Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
- Mateooo
- Lubiący błoto
- Posty: 62
- Rejestracja: 14 lut 2017, 20:57
- Motocykl: Yamaha TT 600S
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Ciekawa sprawa z tym raptorem terenowiec bo jakos nie kojarze zeby mialy taki króciec 2na1 Zima zbliża sie dużymi krokami wiec myśle że coś bedzie trzeba pokombinować:)
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Ja osobiscie przekonałem sie tylko o jednej sprawie czerpiac info z internetu czy sieci jak kto woli
.
Jest to dobre zródło do inspiracji
reszta to kwestia własnych doznan
Mam grubszy temat do dłubania i muszę przetestować ten patant aby nie kopac wtórnie w sprawach które tworze .
Moze ktos kojarzy klimat jak to sie zachowuje bo jak od dołu znowu poleci moment na maaksa a góra zostanie ze tak nazwę jałowa to ja wolę kolektor 2 /3 bo mmnie ten mocny dól i brak góry dobija w xt
.

Jest to dobre zródło do inspiracji


Mam grubszy temat do dłubania i muszę przetestować ten patant aby nie kopac wtórnie w sprawach które tworze .
Moze ktos kojarzy klimat jak to sie zachowuje bo jak od dołu znowu poleci moment na maaksa a góra zostanie ze tak nazwę jałowa to ja wolę kolektor 2 /3 bo mmnie ten mocny dól i brak góry dobija w xt

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Mateooo pisze:Ciekawa sprawa z tym raptorem terenowiec bo jakos nie kojarze zeby mialy taki króciec 2na1 Zima zbliża sie dużymi krokami wiec myśle że coś bedzie trzeba pokombinować:)
Daj sobie spokuj z kolektorem od raptora chyba ze masz ochotę wyciąć podstawowa rame w swojej tt

Dorobiłem sobie kruciec 2/1 na 32 mm .Gaxnik mam "ONLY OF ROAD " taki bez homo jest 10 mm krótszy niz dwa oryginały w xt i tak powstają dylematy typu airbox .
Siedzi ci na osi amortyzator no chyba ze skrucisz swojego ochlinsa albo z kata wejdziesz gaxnikiem w kruciec

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Mateooo
- Lubiący błoto
- Posty: 62
- Rejestracja: 14 lut 2017, 20:57
- Motocykl: Yamaha TT 600S
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
No gacek ty juz cos tam pokombinowałes dlatego masz juz jakis tam poglad, ja czekam do next tygodnia bede miał keihin 41 prawdopodobnie wiec wtedy zaczne.Ja raczej wole zaczac od poczatku i po powoli eliminowac problemy typu airbox itp. Gacek nie chcial byś sie pochwalić ttym twoim króćcem ? Jakies zdjecie ?
Myślałem zastosować po prostu stare krocce te aluminowe i do tego kształtować 2na1
Myślałem zastosować po prostu stare krocce te aluminowe i do tego kształtować 2na1
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Były takie króćce w Raptorze lub Grizzlym. Z tego co kojarzę były co najmniej dwie wersje, różniące się długością.Mateooo pisze:Ciekawa sprawa z tym raptorem terenowiec bo jakos nie kojarze zeby mialy taki króciec 2na1 Zima zbliża sie dużymi krokami wiec myśle że coś bedzie trzeba pokombinować:)
Z tego co na szybko znalazłem w necie, to:
https://www.ebay.ca/itm/04-Yamaha-Grizz ... 2171316761
https://www.ebay.ca/itm/2000-Yamaha-Gri ... gY&vxp=mtr
Ale raczej żadna z gotowych opcji pasować plug&play nie będzie.
Tak jak Gacek pisze - tam jest ciasno. Poza tym też będzie problem z króćcami do airboxa ze względu na umiejscowienie amora. W TTR jest trochę łatwiej. Widziałem bardzo fajną przeróbkę TTR na Keihina ale też bez cięcia ramy się nie obeszło.
Suma sumarum jeżeli ktoś ma czas i chęci, to warto próbować chociażby z czystej ciekawości ale nie spodziewałbym się efekty WOW!

- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Kolego chetnie tylko na obecną chwilę mam problem - umarly mi w kompie gniazda usb nie jestem w stanie nic załadować (ani czasu aby kopac jeszcze z kompem ).Mateooo pisze:No gacek ty juz cos tam pokombinowałes dlatego masz juz jakis tam poglad, ja czekam do next tygodnia bede miał keihin 41 prawdopodobnie wiec wtedy zaczne.Ja raczej wole zaczac od poczatku i po powoli eliminowac problemy typu airbox itp. Gacek nie chcial byś sie pochwalić ttym twoim króćcem ? Jakies zdjecie ?
Myślałem zastosować po prostu stare krocce te aluminowe i do tego kształtować 2na1
Dorabianie tego krucca to jest a raczej było dla mnie swoistym koszmarem


אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Mateooo
- Lubiący błoto
- Posty: 62
- Rejestracja: 14 lut 2017, 20:57
- Motocykl: Yamaha TT 600S
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Ok to elegancko
moze za ten czas cos wiecej dorobisz 


- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Kruciec mam dorobiony zostały do wykonania kosmetyczne czynnosci ze tak to nazwę - jak podasz mi nr tel na priv to wysle ci zdjecie mms em jak masz watpliwosci co do mojej nazwijmy to prawdomównosci
.

