Strona 7 z 12
Re: Yamaha XT 600Z Ténéré
: 23 cze 2013, 15:11
autor: Kudłaty91
Przy składaniu starałem się smarować co się da, panewki na smar, tryby na olej, sworzeń tłoka na olej i cylinder w sumie też ale i tak pierścienie zebrały wszystko. Na tygodniu spróbuję go odpalić. Jeżeli te stuki przy odpalaniu to wina rzeczywiście tego sprzęgła jednokierunkowego to trzeba będzie go wymienić...
Re: Yamaha XT 600Z Ténéré
: 23 cze 2013, 19:51
autor: ArturS
Te pieruńskie sprzęgiełko sporo kosztuje. Dlatego założę sobie kopniaka i jak padnie, to będzie opcja inna niż na popych

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré
: 23 cze 2013, 20:56
autor: Kudłaty91
ArturS pisze:Te pieruńskie sprzęgiełko sporo kosztuje. Dlatego założę sobie kopniaka i jak padnie, to będzie opcja inna niż na popych

Ile takie sprzęgiełko kosztuje?

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré
: 23 cze 2013, 21:02
autor: ArturS
Na forum xtz ktoś świerkał, że ładne parę stówek (400, 600?

). W XT600E też mi czasami tak walnie, ale z reguły jest spokój. W tenerce po prostu się przyzwyczaiłem.
Re: Yamaha XT 600Z Ténéré
: 23 cze 2013, 21:15
autor: Kudłaty91
ArturS pisze:Na forum xtz ktoś świerkał, że ładne parę stówek (400, 600?

). W XT600E też mi czasami tak walnie, ale z reguły jest spokój. W tenerce po prostu się przyzwyczaiłem.
Do czasu aż się pewnie rozsypie..bo wieczność nie będzie stukało
Re: Yamaha XT 600Z Ténéré
: 24 cze 2013, 12:57
autor: Kudłaty91
Kolejne godziny prac, tym razem przy przednim zawieszeniu. W pierwszej kolejności zakupiłem nowe lagi z o niebo lepszymi panewkami. Do tego nowe uszczelniacze Ari (na Athenach kiedyś się zawiodłem - były o wiele twardsze niż oryginalne NOKi i puszczały olej

) oraz olej Motul 10W . Poprzedni właściciel utwardził zawieszenie tulejkami chyba z poliamidu o wysokości 50mm z ciekawości przełożyłem je do nowego zestawu

Doszły także nowe gumy Polisport

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré
: 24 cze 2013, 14:05
autor: ArturS
ARI i Athena to jedno licho. Ostatnio robiłem dwa zawiasy na raz, więc była możliwość porównania - jota w jotę to samo, oznaczenia, przetłoczenia, sprężynka itd. Za to NOK to już klasa, ale i inna kasa. Najgorsze gów..o to jednak nie uszczelniacze olejowe innych producentów, ale przeciwpyłowe a AllBallsa - taki badziew, że nie raz nie sposób tego nałożyć (odbija), albo jest za luźny i wychodzi. U siebie p.pył. zostawiłem oryginalne. U siebie też mam dodatkowe tulejki, ale nieco mniejsze i nie z poliamidu, a z jakiejś alururki.
Re: Yamaha XT 600Z Ténéré
: 24 cze 2013, 14:21
autor: Kudłaty91
ArturS pisze:ARI i Athena to jedno licho. Ostatnio robiłem dwa zawiasy na raz, więc była możliwość porównania - jota w jotę to samo, oznaczenia, przetłoczenia, sprężynka itd. Za to NOK to już klasa, ale i inna kasa. Najgorsze gów..o to jednak nie uszczelniacze olejowe innych producentów, ale przeciwpyłowe a AllBallsa - taki badziew, że nie raz nie sposób tego nałożyć (odbija), albo jest za luźny i wychodzi. U siebie p.pył. zostawiłem oryginalne. U siebie też mam dodatkowe tulejki, ale nieco mniejsze i nie z poliamidu, a z jakiejś alururki.
Atheny zakładałem do Afryki .. Ari do Tenerki i jest różnica w miękkości, co do oznaczeń nie wiem bo się nie przyglądałem . Widocznie jakieś stare/wadliwe mi się trafiły

Przeciwpyłowe także zostawiłem oryginalne.
Re: Yamaha XT 600Z Ténéré
: 25 cze 2013, 16:46
autor: Gacek
Zapytam odnośnie zawiasu jaki macie realny skok ? bo na ile miałem do czynienia z zawiasami yamahy producent podając dane w parametrach przekłamuje z realnymi wymiarami

.
Re: Yamaha XT 600Z Ténéré
: 25 cze 2013, 17:24
autor: Kudłaty91
Gacek pisze:Zapytam odnośnie zawiasu jaki macie realny skok ? bo na ile miałem do czynienia z zawiasami yamahy producent podając dane w parametrach przekłamuje z realnymi wymiarami

.
Jutro dam Ci znać jak zmierzę
Tenerka jest dalej obdarowywana zacnymi prezentami, mam nadzieje, że odwdzięczy się tym samym w trasie
Stare gumy zabieraka nie nadawały się nawet do naprawy, poprzednik już próbował nadlewać czymś gumopodobnym

zakupiłem więc nowe. Felgi od środka w pięknym stanie, w prezencie otrzymały oponki, na tył Maxxisa 140/80/18 na przód Pirelli 80/100/21

CDN