Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Pokaż innym swój motocykl!
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: terenowiecc »

Chciałbym przenieść chłodnicę bo myślę, że tam gdzie jest ma słaby dostęp powietrza ale z drugiej strony lepszego miejsca dla niej nie widzę, jedynie pod lampę przednią ale nie wiem czy jest sens tak kombinować. Może poszukam dużej chłodnicy z 3AJ, chociaż dostanie tego graniczy z cudem. Jeszcze pomyślę.

Co do airboxa to jeżeli ten z 3AJ różni się tylko dekielkiem to przerobię swój ;)
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: terenowiecc »

Nic nie pisałem dłuższy czas ale póki co mam bardzo mało czasu i rzadko bywam w domu i w garage.
W święta było kilka dni wolnego więc coś tam podziałałem z tematem.

Przejrzałem instalację, polutowałem co było trzeba, powymieniałem niektóre konektory, dorzuciłem przewody pod gniazdo zapalniczki, może kiedyś przydadzą się, wszystko starannie zaizolowałem i instalacja czeka na montaż ;)
Ogólnie rzecz biorąc była w niezłym stanie, wszystkie kostki oryginalne, kolory kabli zgodne z manualem - wiadomo co i jak.
Kupiłem tarcze sprzęgłowe NHC, sprężyny EBC i uszczelkę w komplecie. Moim tarczom już niewiele się należało, sprężyny długością się nie różniły od nowych ale były bardziej miękkie więc od razu zostały wymienione na nowe.
Dotarłem gniazda zaworowe, ssące były w super stanie i w zasadzie nie było przy nich dużo roboty, przy wydechowych więcej ale też bez dramatu. Mam nadzieję, że będą szczelne.
Jeden uszczelniacz zaworowy był uszkodzony a więc i on olej musiał puszczać.
Poza tym ogarnąłem półki, nasmarowałem i założyłem. Zabezpieczyłem numer ramy bo nie był malowany.
Golenie poszły do polerki bo jakiś mało inteligentny człowiek próbował je szlifować i tylko porobił głębokie otarcia :klnie:
Jeszcze nie są dokończone ale już niewiele zostało i będą piknie błyszczeć, jak w czoperze :lol:

Kolejna sprawa to dekle. Prawy mam dość mocno sfatygowany, porysowany, poobdzierany, spawany był też. Nie wygląda za pięknie ale jakimś wielkim estetą nie jestem więc tylko spolerowałem farbę z kółka z napisem Yamaha i tyle.
Lewy zaś będzie z Tenere ze względu na większe magneto i stojan. Szukałem dekla z 3AJ - siwego ale nie idzie go dorwać więc wyczyściłem swój i pomalowałem na czarno, jak się kiedyś trafi pod kolor silnika to kupię ;)
Miałem problem z odkręceniem zabezpieczeń przewodów, ktoś już z tym walczył i śruby zmasakrował ale jakoś sobie poradziliśmy z Tatem.
Wkręciłem nowe, na klej więc powinno być ok.
Tak samo jak przewody przy wyjściu z dekla zamiast zabezpieczyć sylikonem to ktoś poxipolem zakleił, młotkiem rozbijałem to dziadostwo :lol:

Poza tym kupiłem kierownicę, niby oryginał ale jest ciut niższa od wcześniejszej więc pewnie trzeba będzie motać podwyższenie albo szukać innej, i oryginalny bagażnik od Tenere ;)

Kilka fotek:

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek


ALBUM1: https://picasaweb.google.com/1146331834 ... ineRebuild
ALBUM2: https://picasaweb.google.com/1146331834 ... cL03N2_iAE
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: Magic »

Bardzo ładnie, potwierdzam, zachwalam i lubię to :)
Dobrze z twojej strony że poświęciłeś trochę uwagi instalacji i elementom nadwozia motocykla.
Jestem teraz mniej/więcej na tym samym etapie, ale już nie przykładam takiej uwagi do reszty jak ty. Silnik w ramę reszta do kupy i rura.. no przynajmniej dopóki nie przyjdzie 12litrów oleju i filtry :)

Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego w dalszych pracach :) :biggrin:
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: Pawlo »

