Strona 1 z 2

brak iskry

: 01 maja 2011, 07:29
autor: owen
Czesc koledzy.Wczoraj pojechalem na przeglad przeszedl pomyslnie,ale po wizycie na stacji juz nie odpalila yadwiga.Pczanie do domu no i diagnoza brak iskry.Cala instalacja dziala \swiatla,kierynki jest ok\Sprawdzilem swiece,przewod wysokiego napiecia,wylacznik przy kierownicy,oraz cewke i bez zmian.Jakies propozycje.Motocykl zostal zgaszony na przegladzie i juz nie odpalil.Prosze o pomoc i dzieki

Re: brak iskry

: 01 maja 2011, 07:37
autor: Magic
masz kopajke czy rozruchajke? Sprawdzałes "iskre" na innej świecy, lub na własnej skórze delikatnie zmieniając położenie wału? Często bywa tak, że w wyniku temperatury następuje uszkodzenie izolatora tuż za trzonem anody - luk elektryczny przechodzi przez obudowę. Druga, z możliwości to moduł, lub jeszcze czujnik położenia wału przy prądnicy.

Re: brak iskry

: 01 maja 2011, 09:34
autor: owen
Dzieki zo podpowiedz jak sprawdzic modul?

Re: brak iskry

: 01 maja 2011, 09:48
autor: Magic
jeżeli posiadasz oscyloskop, może wpiac kanał między wejście cewki WN, a masę. Jeżeli zaobserwujesz na ekranie przebieg protokatny, podczas kręcenia walem, znakiem tego że zapłon działa poprawnie, moduł wysyla impulsy. Gdzieś czytałem artykuł na temat wadliwego tranzystora mocy w module, ale to niekoniecznie musi wystąpić u ciebie.

Re: brak iskry

: 01 maja 2011, 17:21
autor: Grzesiek21
Mi np. walnęła prądnica, jak masz moduł na napięcie przemienne (wersja z kopajką)
to zmierz napięcie wychodzące z zasilania na moduł, powinno mieć przy kopnięciu 50V.
Sprawdź też, czy nie ma przebicia do masy, często rdzeń uszkadza się i takie rzeczy się dzieją.
Ja dokładnie to miałem, weź miernik i sprawdź czy z któregokolwiek z kabli podłączanych do modułu z prądnicy
jest przebicie do ramy.

Przepraszam, że tak chaotycznie, ale właśnie wychodzę i się spieszę :)

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: brak iskry

: 03 maja 2011, 07:58
autor: Bury
Grzesiek21 - czy mogę prosić o "łopatologiczną" instrukcję, jak się dokonuje pomiaru, który odpowie na pytanie, czy cewka (ten element w silniku przy magnecie) jest sprawna, czy też trzeba ja przewinąć? Elektryka jest moja słabą stroną niestety. Gdzie podłączyć i co podłączyć, kolejność czynności itp. Dokładnie też napisz proszę, jak sprawdzić to przebicie na ramę. Dzięki z góry.

Re: brak iskry

: 14 maja 2011, 08:31
autor: owen
Czesc koledzy i dzieki za rady,okazalo sie ze padla cewka zaplonowa ta w silniku, moze ma ktos odsprzedac?

Re: brak iskry

: 14 maja 2011, 09:25
autor: qpa
jaki model xt?

Re: brak iskry

: 14 maja 2011, 13:33
autor: owen
xt 600 z 1989 roku

Re: brak iskry

: 15 maja 2011, 20:21
autor: owen
2 kn