Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE

Wszystko o tym motocyklu.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE

Post autor: glina »

To jest forum konkretnego modelu (modeli) i użytkowników nie liczymy w tysiącach. Do tego pomimo 1429 użytkowników udziela się i dyskutuje regularnie może z 20 osób. Dlatego nie ma się co wpieniać, że po paru godzinach nie ma odpowiedzi. Sam doceniam, że chociaż na niektóre pytania (jakkolwiek lamerskie) dostałem odpowiedzi. Także dzięki Pawlo, Gacek i inni :browar:
Rico
Czyścioch
Posty: 13
Rejestracja: 28 kwie 2013, 11:11
Motocykl: TT 600 E Belgarda
Lokalizacja: LBL

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE

Post autor: Rico »

Za bluzgi przepraszam, chwilowy wzrost ciśnienia.
Gacek pisze:Człowieku na stukałeś raptem 13 postów
Jak zacznę na każde pytanie odpisywać "sprawdź sobie w serwisówce" to momentalnie nabiję odpowiednią liczbę ;) tylko nie wiem czy to coś wniesie. Daj znać ile trzeba mieć postów aby zadać pytanie na tym forum. Co do wspomnianych pretensji to nic do nikogo nie mam.
Gacek pisze:
Rico pisze: @Pawlo, dziękuję za odpowiedź ale zastanów się o jakim lenistwie mówisz?
Ładnie podziękowałem Pawlo za odpowiedź, chwała mu za to :goodjob: . Zirytowała mnie aluzja do mojego rzekomego lenistwa. Poczułem się jak naczelny spamer forum, zadający pytania w każdym wątku typu "w którą stronę odkręca się korek wlewu".
Proszę nie zrozumcie mnie źle. Nie mam do nikogo pretensji naprawdę jestem wdzięczny, że to forum istnieje. Dzięki jego zawartości rozwiązałem wiele problemów ze swoim moto bez zadawania zbędnych pytań, stąd pewnie mała liczba postów.

Czy ktoś z was jest w posiadaniu manuala do TT600E 4GV '94r w języku angielskim :?: Będę wdzięczny za udostępnienie.
Awatar użytkownika
modern25
Po kostki w błocie
Posty: 148
Rejestracja: 04 kwie 2014, 18:19
Motocykl: XTR 660
Lokalizacja: Großendorf / Wiôlgô Wies

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE

Post autor: modern25 »

hehee tak jest Rico nie daj się :)

Chyba ja mam te serwisówkę . Sprawdze to wieczorem napisze PW
Mam domek nad morzem do wynajęcia. Dla motocyklistów kawa, piwo i tańczy nocleg . Władysławowo. Info PW a potem telefon .
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE

Post autor: Pawlo »

Ale bez popadania w skrajności, ok? :roll: Nie chodzi o to, żeby nie zadawać wcale pytań, kto pyta nie błądzi ;) Na pewno każdy ci odpowie w miarę swoich możliwości i posiadanej wiedzy, no ale kurde, są pytania na które najszybciej znajdziesz odpowiedź w manualu i nikomu się nie będzie chciało szukać i przepisywać z manuala, a są też takie, na które nikt ci nie odpowie, bo np. ciężko jest coś poradzić nie mając w rękach rozebranego elementu. A narzekając na brak odpowiedzi drażnisz tylko ludzi, a szczególnie mnie 8-) Często sam luknę w serwisówkę z ciekawości i odpowiem, ale nie zawsze ma się czas na takie rzeczy. Poza tym trzeba było od razu napisać tak jak w trzecim poście napisałeś i by było z dyni.
Wracając do twojego problemu - tak, 460mm to minimalny wymiar sprężyny w pozycji swobodnej, te sprężyny raczej mają tendencje do sklepywania się, nie do rozciągania. Wszystkie TT-E mają te same sprężyny, TT-S mają dłuższe, TT-R/RE prawdopodobnie jeszcze dłuższe. Ten wymiar co podałeś bardziej by pasował do TT-S, tak mi się wydaje, bo potwierdzenia nie mogę znaleźć. Zakładam, że sprężyna do góry nogami nie pasuje?
Obrazek
gwardia
Po kostki w błocie
Posty: 244
Rejestracja: 01 wrz 2011, 14:44
Motocykl: nie mam motocykla...
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE

Post autor: gwardia »

Zależy mi na szybkiej odpowiedzi, a nie na tworzeniu długiego wątku, przynajmniej teraz, dlatego spytam tu:

TTR600, uszkodzony wał korbowy, pierścienie - to mówi sprzedawca, pewnie cylinder i tło do weryfikacji, może zawory. Jaki może być koszt naprawy? Nie chodzi mi o dokładną wycenę, rząd wielkości: 1000...2000....5000 pln czy więcej? Ile coś takiego może kosztować?
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Posty: 623
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
Motocykl: XR 400R
Lokalizacja: Sadłuki

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE

Post autor: Kula »

Miałem uszkodzony wał w XR więc coś tam mogę się wypowiedzieć... Jak znajdziesz wał używkę to z łożyskami, korbą, tłokiem, szlifem cylindra napewno wyjdzie ponad 2tys. Więc trza liczyć na remont (nie wiadomo co z górą) koło 3 tysięcy.
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE

Post autor: szpadyzor45 »

Co z wałem, siadł na korbie? Jeśli tak, to przekucie korby, przy rozpołowieniu żal nie wymienić łożysk i uszczelniaczy. Szlif cylindra, tłok, uszczelki. Co z głowicą? Ale skoro tak dostała ta TTR-ka to nie spodziewałbym się igły głowicy - pewnie regeneracja. Do tego zawsze coś wyjdzie, to łańcuszek na wykończeniu, to sprzęgło - trzeba się z tym liczyć. Jak ze wszystkim co wymieniłem to będzie drogo.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE

Post autor: Gacek »

gwardia pisze:Zależy mi na szybkiej odpowiedzi, a nie na tworzeniu długiego wątku, przynajmniej teraz, dlatego spytam tu:

TTR600, uszkodzony wał korbowy, pierścienie - to mówi sprzedawca, pewnie cylinder i tło do weryfikacji, może zawory. Jaki może być koszt naprawy? Nie chodzi mi o dokładną wycenę, rząd wielkości: 1000...2000....5000 pln czy więcej? Ile coś takiego może kosztować?
myślę ze grubszy remont części bez oszczędności 2500 zł robocizna własna .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Tecza
Po kostki w błocie
Posty: 226
Rejestracja: 18 paź 2013, 08:36
Motocykl: XT 43f
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE

Post autor: Tecza »

Jeżeli cię to podratuje to powiem o XT 600 mysle myślę ceny podobne,podaje w zaokrągleniu jak pochwale się swoim moto opisze dokładnie:
Uzywany wal okolice 130
przekucie korby 300 z łożyskiem ,
bez korby
Szlif i frezowanie zaworów 170
tłok z 250:P(haha chyba ze cos sie zje...)
Uszczelki z 150

Tak pi razy oko ale jak masz silnik w połowie to wymienić wszystkie łożyska ,jakieś tryby w skrzyni i wszystko rośnie, nie mowiac o czasie, ale jak juz któryś mechanior sie podejmnie to krzyknie z 800 wiec lepiej samemu.
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Posty: 623
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
Motocykl: XR 400R
Lokalizacja: Sadłuki

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE

Post autor: Kula »

Używany wał 130?! Nie pomyliło Ci się coś?
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
ODPOWIEDZ