Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Pokaż innym swój motocykl!
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Magic »

Chodzi ci o porting całej głowicy?? Chciałoby się by kanały dolotowe, jak i sama komora spalania wyglądała jak lustro bez żadnego fabrycznego mankamentu jednakże jest to ciężkie do uzyskania, ze względu na brak doświadczenia w tej kwestii jak i brak odpowiednich narzędzi. A oddanie głowicy do odpowiedniego zakładu.. No cóż to znów dodatkowe koszty, a przy fabrycznych ustawieniach gaźnika, efekt raczej mało zauważalny.

terenowiecc pisze:1VJ? To typowe oznaczenie czy zmieniał ktoś te zaworki?
Tak cały silnik to składak.. Na głowicy napis: 2KF, na zaworach i cylindrze : 1VJ, Takie uroki Japońskiej manufaktury :)
To dobrze że części z poprzednich modeli pasują do nowszych, z oczywistych względów.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Gacek »

Magic ale oryginalnie japoniec tak robił i to nie żaden składak ;)
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Magic »

Wiem o tym, to była ironia :)

Ale jest poważniejszy problem.
Dzisiaj złożyliśmy z Danielem głowice i zabrałem się za czyszczenie skrzyni. Okazało się że jeden tryb jest uszkodzony.. Wychodzi na to że to ten nieszczęsny 5 :( zdjęcie poglądowe z allegro.

Co teraz? Wiecie jaka jest cena tego biegu u dilera? Może jest jakaś inna droga zdobycia dobrego biegu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Gacek »

A co ci się w nim uwaliło :) zdejmij to koło zrób foty pomierz szerokość to pomyślimy ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Magic »

nic sie nie urwało, ale są widoczne znaczące ubytki materiału na 4 zębach. Zdjęcia dzisiaj wrzucę bo wczoraj z tych nerwów wyleciało mi to z głowy
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Gacek »

To przy okazji zmierz długość wałka na którym jest osadzona ta zębatka - bo mam nowszą skrzynkę z poszerzoną już zębatką która jakiś czas już zalega wśród innych xt kowych części jak będę znał wymiary to mam nadzieję ze spotkam jakiegoś dobrego sąsiada i pożyczy mi suwmiarkę bo swojej nie umiem odnaleźć :lol: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Magic »

Właśnie wróciłem z warsztatu i niestety nie zrobiłem pomiarów o które prosisz. Wytłumacz mi Gacek, czt były 2 rodzaje skrzyń do XT, i kiedy weszły modyfikacje? Wrzucam zdjęcia skrzyni jakie dzisiaj zrobiłem:

Obrazek Obrazek Obrazek

Moją uwagę przykuło też wyszczerbienie w aparacie zmiany biegów, zastanawiam się czy to powstało na skutek kontaktu w skrzyni, czy jest to fabryczne ścięcie:

Obrazek

Po już dokładnych oględzinach skrzyni, wizualnemu uszkodzeniu uległo koło zębate biegu 3(tzw 3th gear wheel), a nie 5 jak wcześniej pisałem.
Dorzucam obiecane wcześniej przeze mnie zdjęcia montażu zaworów. Pierwszy raz od dłuższego czasu Daniel gości w warsztacie i zaczyna zabawe:

Obrazek Obrazek ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Dodatkowo zdjęcia z dzisiejszej "Wash operation" :lol:

Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Gacek »

Magic - w nawiasie dyskusji zapytam w jaki sposób odczuwałeś objawy tego zuzycia ? dla mnie to optycznie wyglada na wybrak fabryczny a nie uszkodzenie :o .
Z drugiej strony spoglądałeś na temat stanu zuzycia skrzynki z poziomu luzów tolerancji miedzy zębatkami a wałkiem to duzo istotniejsze dla trwałości niż niedolane zębatki .Na ile przerobiłem temat mosięzne prowadnice trybów lubią szybko tracić pasowania wiec jak masz wszytko na wierzchu mikrometr i jazda z tym swiatem 8-) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: mazi »

Magic pisze:Właśnie wróciłem z warsztatu i niestety nie zrobiłem pomiarów o które prosisz. Wytłumacz mi Gacek, czt były 2 rodzaje skrzyń do XT, i kiedy weszły modyfikacje? Wrzucam zdjęcia skrzyni jakie dzisiaj zrobiłem:
Pozwolę sobie za Gacka - były dwa rodzaje skrzyń. Różnic dokładnych nie znam, aczkolwiek efektem było inne przełożenie na tryb zdawczy, w tym odciążenie trybu V biegu.
Organoleptycznie miałem niedawno okazję przekonać się:
silnik od 1VJ ma krótsze biegi (sprawdzone dla pierwszych dwóch dupohamownią) od silnika 3TB.
Różnica zniwelowana została przez dobór zębatek napędowych (zdawcza+tył) o innej ilości zębów.

Powodzenia w walce z żelastwem!
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Magic »

Gacek to z pewnością nie jest błąd odlewu. Przejrzałem wiele artykułów, reportaży z remontów i każdy kto napotykał się na takie ubytki materiału od razu robił replace. Jeżeli chodzi o tuleje mosiężne jest to dla mnie mniejszy problem, ponieważ mam to szczęście że mój kolega ma w pracy dostęp do tokarek itp. dużo rzeczy już wytoczył dla mnie i moich znajomych. W tym momencie czepiam się każdego szczegółu który wychodzi poza normę. Silnik chce złożyć by wytrzymał naprawdę wiele.

Dzięki za pomoc i za porady. W najbliższym czasie powinienem pożyczyć średnicówkę pomierzyć wszystko wg manual'a.

Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