mazi pisze:Pozwolę sobie za Gacka - były dwa rodzaje skrzyń. Różnic dokładnych nie znam, aczkolwiek efektem było inne przełożenie na tryb zdawczy, w tym odciążenie trybu V biegu.Magic pisze:Właśnie wróciłem z warsztatu i niestety nie zrobiłem pomiarów o które prosisz. Wytłumacz mi Gacek, czt były 2 rodzaje skrzyń do XT, i kiedy weszły modyfikacje? Wrzucam zdjęcia skrzyni jakie dzisiaj zrobiłem:
Organoleptycznie miałem niedawno okazję przekonać się:
silnik od 1VJ ma krótsze biegi (sprawdzone dla pierwszych dwóch dupohamownią) od silnika 3TB.
Różnica zniwelowana została przez dobór zębatek napędowych (zdawcza+tył) o innej ilości zębów.
Powodzenia w walce z żelastwem!
Ja ze swojej strony jeszcze dodam ze po za przełożeniami występuje różnica w szerokości trybów i całej długości skrzynki generalnie od któregoś roku robiono skrzynię z szerszą zębatką 5 biegu w tych modelach czesto wałek jest zaślepiony zatyczką bo wysprzeglanie przeniesiono na prawa kapę .