Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Pokaż innym swój motocykl!
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: mazi »

Kudłaty91 pisze:Czekamy na zdjęcia :pstryk: 8-)
Po dzisiejszej wycieczce stwierdzam: 1VJ Mateusza jedzie jak zły! Pikanterii dodaje Produro :-)
Porównując do Transa - naprawdę trudno go dogonić :-)

:bananaevil:
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: terenowiecc »

Kontynuując temat...

Przyszedł czas na poskładanie góry. Mieliśmy z Mazim trochę zabawy z założeniem pierścieni na tłok ale jakoś się udało.
Płaszcz tłoka i powierzchnia tulei przesmarowana delikatnie olejem, pierścienie poustawiane tak żeby żaden z zamków nie pokrył się z innym, zgodnie z tym co opisywał Qpa na forum w którymś temacie :)
Sworzeń również przesmarowaliśmy. Pod cylinder poszedł nowy oring (dzięki Artur! :browar: ), kupiłem też nowe uszczelniacze kanału olejowego idące między karter a cylinder i między cylinder a głowicę (oryginał Yamahy, pełna profeska :lol: )
Uszczelka pod głowicę Athena, przed montażem dokładnie odtłuściliśmy zarówno powierzchnię cylindra jak i głowice, które stykają się z uszczelką żeby dobrze zawulkanizowała się po montażu.
Jak już wcześniej pisałem sam docierałem zawory za pomocą specjalnie do tego celu kupionych "kijków" z przyssawką i bardzo ładnie to szło ale miałem wrażenie, że gniazda zaworów wydechowych są za bardzo uklepane wiec postanowiłem zawieźć głowicę do zakładu w celu zweryfikowania jej stanu i wykonania obróbki. Jak się okazało po oględzinach przez fachowca gniazda były w dobrym stanie i nie było potrzeby ich wymiany więc wykonano pełną obróbkę głowicy wraz z planowaniem, założono uszczelnaicze Athena i pospinano zawory :)
Tak przygotowana część została zamontowana do silnika :) Musiałem wymienić dwie nakrętki dociągające głowicę do cylindra z przodu i z tyłu (nakręcane od dołu) bo stare były strasznie miękkie i ledwo daliśmy radę je odkręcić.
Klucz dynamometryczny w dłoń, cylinder i głowica poskręcane zgodnie z wartościami momentów sił podanych w manualu i góra poskładana :)

Dzięki Mariusz - mój Brat pomocnik, mam się od kogo uczyć :browar:

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

ALBUM: https://plus.google.com/photos/11463318 ... 5432393073
Awatar użytkownika
Aruś
Po kostki w błocie
Posty: 235
Rejestracja: 20 wrz 2011, 13:59
Motocykl: HORNET 919
Lokalizacja: Rybnik

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: Aruś »

Widze ze dobra, porządna robota :)
Obrazek
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: terenowiecc »

Następnie ustawiłem rozrząd, ustawiłem zawory i silnik wmontowałem w ramę :) Udało mi się kupić po okazyjnej cenie zacisk hamulcowy z klockami w dobrym stanie i z oplotem stalowym. Zacisk wyczyściłem, klocki wymyłem i całość powędrowała na moto. Kupiłem nowy akumulator, wybór padł na kwasowego Exide 12Ah 165A. Nowa fajka świecy i przewód WN. Nowe żarówki, pomalowany bagażnik, kierownica, stopka i kilka innych detali. Ogólnie sporo drobnych rzeczy porobione, dwa ślizgi łańcucha z poliamidu dorobiłem, żeby mi kieta po świeżo pomalowanej ramie nie szurała :lol:
Poskładanie tego do kupy zajęło na prawdę masę czasu, nasiedziałem się w garażu sporo. Po poskałdaniu silnika już robiłem mało fotek bo był to czerwiec i ciśnienie na jazdę było straszne.

