Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Pokaż innym swój motocykl!
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Magic »

Gacek pisze:Magic a deko ? z łapki sterowane ? ;)
Exactly.

Powiedz mi bo mnie tu kupa dał do myślenia. W starej pokrywie była tuleja przy wałku?
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Gacek »

Magic ja nie przerabiałem tematu kopniaka bo go nie mam ale na pokrywie mam chyba jakiś uchwyt chyba na linkę u ciebie tego nie widzę .Pytanie zadałem bo ciekawi mnie jak u ciebie będzie to rozwiązane :? Sorry .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Pawlo »

MarcinXT pisze:Witajcie, nie chcę tworzyć nowego tematu. Z czego wynika popękanie ściany dekla w miejscu filtra oleju? Wokół mam pęknięcia i się zastanawiam skąd i czy nie wybuchnie nic :P Tu widzę jest idealnie.
Jeśli chodzi o taką chropowatą powierzchnię przypominającą pęknięcia to norma. Ale jak widać jakieś głębsze szczeliny to raczej nie jest norma ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Gacek »

Pawlo pisze:
MarcinXT pisze:Witajcie, nie chcę tworzyć nowego tematu. Z czego wynika popękanie ściany dekla w miejscu filtra oleju? Wokół mam pęknięcia i się zastanawiam skąd i czy nie wybuchnie nic :P Tu widzę jest idealnie.
Jeśli chodzi o taką chropowatą powierzchnię przypominającą pęknięcia to norma. Ale jak widać jakieś głębsze szczeliny to raczej nie jest norma ;)
Pisałem o tym przy polerowaniu karterów ,kap sporo pajęczyn odnajdywałem pod zdjętą farbą , ale z żadnej nie ciśnie oliwa wiec traktuję to jako delikatną wadę powstałą w procesie produkcji .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Magic »

Witam ponownie,
Po cholernie długiej przerwie, wynikłej z różnych powodów pojawiam się znów w tym temacie.
Nadszedł najwyższy czas by składać wszystko do kupy, zatem:
Punkt pierwszy:

1. Głowica
Zaopatrzony przez mojego kolegę Daniela (o którym wspominałem w poprzednich relacjach) w szczotę drucianą, pasty do 1 i 0 oraz ssak do zaworów zacząłem docierać głowice, po wcześniejszym kursie tej operacji. Czasochłonne zadanie. Na dzień dzisiejszy dotarte w 100% zostały 2 zawory ssące oraz w 80% lewy wydech. Jutro reszta.

Z moich obserwacji wyciągnąć mogę wniosek, że najlepiej w czapie ma się zawór ssący od gaźnika mechanicznego. Nagaru praktycznie wcale, a to co było schodziło od ręki, a i z dotarciem bez problemowo. Drugi ssący już wyglądał gorzej, trzeba było mu poświęcić więcej czasu. Zaczęty wydech pozbawił mnie ok. 45minut na oczyszczenie, później można było mówić o wstępnym docieraniu.
Zdjęcia z dzisiejszych zmagań:

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Umyte kartery już czekają. Punkt drugi to mycie części mechanicznych silnika. Dalsza relacja już wkrótce!

Pozdrawiam,
Magic*
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Pawlo »

Magic pisze:Z moich obserwacji wyciągnąć mogę wniosek, że najlepiej w czapie ma się zawór ssący od gaźnika mechanicznego.
Heh, a u mnie z tym zaworem była masakra, a pozostałe spoko :lol:
Ale głowica czyściutka, prawie polerka :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Magic »

Nie wykluczam że poprzedni właściciele mogli go wymieniać, bo jest naprawdę w very good condition, lecz wydaje mi się że ma on tam najlepiej ze względu na ciągłe chłodzenie mieszanką.

Pozdrawiam i docieram dalej ;)
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: terenowiecc »

1VJ? To typowe oznaczenie czy zmieniał ktoś te zaworki?
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Pawlo »

terenowiecc pisze:1VJ? To typowe oznaczenie czy zmieniał ktoś te zaworki?
Typowe, tak jak np. korba 3TB u mnie ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Gacek »

Magic - robisz polerkę kanałów i zaworów czy zostawiasz fabrycznie obciorane ?
Widzę ze przed cyknięciem zdjęć popracowałeś co nieco nad kosmetyką wnętrza głowicy ;) .
Wbrew wrażeniu jakie może wynikać z obserwacji zawór podciśnieniowy nie ma się gorzej niż ssący stale schładzany jest mieszanką .Ale to już kwestia jakby oblukania gaźnika.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