Yamaha XT 600Z Ténéré

Pokaż innym swój motocykl!
ODPOWIEDZ
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

Post autor: mazi »

ArturS pisze:Jakiej chemii? Co tam może szlag trafić? :niewiem:
Na przykład chemii do mycia karoserii aut... :-)
Znajomy tak wymył gaźnik i rozkalibrował się.
---
Pozdrawiam
mazi
Kudłaty91

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

Post autor: Kudłaty91 »

Trochę zdjęć z nowości :pstryk:
Łożysko główki wymienione, założone półki, kierownica oraz kolektory z kwasówki :slinka: Gaźniki wyregulowane i włożone na swoje miejsce. Zakupiony filtr oleju wraz z olejem Motul 3000 20W50. Pokusiłem się na pierwsze oględziny pracy silnika na sucho bez benzyny, zalałem olejem zbiornik podpiąłem na krótko akumulator, przekręciłem stacyjkę, naciskam rozrusznik pięknie kręci, kręci i nagle pach ( metaliczny dźwięk), kręci kręci pach - WTF?;/ Wyjąłem świece żeby zmniejszyć ciśnienie - jak ręką odjął bez metalicznego odbicia. Co może powodować takie uderzenie? :o
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

Post autor: terenowiecc »

Sprzęgło jednokierunkowe, w większości stuka, jak nie w każdym ;)
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

Post autor: ArturS »

U mnie tak wali, nie przejmuję się tematem (np 1:24 na filmie http://www.youtube.com/watch?v=r8cVqo4mxns ).
Jedna uwaga - ustawienie poziomu paliwa w komorze pływakowej sposobem na odwrócony gaźnik zgodnie z serwisówką, to błędne ustawienie - czyt. będziesz miał problemy ;) Ustaw na wężyk.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

Post autor: Pawlo »

ArturS pisze:Jedna uwaga - ustawienie poziomu paliwa w komorze pływakowej sposobem na odwrócony gaźnik zgodnie z serwisówką, to błędne ustawienie - czyt. będziesz miał problemy ;) Ustaw na wężyk.
Dokładnie. Chociaż muszę przyznać, że po delikatnym rozciągnięciu sprężynki zaworka wyniki z dwóch sposobów prawie zaczęły się pokrywać z serwisówką :mrgreen:
Obrazek
Kudłaty91

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

Post autor: Kudłaty91 »

terenowiecc pisze:Sprzęgło jednokierunkowe, w większości stuka, jak nie w każdym ;)

To jest powiedziałbym pierdyknięcie a nie stuk...w głowie obrazy ze składania, z ustawiania rozrządu czy czegoś nie przeoczyłem masakra!
ArturS pisze:U mnie tak wali, nie przejmuję się tematem (np 1:24 na filmie http://www.youtube.com/watch?v=r8cVqo4mxns ).
Jedna uwaga - ustawienie poziomu paliwa w komorze pływakowej sposobem na odwrócony gaźnik zgodnie z serwisówką, to błędne ustawienie - czyt. będziesz miał problemy ;) Ustaw na wężyk.
Tzn. jak bo nie wiem, regulowałem według zaleceń na forum i serwisówki..

Inny temat- wiem, wiem głupie pytanie ale podczas kręcenia rozrusznikiem nie zauważyłem ubywania oleju ze zbiorniczka, zaznaczę, że śrubka odpowietrzająca była odkręcona, czy pompa nie powinna przy samym rozruchu zassać oleju? Nie miałem nigdy motocykla z suchą miską więc wybaczcie :mrgreen:
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

Post autor: Magic »

za małe obroty by coś zaobserwować! Nie męcz silnika na sucho, szkoda zachodu, jak składałeś silnik tak jak nakazuje pismo święte, to nie masz się czego obawiać. Jak poskładasz wszystko do kupy odpal silnik, odpowietrz układ smarowania i manetka do oporu przez 30km :bananaevil: Kręcenie silnikiem bez zaplonu niczemu nie sluży, a tylko pogarsza sprawe bo już zaczynają się przycierać pierścienie - wiem wiem trudno się powtrzymać, ale tak niewiele zostalo...
Kudłaty91

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

Post autor: Kudłaty91 »

Magic pisze:za małe obroty by coś zaobserwować! Nie męcz silnika na sucho, szkoda zachodu, jak składałeś silnik tak jak nakazuje pismo święte, to nie masz się czego obawiać. Jak poskładasz wszystko do kupy odpal silnik, odpowietrz układ smarowania i manetka do oporu przez 30km :bananaevil: Kręcenie silnikiem bez zaplonu niczemu nie sluży, a tylko pogarsza sprawe bo już zaczynają się przycierać pierścienie - wiem wiem trudno się powtrzymać, ale tak niewiele zostalo...
Mam rozumieć, że przez kilka sekund za nim pompa zaciągnie olej, silnik będzie chodził na sucho?
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

Post autor: Magic »

Dokładnie, ale po to przy montażu silnika smaruje się tuleje cylindra, skrzynie biegu, koła zębate itp. olejem by wszelkich zatarć uniknąć. Zresztą taka sytuacja występuje w każdym silniku po dłuższym czasie postoju.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

Post autor: Pawlo »

U mnie przy każdej wymianie oleju tak jest, że do zbiornika wchodzą tylko 2 litry, po czym muszę odpalić, żeby zassało i dopiero mogę dolać jeszcze 1 litr. Kopanie nic tu nie daje, trzeba odpalić ;)
Obrazek
ODPOWIEDZ