Elegancko. Ale, aleeee... Nie nasmarowałeś tarczek olejem? Uważaj żebyś ich nie zjarał od razu :)
Aa, no i zdarcie farby z dekla to jeszcze nie polerka :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: terenowiecc »

Magic pisze:Bardzo ładnie, potwierdzam, zachwalam i lubię to :)
Dobrze z twojej strony że poświęciłeś trochę uwagi instalacji i elementom nadwozia motocykla.
Jestem teraz mniej/więcej na tym samym etapie, ale już nie przykładam takiej uwagi do reszty jak ty. Silnik w ramę reszta do kupy i rura.. no przynajmniej dopóki nie przyjdzie 12litrów oleju i filtry :)

Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego w dalszych pracach :) :biggrin:
instalację chciałem ogarnąć żeby wiedzieć jak to wygląda. Strona estetyczna elementów nadwozia nie jest dla mnie priorytetem. Chętnie bym sobie odmalował zbiornik w ori barwy ale to już dodatkowe koszta na które mnie teraz nie stać no i by wyglądał sprzęt mniej bojowo :lol:
Heh, docieranie mnie odstrasza. Najchętniej to bym złożył moto do kupy i maneta opór a tak będzie trzeba się bawić i kasę tracić na zamulanie :?
Pawlo pisze:Elegancko. Ale, aleeee... Nie nasmarowałeś tarczek olejem? Uważaj żebyś ich nie zjarał od razu :)
Aa, no i zdarcie farby z dekla to jeszcze nie polerka :twisted:
Nie chce mi się bawić w polerkę tego bo jest pełno dość głębokich rys więc musiałbym pół materiału zebrać żeby to wyrównać :lol: Wyczyściłem farbę żeby było w miarę jednolite i tyle, może kiedyś dekiel wymienię na ładniejszy.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: Pawlo »

Tak, wiem, z polerką to tylko ja tu jestem taki świr, no i chyba jeszcze qpa :lol: No ale czy TO nie wygląda pięknie? :mrgreen:

No i co z tym sprzęgłem, bo nie napisałeś - moczyłeś je czy nie? Bo tak na suchara to trochę hardkor...
Obrazek
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: terenowiecc »

Pawlo pisze:Tak, wiem, z polerką to tylko ja tu jestem taki świr, no i chyba jeszcze qpa :lol: No ale czy TO nie wygląda pięknie? :mrgreen:

No i co z tym sprzęgłem, bo nie napisałeś - moczyłeś je czy nie? Bo tak na suchara to trochę hardkor...
No wygląda ładnie ale raczej nie będę się z tym dłużej bawił.
Co do sprzęgła, zapomniałem odpisać, to nie moczyłem tarcz w oleju. W sumie dobre pytanie, jak na okres zimowy :lol:
Pierwszy raz o czymś takim słyszę, zawsze sprzęgło składałem na sucho i nigdy nie było z nim problemów.
Wiadomo, że nie odpalam motocykla na nowym sprzęgle i nie zapinkalam od razu tylko go wygrzewam, wysprzęglam dłuższą chwilę i dopiero ruszam, spokojnie kilka km a później maneta opór :mrgreen:
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: mazi »

Ja składałem na sucho, bez kombinacji z moczeniem tarcz.
Co więcej, złożylem, siadlem i pojechałem na testy.

Działa tak jak powinno.
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: Gacek »

Ja zawsze moczyłem tak wyczytałem na starym forum kiedyś wiec nie wiem jak to jest na składanych na sucho natomiast dziwnym zbiegiem okoliczności zauważam ze sporo ludzi po szlifach kolejno wymienia tarcze u mnie tez to miało miejsce :lol: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: szpadyzor45 »

Gacek pisze:Ja zawsze moczyłem tak wyczytałem na starym forum kiedyś wiec nie wiem jak to jest na składanych na sucho natomiast dziwnym zbiegiem okoliczności zauważam ze sporo ludzi po szlifach kolejno wymienia tarcze u mnie tez to miało miejsce :lol: .
Podpisuję się. Również po remoncie góry sprzęgło przestało dawać rade ( na 5 biegu ślizga bez strzałów ze sprzęgła :D )
ODPOWIEDZ