakiś smar?A tak w ogóle,to czy powinien być luz osiowy wałka?Czy zębatka zdawcza powinna mieć jakiś mały luz na wałku?Wybaczcie,że mam tyle pytań,ale posiadam serwisówkę do XT i TT(83-89)Clymera.Niestety,opisany tam sposób mocowania zębatki jest inny(ze starszego modelu),Aha,czy ktoś z Forumowiczów mógłby,mi podesłać fotkę/skan z książki z mocowaniem zębatki w tym modelu( 2kf )?Dzięki za pomoc.
Re: Wałek zębatki zdawczej
: 21 sty 2012, 16:30
autor: Gacek
Sposób w jaki wieloklin jest u ciebie zużyty - może być kłopot z nabiciem blaszek

.
Co do kleju może to być sensowna metoda - bo niektóre kleje pod wpływem temp potraktowanie np palnikiem propan butan tracą swoje właściwości (niestety nigdy nie stosowałem takiej techniki ) jednak przypomniałem sobie taką sytuację jak kolega niwelował delikatne luzy miedzy walkiem a łożyskiem . Klej był MEGA mocny bo po paru minutach rozdzielenie tego było niemożliwe i wtedy Użył palnika aby to rozdzielić .Może przeprowadź jakąś symulacje np na nakrętce i śrubie o mniejszym fi.
Re: Wałek zębatki zdawczej
: 22 sty 2012, 11:35
autor: fryzjer
Z tym palnikiem,to gdzieś czytałem.Ale prawdopodobnie szlak trafi simering.