Strona 7 z 7

Re: usterka w skrzyni

: 22 cze 2014, 15:49
autor: Gacek
Nowsze skrzynki są 1,6 mm wałki dłuższe od starszych tryb 5 biegu jest szerszy programator i cała reszta jest identyczna wiec pewnie kartery beda szersze lub mają głębsze frezowanie na lozyskach .Nie miałem nigdy z skrzynkami yamahy do czynienia na ile dłubałem w czeskich silnikach enduro - cross to sprzegiełka miały inną budową i było na 4 kły ale tam skrzyń nigdy nie musiałem ruszać a sprzęgła ozywałem tylko aby ruszyć 8-) .Luzy wzdł . były określone w gr 0.4 mm .
Szczerze rozwala mnie krótki żywot łożyska pod koszem (tu radzę każdemu aby przy okazji kontrolował jego stan )zbyt duży luż to grozi spotkaniem trybu piątego biegu z balansem .
Pobawię się z tym na spokojnie na sucho złożę kartery i obadam co i jak bo z poziomu tej przypadłosci zaczynam zauważać pewne niedoróbki które przyspieszają u mnie zgon tego biegu .Pewnie po mojej stronie też jest sporo winy ale skoro inne biegi są pałowane i wszystko gra to coś jest z tą dwójką u mnie nie tak :roll: .

Re: usterka w skrzyni

: 22 cze 2014, 21:53
autor: Gacek
Czytam to co napisałem i muszę sprostować swoją bazgranine :oops: .- wewnętrzny wymiar skrzyni biegów jest dłuższy czyli elementów osadzonych w wewnątrz miedzy karterami (albo raczej rozstawem łozysk )
.

Re: usterka w skrzyni

: 23 cze 2014, 08:25
autor: Gacek
Panowie w manualu yamaha xt 600 e manuale workshop w dziale 4 stronie 37 (niestety nie umiem wkleić fotki z pdf ) są rysunki plus opis po angielsku z wymiarami - może ktoś kuma coś z tego bo ja nic z tego nie trybię :mrgreen:

Re: usterka w skrzyni

: 23 cze 2014, 13:03
autor: dzekson
- wcisnąć koło zębate 2-go biegu (2) na oś napędzającą (1) aby dystans a=60,0 mm
- wcisnąć tryb 2-go biegu (4) oraz tyb 5-tego biegu (5) na oś główną (3) aby dystans b=90.5 mm

Obrazek

Re: usterka w skrzyni

: 23 cze 2014, 13:46
autor: Gacek
Dzięki dzekson "jesteś wielki " ;) jestem bardzo wdzięczny za rozjaśnienie mojej niemocy językowej :confetti: Zdążyłem już spojrzeć od tej strony czyniąc pomiary na wałkach :roll: tylko ten pierwszy wymiar absolutnie mi nie pasuje no chyba ze zmierzę do końca wielowypustu " wieloklina pod zębatkę napędową } na atakajuącym wałku mam mniej brakuje mi 0.5 mm .do wymiaru mam równe 90 mm :roll:
Cały czas główkuję dzisiaj odkryłem ze łożysko na którym opiera się wałek zdawczy dziwnie ciężko pracuje :? zero wyczuwalnego luzu jak było osadzone w karterze po wyciągnieciu i usunięciu jednostronnie uszczelnienia wykazało wyczuwalne zużycie :oops: .
Yamaha dla łozysk skrzyni nie stosuje simeringów tylko nazwijmy to rozdłubane jednostronnie łożyska :roll: teraz powstał mi kolejny dylemat :niewiem: może łożyska wsadziłem złą stroną ale sugerowałem się manualem wszystko jakby wskazywało ze kanał olejowy zasilający wew smarowanie trybów omija bieżnie łozysk :oops: .

Re: usterka w skrzyni

: 04 lip 2014, 18:22
autor: szewa007
Witam. Nie chcąc rozpoczynać nowego tematu mam pytanie właśnie tutaj. Otóż posiadam motocykl marki peugeot z silnikiem yamaha 125 4t podajże od xt czy ttr. Moje pytanie dotyczy skrzyni biegów a dokładnie wrzucania biegów: skrzynia 5-cio biegowa chodziła bardzo płynnie na raz coś stało się i mogę włożyć tylko 1 i 2 bieg reszta wogóle nie chce wejść. Jak myślicie czym poże byś spowodowany ten problem? czy to jakieś wodziki czy popychacze czy może jeszcze coś innego. Dodam, że oleju nie brakowało i ogólnie niezbyt znam się na mechanizmach skrzyni itp. z góry dziękuje za odpowiedzi