Strona 6 z 26
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
: 11 maja 2010, 07:10
autor: Kula
nawet jak się zabrudzi, to bardzo łatwo taki łańcuch umyć

Ja będę kombinował ze Scottoilerem

Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
: 11 maja 2010, 20:24
autor: Tomiacho
Ja stosuje spray motula albo ostatnio kupiłem motoline. Moim zdaniem dobry spray jest lepszy niż taka oliwiarka. Co prawda łańcuch robi się cały biały i wszystko sie klei aż z palców zmyć sie nie da. Ale chyba chodzi o to żeby taki specjalny smar przeniknął przez uszczelniacze w łańcuchu i dobrze smarował w środku tych tulejek. Nie tylko ochlapał olejem łańcuch, koło i koszulke na plecach

Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
: 11 maja 2010, 20:34
autor: mazi
Tomiacho pisze:Ja stosuje spray motula albo ostatnio kupiłem motoline. Moim zdaniem dobry spray jest lepszy niż taka oliwiarka.
IMO nie masz racji

Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
: 11 maja 2010, 20:47
autor: ogur69
producenci łańcuchuw zalecają smarowanie olejem 80w90 coś wtym musi być,ja na hipolowe smarowanie nienarzekam,prawie zawsze mam czysty tłusty łańcuch
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
: 12 maja 2010, 11:20
autor: Tomiacho
Nie wiem trzeba byłoby to przetestować jakie rozwiązanie przedłuża żywotność łańcucha.
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
: 17 maja 2010, 08:02
autor: terenowiecc
ogur69 pisze:po zakupie xt600 zużyłem jeden spray zanim zbudowałem oliwiarke przezten okres łańcuch wyglądał na 530 anie 520 tak zarusł i ztwardniał że pół wieczoru myłem go naftą i szczotką do zębów od tego czasu mam oliwiarke i jak w piachu nawet się zaklei to zwiększam dawke i świeci się jest zawsze tłusty także oszczędza zębatki przez prawie półtora roku jeden raz podciągnąłem łańcuch o ząbek
Dokładnie.
Smarowanie olejem to imo najlepszy pomysł. Raz - skuteczny, dwa - wygodny, trzy - tani. Łańcuch jest cały czas tłusty i czysty, a jeśli nawet zabije się go błotem/piachem to albo tak jak
Ogur pisze zwiększyć dawkę i jest zaraz czysty, albo po prostu spłukać wodą i jest czyściutki, a później przejechać się kawałek i jest nasmarowany.
Po zakupie XT łańcuch starałem się w miarę regularnie smarować olejem i chyba mu to służy, bo odkąd moto jest w moich rękach to nie naciągałem łańcucha, gdyż nie ma takiej potrzeby. Cały czas jest na 4 czy 5 ząbku napinacz i jest ok

Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
: 02 lip 2010, 13:46
autor: terenowiecc
Cześć!
Wczoraj moja Koza dostała nowy bucik na tył, tylny zawias i gumę osłaniającą dół amora i mały wahacz od góry.
Stary (czerwony)/nowy (czarny) amor:
Nowy bucik na tył (Mitas C10 120/80, a szerokość identyczna jak mojego AC10 140/80), tzn. nie nowy, bo używka, ale w dużo lepszym stanie niż AC10:
Zmiana zawiasu wyszła na duży +. Koza jest trochę wyższa (nawet wyższa, niż Maziego 1VJ) i tył jest twardszy. Oponka również ok, bardzo ładnie wgryza się w glebę

Mitas-szitas pewnie szybko poleci, ale ten sezon może da radę.
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
: 26 sie 2010, 19:50
autor: terenowiecc
Foto z dzisiaj:
Moto bez żadnych zmian. Sezon trwa, aby paliwko lane i latane

Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
: 14 wrz 2010, 07:59
autor: sadek
Zauważyłem że masz podpiętą 2 linkę do dekompresora. Czyli jakiś alternatywne podparcie zaworu oprócz automatycznego ale nie widzę na zdjęciach dodatkowej klamki. Czym to uruchamiasz ? Sam sie zastanawiam czy nie zamontować czego takiego tylko nie bardzo wiem z czego by podpasiła jakaś mała klamka.
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
: 14 wrz 2010, 11:21
autor: Trampek
tu masz na przykład oryginał z WR-ki
http://www.cambouis.com/xt600/600TTR-pr ... mandes.htm
jak i kilka innych patentów