Strona 5 z 13

Re: [XT600] Poziom oleju

: 20 kwie 2011, 08:25
autor: yadam
Gacek pisze:Nie wiem - ja nie jestem człowiekiem z cenzury ale info jakie podajesz jest niespójne. Po prostu co post inaczej to u ciebie przebiega wiec za każdym razem można inne wnioski wyciągać .

ty wez poprostu napisz czego nie rozumiesz i co ci nie pasuje _przyklady_
piszesz ogolnikami...mam nadzieje ze wypowiesz sie _na temat_
w/g wiedzy jaka posiadasz.

Re: [XT600] Poziom oleju

: 20 kwie 2011, 08:49
autor: qpa
napisz jedną wersje kiedy olej jest a kiedy go nie ma bo zamotałeś po całości już

Re: [XT600] Poziom oleju

: 20 kwie 2011, 09:27
autor: yadam
kurcze widze ze jak sie napisze cos co jest dluzsze niz trzy linijki to zaczynaja byc problemy ze zrozumieniem.

jeszcze raz powoli i najkrocej jak mozna

jesli jade w trasie spokojnie kiedy silnik pracuje na 3500-4000obr/min
wtedy _w chlodne_ dni termometr wskazuje temp. oleju 80stopni
po skonczonej jezdzie chcac sprawdzic olej, bagnet jest tylko lekko zanurzony w oleju ponizej wskazania "minimum"
informuje ze kiedy spojrzy sie do zbiornika olej jest tam widoczny.

potem zakrecam zbiornik oleju i zapalam ponownie motor.
kiedy na wolnych obrotach osiagnie na termometrze temp. 100stopni sprawdzam drugi raz stan oleju
wtedy na bagnecie jest wzkazanie "maksimum"

Re: [XT600] Poziom oleju

: 20 kwie 2011, 10:50
autor: robcio1187
Nie wiem czy Ci to coś rozjaśni , z mojego punktu widzenia wygląda to nastepująco , olej w moto chłodzi się na bierząco w zbiorniku który jest w ramie cały czas przepompowywany z jednej sekcji do drugiej dodatkowo silnik jest schładzany pędem powietrza i przy takich czynnikach jakie wymieniłeś olej nie osiągnie dużej temperatury dlatego że silknik nie jest pałowany i nie dziw się ze pokazuje tylko minimum na miarce , nastepnie na postoju po jezdzie na jałowym osiąga max pewnie dlatego że nie jest w ruchu , który przyczynia się w dużym stopniu za chłodzenie pieca . ;) olej zagrzewa sie w takim stopniu w jaki użytkujesz moto ;)

Re: [XT600] Poziom oleju

: 20 kwie 2011, 11:14
autor: Trampek
Nie wiem czy to ma znaczenie ale mieć chyba musi, że prawidłowe wskazanie poziomu oleju mamy przy temp. 60°C.
Weźmy pod uwagę że olej jest niezaprzeczanie cieczą i w zależności od tego jaką ma temperaturę zmienia się jego objętość i gęstość.

Re: [XT600] Poziom oleju

: 20 kwie 2011, 13:09
autor: robcio1187
Dokładnie tak Trampek 8-) to miałem na myśli tylko nie uwzględniłem tego dosłownie ;)

Re: [XT600] Poziom oleju

: 20 kwie 2011, 16:37
autor: Gacek
Z tym ze bez przesady panowie z tą rozszeżalnością .Yadam jak dla mnie to coś nie tak jest z poziomem oliwy u ciebie , zbyt wiele może być przyczyn aby pisać o tym . W każdym bądź razie druga sekcja generuje sporo większe ciśnienie od pierwszej i jest bardziej wydajna wybiera wszystko z karterów na ile smok pompy jest zanużony . Ciężko będzie jednoznacznie stwierdzić z jakiego powodu tak masz ,bo jest wiele miejsc którymi oliwa może zmykać w karter a nie w zbiornik .

Re: [XT600] Poziom oleju

: 20 kwie 2011, 18:17
autor: yadam
tez myslalem o tym ze zmienia sie jego gestosc i obietosc...mysle ze zmienie sobie olej wczesniej niz powinienem i przekonam sie ile go spuszcze.
dziekuje za zainteresowanie tematem
p.s.
dzis wrocilem z trasy i dokladnie to samo...po trasie olej na czubku bagnetu.
po trzech minutach na wolnych obrotach na bagnecie full a nawet troche wiecej
p.s.2
do air boxa nie pluje czyli nadmiaru niema

Re: [XT600] Poziom oleju

: 20 kwie 2011, 19:50
autor: Pawlo
yadam pisze:dzis wrocilem z trasy i dokladnie to samo...po trasie olej na czubku bagnetu.
po trzech minutach na wolnych obrotach na bagnecie full a nawet troche wiecej
Najpierw cytat z instrukcji:
1. Start the engine and warm up until the oil temperature
rises to approximately 60°C (140°F).
2. Idle the engine for at least 10 seconds while
keeping the motorcycle upright. After stop the
engine and check the oil level through the
level window (3) located on the left side of the
oil tank assy and(or) by oil level gauge.


