Strona 7 z 7
Re: usterka w skrzyni
: 22 cze 2014, 15:49
autor: Gacek
Nowsze skrzynki są 1,6 mm wałki dłuższe od starszych tryb 5 biegu jest szerszy programator i cała reszta jest identyczna wiec pewnie kartery beda szersze lub mają głębsze frezowanie na lozyskach .Nie miałem nigdy z skrzynkami yamahy do czynienia na ile dłubałem w czeskich silnikach enduro - cross to sprzegiełka miały inną budową i było na 4 kły ale tam skrzyń nigdy nie musiałem ruszać a sprzęgła ozywałem tylko aby ruszyć

.Luzy wzdł . były określone w gr 0.4 mm .
Szczerze rozwala mnie krótki żywot łożyska pod koszem (tu radzę każdemu aby przy okazji kontrolował jego stan )zbyt duży luż to grozi spotkaniem trybu piątego biegu z balansem .
Pobawię się z tym na spokojnie na sucho złożę kartery i obadam co i jak bo z poziomu tej przypadłosci zaczynam zauważać pewne niedoróbki które przyspieszają u mnie zgon tego biegu .Pewnie po mojej stronie też jest sporo winy ale skoro inne biegi są pałowane i wszystko gra to coś jest z tą dwójką u mnie nie tak

.
Re: usterka w skrzyni
: 22 cze 2014, 21:53
autor: Gacek
Czytam to co napisałem i muszę sprostować swoją bazgranine

.- wewnętrzny wymiar skrzyni biegów jest dłuższy czyli elementów osadzonych w wewnątrz miedzy karterami (albo raczej rozstawem łozysk )
.
Re: usterka w skrzyni
: 23 cze 2014, 08:25
autor: Gacek
Panowie w manualu yamaha xt 600 e manuale workshop w dziale 4 stronie 37 (niestety nie umiem wkleić fotki z pdf ) są rysunki plus opis po angielsku z wymiarami - może ktoś kuma coś z tego bo ja nic z tego nie trybię

Re: usterka w skrzyni
: 23 cze 2014, 13:03
autor: dzekson
- wcisnąć koło zębate 2-go biegu (2) na oś napędzającą (1) aby dystans a=60,0 mm
- wcisnąć tryb 2-go biegu (4) oraz tyb 5-tego biegu (5) na oś główną (3) aby dystans b=90.5 mm

Re: usterka w skrzyni
: 23 cze 2014, 13:46
autor: Gacek
Dzięki dzekson "jesteś wielki "

jestem bardzo wdzięczny za rozjaśnienie mojej niemocy językowej

Zdążyłem już spojrzeć od tej strony czyniąc pomiary na wałkach

tylko ten pierwszy wymiar absolutnie mi nie pasuje no chyba ze zmierzę do końca wielowypustu " wieloklina pod zębatkę napędową } na atakajuącym wałku mam mniej brakuje mi 0.5 mm .do wymiaru mam równe 90 mm
Cały czas główkuję dzisiaj odkryłem ze łożysko na którym opiera się wałek zdawczy dziwnie ciężko pracuje

zero wyczuwalnego luzu jak było osadzone w karterze po wyciągnieciu i usunięciu jednostronnie uszczelnienia wykazało wyczuwalne zużycie

.
Yamaha dla łozysk skrzyni nie stosuje simeringów tylko nazwijmy to rozdłubane jednostronnie łożyska

teraz powstał mi kolejny dylemat

może łożyska wsadziłem złą stroną ale sugerowałem się manualem wszystko jakby wskazywało ze kanał olejowy zasilający wew smarowanie trybów omija bieżnie łozysk

.
Re: usterka w skrzyni
: 04 lip 2014, 18:22
autor: szewa007
Witam. Nie chcąc rozpoczynać nowego tematu mam pytanie właśnie tutaj. Otóż posiadam motocykl marki peugeot z silnikiem yamaha 125 4t podajże od xt czy ttr. Moje pytanie dotyczy skrzyni biegów a dokładnie wrzucania biegów: skrzynia 5-cio biegowa chodziła bardzo płynnie na raz coś stało się i mogę włożyć tylko 1 i 2 bieg reszta wogóle nie chce wejść. Jak myślicie czym poże byś spowodowany ten problem? czy to jakieś wodziki czy popychacze czy może jeszcze coś innego. Dodam, że oleju nie brakowało i ogólnie niezbyt znam się na mechanizmach skrzyni itp. z góry dziękuje za odpowiedzi