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Mateooo
- Lubiący błoto
- Posty: 62
- Rejestracja: 14 lut 2017, 20:57
- Motocykl: Yamaha TT 600S
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Nie powiem mogłeś to tak zinterpretować po moich postach
Bardziej mi chodziło po prostu o jakiś wzór, że tak powiem i może troszke chcialem podpierdzielić pomysła
Zastanawiałem sie też nad tym czy dorabiając taki króciec i zakładając jeden gaznik nie bedzie problemu nad rownomiernym wstrzeleniu paliwa w doloty ?


Zastanawiałem sie też nad tym czy dorabiając taki króciec i zakładając jeden gaznik nie bedzie problemu nad rownomiernym wstrzeleniu paliwa w doloty ?

- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Piszesz o równomiernym podawaniu paliwa w kanały dolotowe -pomyśl jak to sie ma do oryginalnej konstrukcji gdzie sa dwa gaxniki i kazdy ma inne pole powierzchni przekroju w dodatku nie pracują synchronicznie
.
Yamaha rozwijajac tą konstrukcję silnika na 660 zastosowala 3 zawory chłodzenie cieczą i z opini ludzi i recenzentów nie na wiele sie to zdało
nie przyniosło wzrostu mocy ani dynamiki .
Ogólnie jakby panujaca teoria na temat przekrojów wskazuje ze pole powierzchni gniazda zaworowego (tu mamy dwa ) w stosónku do srednicy gaxnika ułamek wskazuje na rodzaj silnika gen wg pewnych info powyzej 1.3 to " dupowóz".Przeliczajac jakby pole powierzchni tego co wychodzi z cylindra do srednicy realnej gaxnika juz jest mała "spłuczka" oczywiscie przyjmujac teoretyczny tok myslenia .
Ja sobie takie chcę przetestować z prozaicznego wzgledu kiedyś doswiadczyłem pewnego rodzaju nazwijmy to po imieniu "usterki " zaczoł mi się robić wiekszy luz na zaworze od podcisnieniowego gaxnika bawiłem się power bombą na wydechu .
Byłem w szokU bo piec nabrał niespotykanej dynamiki (nie mylić z przyrostem mocy )z regularnie odkrecanej manety drapał się na koło na 2 biegu co do tamtej pory sdarzało mi sie sporadycznie i zdarzało się to przy aurze pogodowej kiedy powietrze było geste od zimna .
Ja po cichu liczę ze taki swap zrobi cos podobnego dynamika a nie moc z full mocy i tak nie jestem w stanie korzystać bo z reguły latam off na około 3/4 odkreconej manetki bo wyzej wszystko jest bezpłciowe
.
Kolektor wystrugałem z 4 kawałków sztabek aluminium kazda ma 8 mm grubosci zdjołem sobie kartonikiem obrys z kanałow cylindra u mnie dwa otwory o srednicy 32 mm i to była baza , rozrysowałem sobie kolejne przekroje na szablonikach a nastepnie przeniosłem na detale które pózniej drazyłem a w efekcie złozyłem do kupy i pospawałem .
I przy tym mnie prawie szlak trafił bo muj tig nie chciał tego brać
ale wyszło ze w butli którą kupiłem miałem mieszanke argonu z co2 .
na obecną chwilę mam dosyć
czekam az dojda mi z chin koncówki którymi doszlifuje wew alu po frezie a potem moze przepoleruje
.

Yamaha rozwijajac tą konstrukcję silnika na 660 zastosowala 3 zawory chłodzenie cieczą i z opini ludzi i recenzentów nie na wiele sie to zdało

Ogólnie jakby panujaca teoria na temat przekrojów wskazuje ze pole powierzchni gniazda zaworowego (tu mamy dwa ) w stosónku do srednicy gaxnika ułamek wskazuje na rodzaj silnika gen wg pewnych info powyzej 1.3 to " dupowóz".Przeliczajac jakby pole powierzchni tego co wychodzi z cylindra do srednicy realnej gaxnika juz jest mała "spłuczka" oczywiscie przyjmujac teoretyczny tok myslenia .
Ja sobie takie chcę przetestować z prozaicznego wzgledu kiedyś doswiadczyłem pewnego rodzaju nazwijmy to po imieniu "usterki " zaczoł mi się robić wiekszy luz na zaworze od podcisnieniowego gaxnika bawiłem się power bombą na wydechu .
Byłem w szokU bo piec nabrał niespotykanej dynamiki (nie mylić z przyrostem mocy )z regularnie odkrecanej manety drapał się na koło na 2 biegu co do tamtej pory sdarzało mi sie sporadycznie i zdarzało się to przy aurze pogodowej kiedy powietrze było geste od zimna .
Ja po cichu liczę ze taki swap zrobi cos podobnego dynamika a nie moc z full mocy i tak nie jestem w stanie korzystać bo z reguły latam off na około 3/4 odkreconej manetki bo wyzej wszystko jest bezpłciowe

Kolektor wystrugałem z 4 kawałków sztabek aluminium kazda ma 8 mm grubosci zdjołem sobie kartonikiem obrys z kanałow cylindra u mnie dwa otwory o srednicy 32 mm i to była baza , rozrysowałem sobie kolejne przekroje na szablonikach a nastepnie przeniosłem na detale które pózniej drazyłem a w efekcie złozyłem do kupy i pospawałem .
I przy tym mnie prawie szlak trafił bo muj tig nie chciał tego brać

na obecną chwilę mam dosyć


אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.