W wolnym tłumaczeniu:
1. Zagrzać piec do około 60°C.
2. Zostawić silnik na biegu jałowym przez minimum 10 sekund, moto ma być w pionie.
3. Po zgaszeniu sprawdzić poziom oleju przez bagnet lub "okienko".

Tera puenta :mrgreen: Z jakiegoś powodu producent wybrał sobie te 60°C i przy innych temperaturach odczyt może być nieprawidłowy, może chociażby dlatego, że olej w wyższych temperaturach ma inną lepkość i gęstość i może zamiast zostać w zbiorniku spływa do silnika?
I jeszcze jedno odnośnie temp. oleju u ciebie. Nie wiem jak masz zamontowany czujnik, ale możliwe, że 80°C, które ci pokazuje to temperatura zbiornika oleju (bo jak twierdzisz czasami jest bardzo mało oleju), a rośnie do 100°C jak już jest zamoczony w oleju i wtedy pokazuje faktyczną temp. oleju.
Jak kupiłem moto też miałem problem ze sprawdzaniem oleju, za pierwszym razem dolałem, bo się przestraszyłem, że faktycznie nie ma :lol: Silnik był gorący, że nie szło dotknąć, a oleju nie było. A teraz, zwłaszcza ostatnio po zmianie oleju kiedy nie odkręce bagnetu - zawsze full, nawet jak przychodzę rano do garażu (silnik zimny) to na bagnecie trochę poniżej full. Możliwe, że ma na to wpływ faktyczna ilość oleju, ja wlałem 2,5L, czyli max., wcześniej tyle na pewno nie miałem, więc może to jest przyczyną wahań poziomu? Sam już nie wiem ;)

Sorki za rozpiskę, ale mam wenę dzisiaj :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: [XT600] Poziom oleju

: 21 kwie 2011, 07:48
autor: yadam
Pawlo pisze:
yadam pisze:dzis wrocilem z trasy i dokladnie to samo...po trasie olej na czubku bagnetu.
po trzech minutach na wolnych obrotach na bagnecie full a nawet troche wiecej
Najpierw cytat z instrukcji:
1. Start the engine and warm up until the oil temperature
rises to approximately 60°C (140°F).
2. Idle the engine for at least 10 seconds while
keeping the motorcycle upright. After stop the
engine and check the oil level through the
level window (3) located on the left side of the
oil tank assy and(or) by oil level gauge.


W wolnym tłumaczeniu:
1. Zagrzać piec do około 60°C.
2. Zostawić silnik na biegu jałowym przez minimum 10 sekund, moto ma być w pionie.
3. Po zgaszeniu sprawdzić poziom oleju przez bagnet lub "okienko".

Tera puenta :mrgreen: Z jakiegoś powodu producent wybrał sobie te 60°C i przy innych temperaturach odczyt może być nieprawidłowy, może chociażby dlatego, że olej w wyższych temperaturach ma inną lepkość i gęstość i może zamiast zostać w zbiorniku spływa do silnika?
I jeszcze jedno odnośnie temp. oleju u ciebie. Nie wiem jak masz zamontowany czujnik, ale możliwe, że 80°C, które ci pokazuje to temperatura zbiornika oleju (bo jak twierdzisz czasami jest bardzo mało oleju), a rośnie do 100°C jak już jest zamoczony w oleju i wtedy pokazuje faktyczną temp. oleju.
Jak kupiłem moto też miałem problem ze sprawdzaniem oleju, za pierwszym razem dolałem, bo się przestraszyłem, że faktycznie nie ma :lol: Silnik był gorący, że nie szło dotknąć, a oleju nie było. A teraz, zwłaszcza ostatnio po zmianie oleju kiedy nie odkręce bagnetu - zawsze full, nawet jak przychodzę rano do garażu (silnik zimny) to na bagnecie trochę poniżej full. Możliwe, że ma na to wpływ faktyczna ilość oleju, ja wlałem 2,5L, czyli max., wcześniej tyle na pewno nie miałem, więc może to jest przyczyną wahań poziomu? Sam już nie wiem ;)

Sorki za rozpiskę, ale mam wenę dzisiaj :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

witam u mnie wskaznik temp. oleju to termometr wkrecany zamiast bagneta do zbiornika w ramie i to bardzo prawdopodobne ze jak nie jest zanurzony to wskazyje temp. w zbiorniku a nie cieczy ale jak to sprawdzic?
tez o tym kiedys myslalem.ale zwatpilem jak za kazdym razem termometr byl z oleju (ochlapany)
mysle ze najblizsza wymiana oleju prawde mi powie...