Strona 8 z 14
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
: 20 sie 2012, 06:15
autor: Gacek
mazi pisze:Magic pisze:Właśnie wróciłem z warsztatu i niestety nie zrobiłem pomiarów o które prosisz. Wytłumacz mi Gacek, czt były 2 rodzaje skrzyń do XT, i kiedy weszły modyfikacje? Wrzucam zdjęcia skrzyni jakie dzisiaj zrobiłem:
Pozwolę sobie za Gacka - były dwa rodzaje skrzyń. Różnic dokładnych nie znam, aczkolwiek efektem było inne przełożenie na tryb zdawczy, w tym odciążenie trybu V biegu.
Organoleptycznie miałem niedawno okazję przekonać się:
silnik od 1VJ ma krótsze biegi (sprawdzone dla pierwszych dwóch dupohamownią) od silnika 3TB.
Różnica zniwelowana została przez dobór zębatek napędowych (zdawcza+tył) o innej ilości zębów.
Powodzenia w walce z żelastwem!
Ja ze swojej strony jeszcze dodam ze po za przełożeniami występuje różnica w szerokości trybów i całej długości skrzynki generalnie od któregoś roku robiono skrzynię z szerszą zębatką 5 biegu w tych modelach czesto wałek jest zaślepiony zatyczką bo wysprzeglanie przeniesiono na prawa kapę .
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
: 22 sie 2012, 10:09
autor: Magic
NAJSERDECZNIEJSZE PODZIEKOWANIA DLA NASZEGO KOLEGI PIOTRKA (GACEK) ZA POMOC PRZY PROJEKCIE ODBUDOWY SILNIKA.
BEZ JEGO DOBREJ WOLI REMONT UTKNĄŁBY NA KOLEJNE PARĘ MIESIĘCY.
DZIĘKI!!!
Oto koło zębate które dzisiaj odebrałem:



Widać jeszcze fabryczne ślady obróbki. Stan perfekcyjny. Ciasne pasowanie w wałek. Na początku myślałem że bieg po prostu nie pasuje. Dopiero po porównaniu z moim zużytym myślę sobie: "Nie no cudów nie ma...

" No i po kolejnym przyłożeniu koło weszło idealnie...!
I jeszcze uszczelniacze silnika Tourmax'a:

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
: 04 paź 2012, 20:23
autor: Magic
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
: 05 paź 2012, 07:06
autor: mazi
Magic - jak poradziliście sobie ze zdjęciem zębatki rozrządu?
Czy łożyska na wale zmieniałeś, jakie kupiłeś?
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
: 05 paź 2012, 07:48
autor: Magic
Zdejmowanie zebatki z walu ukazane i opisane jest parę
stron wcześniej. Wszystkie łożyska w silniku zostały wymienione na te same czyli japońskie KOYO. Przy kupnie trzeba zwrócić uwagę bo jedna sztuka jest z uszczelniaczem, oraz na wałku sprzęgła jedna z pierścieniem zabezpieczającym.
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
: 05 paź 2012, 22:09
autor: Gacek
Jakiś czas temu to robiłem ale sprostuję na pewno nie jedna sztuka jest z uszczelniaczem a więcej.
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
: 06 paź 2012, 07:21
autor: Magic
Jedno łożysko jest typu RS i to jest chyba na wałku sprzęgła, natomiast jest jeszcze gniazdo gdzie pod lożysko daje się uszczelniacz z tego zestawu co pokazywałem na zdjęciu. No i jeszcze wałku zdawczym jest komora smarownicza którą od zewnątrz uszczelnia się simmering'em.
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
: 06 paź 2012, 09:13
autor: Gacek
W moim tłuku cała lewa strona jest zamknięta poczynając od balansu do wałka zdawczego. Simmering z balansu jest raczej nie osiagalny zastosowana grubość dyskwalifikuje jakby wszystkie zamienniki (taki mały myk yamahy)
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
: 07 paź 2012, 09:31
autor: Magic
To w moim silniku tego nie było. Wszystkie uszczelniacze które są potrzebne znalazłem w paczce od Tourmax'a, jednakże muszę dokupić jeszcze do dekompresowa i kopki.
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
: 07 paź 2012, 12:27
autor: Gacek
Może wytłumaczę dla jasności na wałku zdawczym jest zamknięte jednostronnie do środka łożysko aby oliwa nie uciekała w skrzynie tylko cisnęła w kanał wałka smarując wew powierzchnie trybów .
Na (nazwijmy to atakującym wałku )tym na którym znajduje się kosz sprzęgła również jest zamknięte łożysko olej tym kanałem jest podawany i rozrzucany w koszu sprzęgła , jedynie na balansie jest simmering z tego poziomu piszę ze jest zamknięta (ale wszyscy chyba zdają sobie sprawę ze nie jest to szczelność idealna

.