Piszesz o równomiernym podawaniu paliwa w kanały dolotowe -pomyśl jak to sie ma do oryginalnej konstrukcji gdzie sa dwa gaxniki i kazdy ma inne pole powierzchni przekroju w dodatku nie pracują synchronicznie

.
Yamaha rozwijajac tą konstrukcję silnika na 660 zastosowala 3 zawory chłodzenie cieczą i z opini ludzi i recenzentów nie na wiele sie to zdało

nie przyniosło wzrostu mocy ani dynamiki .
Ogólnie jakby panujaca teoria na temat przekrojów wskazuje ze pole powierzchni gniazda zaworowego (tu mamy dwa ) w stosónku do srednicy gaxnika ułamek wskazuje na rodzaj silnika gen wg pewnych info powyzej 1.3 to " dupowóz".Przeliczajac jakby pole powierzchni tego co wychodzi z cylindra do srednicy realnej gaxnika juz jest mała "spłuczka" oczywiscie przyjmujac teoretyczny tok myslenia .
Ja sobie takie chcę przetestować z prozaicznego wzgledu kiedyś doswiadczyłem pewnego rodzaju nazwijmy to po imieniu "usterki " zaczoł mi się robić wiekszy luz na zaworze od podcisnieniowego gaxnika bawiłem się power bombą na wydechu .
Byłem w szokU bo piec nabrał niespotykanej dynamiki (nie mylić z przyrostem mocy )z regularnie odkrecanej manety drapał się na koło na 2 biegu co do tamtej pory sdarzało mi sie sporadycznie i zdarzało się to przy aurze pogodowej kiedy powietrze było geste od zimna .
Ja po cichu liczę ze taki swap zrobi cos podobnego dynamika a nie moc z full mocy i tak nie jestem w stanie korzystać bo z reguły latam off na około 3/4 odkreconej manetki bo wyzej wszystko jest bezpłciowe

.
Kolektor wystrugałem z 4 kawałków sztabek aluminium kazda ma 8 mm grubosci zdjołem sobie kartonikiem obrys z kanałow cylindra u mnie dwa otwory o srednicy 32 mm i to była baza , rozrysowałem sobie kolejne przekroje na szablonikach a nastepnie przeniosłem na detale które pózniej drazyłem a w efekcie złozyłem do kupy i pospawałem .
I przy tym mnie prawie szlak trafił bo muj tig nie chciał tego brać

ale wyszło ze w butli którą kupiłem miałem mieszanke argonu z co2 .
na obecną chwilę mam dosyć

czekam az dojda mi z chin koncówki którymi doszlifuje wew alu po frezie a potem moze przepoleruje

.