Motocykl odpalił bez większego problemu, najpierw po kilku próbach nie łapał ale jak się okazało podczas ustawiania linek gazu skręciłem pokrętłem wolne obroty i dopiero po dodaniu gazu zaskoczył. Więc podkręciłem nieco wolne obroty i motocykl odpala jak trzeba, tak z kopa jak i z rozrusznika. Nowy akumulator i 165A prądu rozruchowego to piękna sprawa, rozrusznik praktycznie nie czuje, że obraca dużego singla :)
Krótko po odpaleniu okazało się, że standardowo są problemy z gaźnikiem i powyżej 5k motocykl się nie wkręca. Kilka razy wyjmowałem gaźnik zanim doszedłem do ładu z tym tematem ale warto było się pomęczyć bo jestem pod wrażeniem efektu.
Po prostu już dawno remont się należał temu silnikowi, teraz dopiero oddycha pełnym tłokiem i zbiera się bardzo żwawo.
W zimie chyba zmienię napęd bo mam długie przelożenie 14/41 i na piątce przy 100kmph ma <3k rpm a to jest za mało i czuć, że trochę się męczy. Za to na 4rce wykręcam 130kmph bez większych problemów :lol: Max leciałem licznikowe 140kmph. Myślę, że na troszkę krótszym przełożeniu do tej prędkości będzie rozpędzał się na prawdę żwawo a to mi w zupełności wystarcza. Byłem przekonany, że XT jadące 140kmph to fenomen ale teraz widzę, że jest potencjał pojechać nawet troszkę szybciej. Z tym, że nawet te 140kmph wykręcam sporadycznie bo zazwyczaj latam w przedziale 100-120kmph.
Docierałem piec oczywiście na ostro. Plany były inne ale wyszło tak, że dość mocno pałowałem. Krótkie odcinki ale bardzo intensywne :lol: I jak na razie, puk puk w niemalowane, wszystko działa bez zarzutów. Moc jest na prawdę odczuwalna w stosunku do tego co było przed remontem, oleju nie ubywa więc jest ok :)
W międzyczasie też musiałem wymienić krućce ssące ponieważ prawy był nieszczelny.
Poza tym stalowy oplot zdecydowanie poprawił jakość hamowania, teraz jak wcisnę klamkę to czuję, że motocykl zatrzymuje się. Dlatego na razie odpuszczę sobie planowany swap tarczy na 282mm z XTZ660, może kiedyś wrócę do tematu.
Udało się też kupić w dość dobrych pieniądzach Lasera Produro, który jest obecnie zamontowany, bardzo przyjemny dźwięk. Przy jeździe ze stałą prędkością cisza, przy przekręceniu manetki ogień. Brakuje mi Sebringa bo jednak to był najlepszy tłumik jaki do tej pory słyszałem w XT ale Produro też daje radę :biker:

Co więcej, nie wiem czy ktoś to czyta ale dla samego siebie chociaż popiszę :)
Tematy wizualne miałem odpuścić ale prawdopodobnie wrócę do pomysłu odtworzenia oryginalnego malowania zbiornika a może jakiegoś swojego projektu albo malowania a'la Rally, zobaczymy jak będzie z kasą.
Dogadałem się z Mateuszem (Myszak), że odkupię od niego wysoką owiewkę więc w zimie na spokojnie zajmę się nią i spróbuję coś ciekawego stworzyć, może akurat uda się osiągnąć jakiś fajny efekt końcowy :)

Na dniach nagram filmik z pracy silnika i dźwięku tłumika to wrzucę na forum do oceny, może komuś się spodoba dźwięk Produro w XT to będzie wiedział jakiego tłumika szukać :) poza tym pstryknę kilka fotek jak to wygląda teraz.

Obrazek Obrazek

ALBUM: https://plus.google.com/photos/11463318 ... banner=pwa
Kudłaty91

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: Kudłaty91 »

ProDuro :slinka:
Awatar użytkownika
seboo
Po kostki w błocie
Posty: 196
Rejestracja: 01 kwie 2010, 10:51
Motocykl: XT 600E

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: seboo »

terenowiecc pisze: nie wiem czy ktoś to czyta
Czyta, czyta :D . Chętnie śledzę temat, bo fajnie się do sprawy zabrałeś. Dawaj jak najszybciej foty moto w całej okazałości :pstryk: .
Yamaha XT 600E 3TB '95
Suzuki GSF 1250SA '08
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: Pawlo »

