Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Pokaż innym swój motocykl!
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Gacek »

mazi pisze:
Magic pisze:Właśnie wróciłem z warsztatu i niestety nie zrobiłem pomiarów o które prosisz. Wytłumacz mi Gacek, czt były 2 rodzaje skrzyń do XT, i kiedy weszły modyfikacje? Wrzucam zdjęcia skrzyni jakie dzisiaj zrobiłem:
Pozwolę sobie za Gacka - były dwa rodzaje skrzyń. Różnic dokładnych nie znam, aczkolwiek efektem było inne przełożenie na tryb zdawczy, w tym odciążenie trybu V biegu.
Organoleptycznie miałem niedawno okazję przekonać się:
silnik od 1VJ ma krótsze biegi (sprawdzone dla pierwszych dwóch dupohamownią) od silnika 3TB.
Różnica zniwelowana została przez dobór zębatek napędowych (zdawcza+tył) o innej ilości zębów.

Powodzenia w walce z żelastwem!

Ja ze swojej strony jeszcze dodam ze po za przełożeniami występuje różnica w szerokości trybów i całej długości skrzynki generalnie od któregoś roku robiono skrzynię z szerszą zębatką 5 biegu w tych modelach czesto wałek jest zaślepiony zatyczką bo wysprzeglanie przeniesiono na prawa kapę .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Magic »

NAJSERDECZNIEJSZE PODZIEKOWANIA DLA NASZEGO KOLEGI PIOTRKA (GACEK) ZA POMOC PRZY PROJEKCIE ODBUDOWY SILNIKA.
BEZ JEGO DOBREJ WOLI REMONT UTKNĄŁBY NA KOLEJNE PARĘ MIESIĘCY.


DZIĘKI!!!

Oto koło zębate które dzisiaj odebrałem:
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Widać jeszcze fabryczne ślady obróbki. Stan perfekcyjny. Ciasne pasowanie w wałek. Na początku myślałem że bieg po prostu nie pasuje. Dopiero po porównaniu z moim zużytym myślę sobie: "Nie no cudów nie ma... :P " No i po kolejnym przyłożeniu koło weszło idealnie...!

I jeszcze uszczelniacze silnika Tourmax'a:
Obrazek
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Magic »

Kolejny etap i combat-camera.

Zerwana śruba w karterze silnika:
Szpilka w karterze została nagrzana potem dospawana i poszło bez najmniejszego oporu,kluczem oczkowym gwint został poprawiony chociaż był nienaruszony.

Zakuwanie zębatki rozrządu:
Wpierw wytoczony został pierścień o 0.1mm szerszej średnicy niż średnica wału. Potem trasowanie linii prostej jako punkt odniesienia do wycentrowania koła zębatego. Następnie przyszła prasa, zakucie i osadzenie całości w karterze...

...po nagrzaniu gniazda palnikiem gazowym było tylko "chlup" i po chwili można było chwytać za wał operacja skończona.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Całą powyższą robotę wykonał kontuzjowany Daniel, który już wcześniej załapał się na fotkę. :biggrin:
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: mazi »

:goodjob:

Magic - jak poradziliście sobie ze zdjęciem zębatki rozrządu?
Czy łożyska na wale zmieniałeś, jakie kupiłeś?
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Magic »

Zdejmowanie zebatki z walu ukazane i opisane jest parę stron wcześniej. Wszystkie łożyska w silniku zostały wymienione na te same czyli japońskie KOYO. Przy kupnie trzeba zwrócić uwagę bo jedna sztuka jest z uszczelniaczem, oraz na wałku sprzęgła jedna z pierścieniem zabezpieczającym.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Gacek »

Jakiś czas temu to robiłem ale sprostuję na pewno nie jedna sztuka jest z uszczelniaczem a więcej.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Magic »

Jedno łożysko jest typu RS i to jest chyba na wałku sprzęgła, natomiast jest jeszcze gniazdo gdzie pod lożysko daje się uszczelniacz z tego zestawu co pokazywałem na zdjęciu. No i jeszcze wałku zdawczym jest komora smarownicza którą od zewnątrz uszczelnia się simmering'em.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Gacek »

W moim tłuku cała lewa strona jest zamknięta poczynając od balansu do wałka zdawczego. Simmering z balansu jest raczej nie osiagalny zastosowana grubość dyskwalifikuje jakby wszystkie zamienniki (taki mały myk yamahy)
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Magic »

To w moim silniku tego nie było. Wszystkie uszczelniacze które są potrzebne znalazłem w paczce od Tourmax'a, jednakże muszę dokupić jeszcze do dekompresowa i kopki.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Gacek »

Może wytłumaczę dla jasności na wałku zdawczym jest zamknięte jednostronnie do środka łożysko aby oliwa nie uciekała w skrzynie tylko cisnęła w kanał wałka smarując wew powierzchnie trybów .
Na (nazwijmy to atakującym wałku )tym na którym znajduje się kosz sprzęgła również jest zamknięte łożysko olej tym kanałem jest podawany i rozrzucany w koszu sprzęgła , jedynie na balansie jest simmering z tego poziomu piszę ze jest zamknięta (ale wszyscy chyba zdają sobie sprawę ze nie jest to szczelność idealna :| .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