Strona 61 z 132

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

: 28 gru 2014, 19:29
autor: Tecza
maciej82 pisze:koledzy mieliście kiedyś taki objaw odpaliłem dziś moto xt 600 34l przy -9" zagrzałem tak 15min i pomyślałem sprawdzę jak tam oliwa w zbiorniku na zapalonym silniku była spieniona i wyganiało mi go z zbiornika czy to normalny objaw przy takiej temperaturze oliwa to motul 20/50
z ciekawosci zapytam:
wykluczyłes paliwo w oleju?
i czy olej miał swoj kolor czy wygladal na dość zużyty?

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

: 29 gru 2014, 08:17
autor: maciej82
olej ma swój naturalny kolor i gęstość nie jest rozrzedzony paliwem ciekawi mnie to dlaczego sie spienił co spowodowało jego powiększoną objętość i wyciekanie po odkręceniu bagnetu na zapalonym silniku , ( airbox suchy jest nie ma w nim oleju ) na wygaszonym silniku stan wrócił do normy :niewiem:

szlif cylindra w raz z honowaniem od 60-100zł

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

: 29 gru 2014, 08:31
autor: fakir
maciej82 pisze:szlif cylindra w raz z honowaniem od 60-100zł
Tanio. Liczyłem jakieś 200-300zł na tą imprezę :browar:

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

: 29 gru 2014, 08:37
autor: ArturS
Tłok od 260zł za TKRJ (najwięcej XTków na nich jeździ). Niech najpierw szlifierz określi jaki jest potrzebny tłok, a dopiero później zakup.

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

: 29 gru 2014, 08:42
autor: fakir
ArturS pisze:Tłok od 260zł za TKRJ (najwięcej XTków na nich jeździ). Niech najpierw szlifierz określi jaki jest potrzebny tłok, a dopiero później zakup.
Też myślałem nad TKRJ i chyba się na niego zdecyduje, z tego co czytałem na forum to jest tani i dobry, zupełnie jak tanie wino które jest tanie i dobre oraz niedrogie :D
Początkowo zastanawiałem się nad wossnerem, ale raz że cena, a dwa to nie będę upalać sprzęta w ciężkim terenie - chociaż kto wie :D będzie to moja pierwsza przejażdżka w terenie.

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

: 29 gru 2014, 08:48
autor: ArturS
fakir pisze:
ArturS pisze:Tłok od 260zł za TKRJ (najwięcej XTków na nich jeździ). Niech najpierw szlifierz określi jaki jest potrzebny tłok, a dopiero później zakup.
Też myślałem nad TKRJ i chyba się na niego zdecyduje, z tego co czytałem na forum to jest tani i dobry, zupełnie jak tanie wino które jest tanie i dobre oraz niedrogie :D
Początkowo zastanawiałem się nad wossnerem, ale raz że cena, a dwa to nie będę upalać sprzęta w ciężkim terenie - chociaż kto wie :D będzie to moja pierwsza przejażdżka w terenie.
Wjedziesz w szutry wokół komina i nagle się okaże, że w promieniu 50km jest zwiedzania na rok :D Taką wiekową babcią można co nieco świata zobaczyć https://picasaweb.google.com/1140596923 ... redirect=1 ;)
Jak będziesz wiedział jaki tłok potrzebny, to uderz na PW.

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

: 29 gru 2014, 21:11
autor: Pawlo
maciej82 pisze:koledzy mieliście kiedyś taki objaw odpaliłem dziś moto xt 600 34l przy -9" zagrzałem tak 15min i pomyślałem sprawdzę jak tam oliwa w zbiorniku na zapalonym silniku była spieniona i wyganiało mi go z zbiornika czy to normalny objaw przy takiej temperaturze oliwa to motul 20/50
Moim zdaniem nie ma tu nic dziwnego. Pompa ma dwie sekcje o różnej wydajności. Nie wiem czy wiesz jaką gęstość ma olej, który masz zalany przy takiej temperaturze - w skrócie: jest gęsty ;) Z tego powodu robią się duże różnice w tłoczeniu i jedna sekcja nie nadąża za drugą :) Taka jest moja teoria, jak ktoś ma lepszą to chętnie przeczytam :mrgreen: Poza tym wątpię, żebyś nagrzał olej do 60*C w 15min przy takiej temperaturze. W 15km to może bym jeszcze uwierzył ;)

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

: 29 gru 2014, 22:25
autor: fakir
Tak przy temacie olejowym, XT'ek nie ma kontrolki ciśnienia oleju, ani też poziomu oleju - jak to w Yamaszkach zazwyczaj bywa,
w związku z tym, czy istnieje jakaś procedura badania wydajności pompy? Pomiaru ciśnienia oleju?
Nic na ten temat w serwisówce nie ma, chyba że coś przeoczyłem

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

: 29 gru 2014, 22:42
autor: Pawlo
fakir, jedyna kontrola to ta, o którą chyba nawet ty pytałeś w innym wątku. Wykręcenie odpowietrznika z dekielka filtra oleju, wkręcenie króćca i założenie długiego przezroczystego wężyka. Słup oleju na wolnych obrotach powinien mieścić się w okolicach 2 metrów. Nie ma tego w manualu, ale jest ładnie opisane w języku wroga na stronie xt600.de ;)

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

: 29 gru 2014, 22:46
autor: Tecza
Pawlo pisze: Nie ma tego w manualu, ale jest ładnie opisane w języku wroga na stronie xt600.de ;)
:lol: :browar:
Musiałem