Zacnie to wyszło! Ale dawaj ten filmik jak to lata na tym wydechu :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Wiki
Po kostki w błocie
Posty: 103
Rejestracja: 23 maja 2012, 16:18
Motocykl: xt 600 3tb 91' Sm
gsx-R 750 93' Sf

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: Wiki »

widzę pomalowana tylko jeden dekiel silnika, czemu nie jest tak samo zrobione z 2 strona ? bo hmm teraz to troszku dziwnie wygląda.

ps. wspominam bo ja w swoim jakąś chwilkę temu też tak robiłem, obie strony :) dużo nie było jeżdzone w tym sezonie (nie wiem jakoś nie mam ochoty) ale cały czas trzyma wszystko. Mimo iż mój znajomy mówił - ha niee to odrazu po pierwszym wypadzie podrapiesz butem/nóżką od biegów itp - nie miał racji :PP

Pozdro :D

Ps2. fajnie się zaczyna prezentować :D
Ja już swojego xt planowałem całą wiosnę/lato zrobić w full SM , wypiaskować wszystko itp. ale cały czas mam zajęty garaż przez tate i nie mam gdzie tego zrobić.

Dodatkowo przecież miałem cały czas grzebania z moim streetem (gsxr 750) mam nadzieje że teraz po oddaniu silnika do regulacji będzie wszystko chulać jak należy :]
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: terenowiecc »

Fajnie, że ktoś zagląda :)
Filmik nagram na pewno i wrzucę na forum :)
Co do dekla to wcześniej już chyba o tym pisałem, silnik jest z 3TB ale cała elektonika wraz z alternatorem i magnetem została z 1VJ, gdzie jest inny dekiel niż w 3TB (większy, ze względu na duże magneto i czarny, jak każdy silnik 1VJ), więc czarny kolor pozostał. W sumie mi to nie przeszkadza bo aż tak bardzo nie rzuca się w oczy :)
Może kiedyś pomaluję go w kolor podobny do reszty silnika albo kupię siwy dekiel z 3AJ.

Wizualnie trochę efekt psuje nieoryginalny zbiornik i siodło ale ogólnie nie jest źle :)

Dodam, że przy składaniu zawiasu przedniego włożyłem sprężyny z Transalpa, efekt? Straszny beton, na równiutkim asfalcie spoko ale po 200km po dziurach byłem padnięty jak koń po westernie, biło po łapach wszystko. Zdecydowanie za sztywno, nie polecam. Poza tym przy większych prędkościach niestabilnie prowadził się sprzęt, dopiero po zmianie sprężyn na oryginalne wszystko wróciło do normy i przyjemnie się śmiga.

Spalanie wychodzi mi w granicach 4,5-5l/100km po czarnym, przy normalnej ale dość dynamicznej jeździe. Na pełnym piecu wyszło ostatnio 6l ale to raczej trudne do osiągnięcia normalnie :lol: Może jakieś 0,5l mniej by palił gdyby mu zabrać troszkę paliwka bo czasami zasadzi na czarno, więc może mieć lekki nadmiar zupy ale póki co tego nie ruszam :)

Muszę uszczelnić śrubę spustu oleju bo się poci i w lewym deklu śrubę od okienka do znaków na magnecie, poza tym jest sucho.

Aha, przerobiłem airbox, żeby nie ciągnął ciepłego powietrza z nad silnika tylko zimne przez pokrywkę od airboxa, coś a'la 3AJ. Wrzucę fotki w wolnej chwili :) Temat do lekkiego udoskonalenia ale to opisze dokładnie innym razem.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: terenowiecc »

Tak jak wspominałem nabyłem drogą kupna Rally owiewkę do 1VJ. Mam zamiar stworzyć coś ciekawego z jej wykorzystaniem, co z tego wyjdzie zobaczymy :)
Póki co sobie porozkręcałem wszystko i pooglądałem jak jest zbudowane :lol:

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

ALBUM: https://plus.google.com/photos/11463318 ... 8284660209
ODPOWIEDZ