Strona 7 z 14

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

: 14 sie 2012, 12:07
autor: Magic
Chodzi ci o porting całej głowicy?? Chciałoby się by kanały dolotowe, jak i sama komora spalania wyglądała jak lustro bez żadnego fabrycznego mankamentu jednakże jest to ciężkie do uzyskania, ze względu na brak doświadczenia w tej kwestii jak i brak odpowiednich narzędzi. A oddanie głowicy do odpowiedniego zakładu.. No cóż to znów dodatkowe koszty, a przy fabrycznych ustawieniach gaźnika, efekt raczej mało zauważalny.

terenowiecc pisze:1VJ? To typowe oznaczenie czy zmieniał ktoś te zaworki?
Tak cały silnik to składak.. Na głowicy napis: 2KF, na zaworach i cylindrze : 1VJ, Takie uroki Japońskiej manufaktury :)
To dobrze że części z poprzednich modeli pasują do nowszych, z oczywistych względów.

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

: 14 sie 2012, 13:21
autor: Gacek
Magic ale oryginalnie japoniec tak robił i to nie żaden składak ;)

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

: 14 sie 2012, 15:51
autor: Magic
Wiem o tym, to była ironia :)

Ale jest poważniejszy problem.
Dzisiaj złożyliśmy z Danielem głowice i zabrałem się za czyszczenie skrzyni. Okazało się że jeden tryb jest uszkodzony.. Wychodzi na to że to ten nieszczęsny 5 :( zdjęcie poglądowe z allegro.

Co teraz? Wiecie jaka jest cena tego biegu u dilera? Może jest jakaś inna droga zdobycia dobrego biegu?

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

: 15 sie 2012, 05:39
autor: Gacek
A co ci się w nim uwaliło :) zdejmij to koło zrób foty pomierz szerokość to pomyślimy ;) .

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

: 15 sie 2012, 07:12
autor: Magic
nic sie nie urwało, ale są widoczne znaczące ubytki materiału na 4 zębach. Zdjęcia dzisiaj wrzucę bo wczoraj z tych nerwów wyleciało mi to z głowy

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

: 15 sie 2012, 13:26
autor: Gacek
To przy okazji zmierz długość wałka na którym jest osadzona ta zębatka - bo mam nowszą skrzynkę z poszerzoną już zębatką która jakiś czas już zalega wśród innych xt kowych części jak będę znał wymiary to mam nadzieję ze spotkam jakiegoś dobrego sąsiada i pożyczy mi suwmiarkę bo swojej nie umiem odnaleźć :lol: .

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

: 15 sie 2012, 14:09
autor: Magic
Właśnie wróciłem z warsztatu i niestety nie zrobiłem pomiarów o które prosisz. Wytłumacz mi Gacek, czt były 2 rodzaje skrzyń do XT, i kiedy weszły modyfikacje? Wrzucam zdjęcia skrzyni jakie dzisiaj zrobiłem:

Obrazek Obrazek Obrazek

Moją uwagę przykuło też wyszczerbienie w aparacie zmiany biegów, zastanawiam się czy to powstało na skutek kontaktu w skrzyni, czy jest to fabryczne ścięcie:

Obrazek

Po już dokładnych oględzinach skrzyni, wizualnemu uszkodzeniu uległo koło zębate biegu 3(tzw 3th gear wheel), a nie 5 jak wcześniej pisałem.
Dorzucam obiecane wcześniej przeze mnie zdjęcia montażu zaworów. Pierwszy raz od dłuższego czasu Daniel gości w warsztacie i zaczyna zabawe:

Obrazek Obrazek ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Dodatkowo zdjęcia z dzisiejszej "Wash operation" :lol:

Obrazek Obrazek

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

: 19 sie 2012, 20:00
autor: Gacek
Magic - w nawiasie dyskusji zapytam w jaki sposób odczuwałeś objawy tego zuzycia ? dla mnie to optycznie wyglada na wybrak fabryczny a nie uszkodzenie :o .
Z drugiej strony spoglądałeś na temat stanu zuzycia skrzynki z poziomu luzów tolerancji miedzy zębatkami a wałkiem to duzo istotniejsze dla trwałości niż niedolane zębatki .Na ile przerobiłem temat mosięzne prowadnice trybów lubią szybko tracić pasowania wiec jak masz wszytko na wierzchu mikrometr i jazda z tym swiatem 8-) .

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

: 19 sie 2012, 20:32
autor: mazi
Magic pisze:Właśnie wróciłem z warsztatu i niestety nie zrobiłem pomiarów o które prosisz. Wytłumacz mi Gacek, czt były 2 rodzaje skrzyń do XT, i kiedy weszły modyfikacje? Wrzucam zdjęcia skrzyni jakie dzisiaj zrobiłem:
Pozwolę sobie za Gacka - były dwa rodzaje skrzyń. Różnic dokładnych nie znam, aczkolwiek efektem było inne przełożenie na tryb zdawczy, w tym odciążenie trybu V biegu.
Organoleptycznie miałem niedawno okazję przekonać się:
silnik od 1VJ ma krótsze biegi (sprawdzone dla pierwszych dwóch dupohamownią) od silnika 3TB.
Różnica zniwelowana została przez dobór zębatek napędowych (zdawcza+tył) o innej ilości zębów.

Powodzenia w walce z żelastwem!

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

: 19 sie 2012, 21:58
autor: Magic
Gacek to z pewnością nie jest błąd odlewu. Przejrzałem wiele artykułów, reportaży z remontów i każdy kto napotykał się na takie ubytki materiału od razu robił replace. Jeżeli chodzi o tuleje mosiężne jest to dla mnie mniejszy problem, ponieważ mam to szczęście że mój kolega ma w pracy dostęp do tokarek itp. dużo rzeczy już wytoczył dla mnie i moich znajomych. W tym momencie czepiam się każdego szczegółu który wychodzi poza normę. Silnik chce złożyć by wytrzymał naprawdę wiele.

Dzięki za pomoc i za porady. W najbliższym czasie powinienem pożyczyć średnicówkę pomierzyć wszystko wg manual'a.

Pozdrawiam.