Strona 59 z 132
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
: 13 lis 2014, 15:20
autor: Gacek
Orientuje się ktoś moze czy zacisk przedniego hamulca z 3tb po 95 jest kompatybilny z wersjami 3tb do 95 ?
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
: 08 gru 2014, 17:27
autor: BuchuOEM
SZYBKIE PYTANIE
Czym różnią się te silniki:
3aj vs 3tb
Wyczytałem ,że przełożeniem piątego biegu i mocą alternatora. Coś jeszcze jakieś niuanse konstrukcyjne wady, innowacje w stosunku do konkurenta. ?
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
: 08 gru 2014, 20:00
autor: ArturS
BuchuOEM pisze:SZYBKIE PYTANIE
Czym różnią się te silniki:
3aj vs 3tb
Wyczytałem ,że przełożeniem piątego biegu i mocą alternatora. Coś jeszcze jakieś niuanse konstrukcyjne wady, innowacje w stosunku do konkurenta. ?
Jaki rocznik 3TB? Powyżej 95 było więcej zmian. Co do alternatora, to nie zupełnie chodzi o moc. W 3TB zastosowano zapłon CDI-DC, w 3AJ był CDI-AC. W związku z tym jest zupełnie inny stator, bez cewek ładowania modułu, moc niekoniecznie jest niższa (chyba nawet lepiej sobie radzi z dodatkowymi odbiornikami), inne jest koło magnesowe i sprzęgło rozrusznika, no i cała lewa kapa silnika. Powyżej 95 zastosowano inny wysprzęglik, inny karter silnika, inny prawy dekiel (wychodzi z niego wysprzęglik), niema już możliwości dołożenia kopniaka... lista zmian spora. Generalnie, 3AJ vs.3TB do 95 to prawie to samo, wystarczy zmienić lewy dekiel wraz ze statorem i przełożyć koło magnesowe ze sprzęgłem rozrusznika i zębatką pośrednią.
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
: 08 gru 2014, 20:26
autor: BuchuOEM
A możesz jednoznacznie powiedzieć, który był mniej awaryjny. Chodzi o ten nieszczęsny rozrusznik itp.
3aj z 1993r 3tb z 1990r
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
: 08 gru 2014, 20:34
autor: terenowiecc
ArturS pisze:niema już możliwości dołożenia kopniaka...
Dlaczego? Pytam całkiem poważnie bo ostatnio Kuzynowi mówiłem o dołożeniu kopniaka a on ma 4PT właśnie...

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
: 08 gru 2014, 20:52
autor: ArturS
Nima miejsca

W starszych była zaślepka, a 4pt jest pełny odlew dekla. No i sens znikomy, bo w CDI-AC (3AJ, 2KF, 1VJ i wsio starsze), jak padnie aku lub ładowanie, to z kopajki odpalimy. W 3TB prąd w aku musi być.
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
: 08 gru 2014, 21:40
autor: terenowiecc
A to z deklem, to wiem. A co do sensu, to rzeczywiście lipa

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
: 08 gru 2014, 21:48
autor: Zmyler
Panowie - wie ktoś czy szwajcarska wersja tenerki 3aj (ta z kwadratową lampą) jest w jakiś sposób dławiona? Bo z tego co wiem to szwajcarzy się lubowali w dławieniu różnych motocykli.I po jaką cholerę wsadzili tam tą szpetną kwadratową lampę ?
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
: 09 gru 2014, 07:33
autor: ArturS
Była dławiona na króćcach, z tego co pamiętam. Lampę można zmienić i od razu przerobić na polskie Wesemy, żeby to świeciło, a nie tylko doświetlało

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
: 09 gru 2014, 09:35
autor: Zmyler
Czyli mogę rozumieć że króćce mają jakieś przewężenie (częściową zaślepkę-którą można np wyciąć ?) czy może mają całkiem mniejszą średnicę i wymagają wymiany ? A co z dyszami czy iglicami w gaźniku ???A co do wymiany lamp to koniecznie ,tylko widzę że czacha się różni.W tej normalnej (nieszwajcarskiej) są takie jakby 2 trójkąty oddzielające prawą i lewą lampę , wypełniające wolną przestrzeń na górze i na dole .A ta szwjcarska ??? wygląda że tego nie ma -chyba że pod tym czarnym wypełnieniem -od razu pokażę moto o którym myślę
http://olx.pl/oferta/yamaha-xt-600-tene ... 76ff5b22b7 Liczę na uwagi i sugestie kolegów ,zaznaczam że mam podobną (białą) 3aj ale pojawia się okazja zmiany a bardzo mi pasuje ten model.Na razie jest to tylko branie pod uwagę we wstępnych (przedwstępnych) poszukiwaniach ,na dniach sprzedaję swoją.