yadam pisze:dzis wrocilem z trasy i dokladnie to samo...po trasie olej na czubku bagnetu.
po trzech minutach na wolnych obrotach na bagnecie full a nawet troche wiecej
Najpierw cytat z instrukcji:
1. Start the engine and warm up until the oil temperature
rises to approximately 60°C (140°F).
2. Idle the engine for at least 10 seconds while
keeping the motorcycle upright. After stop the
engine and check the oil level through the
level window (3) located on the left side of the
oil tank assy and(or) by oil level gauge.
W wolnym tłumaczeniu:
1. Zagrzać piec do około 60°C.
2. Zostawić silnik na biegu jałowym przez minimum 10 sekund, moto ma być w pionie.
3. Po zgaszeniu sprawdzić poziom oleju przez bagnet lub "okienko".
Tera puenta

Z jakiegoś powodu producent wybrał sobie te 60°C i przy innych temperaturach odczyt może być nieprawidłowy, może chociażby dlatego, że olej w wyższych temperaturach ma inną lepkość i gęstość i może zamiast zostać w zbiorniku spływa do silnika?
I jeszcze jedno odnośnie temp. oleju u ciebie. Nie wiem jak masz zamontowany czujnik, ale możliwe, że 80°C, które ci pokazuje to temperatura zbiornika oleju (bo jak twierdzisz czasami jest bardzo mało oleju), a rośnie do 100°C jak już jest zamoczony w oleju i wtedy pokazuje faktyczną temp. oleju.
Jak kupiłem moto też miałem problem ze sprawdzaniem oleju, za pierwszym razem dolałem, bo się przestraszyłem, że faktycznie nie ma

Silnik był gorący, że nie szło dotknąć, a oleju nie było. A teraz, zwłaszcza ostatnio po zmianie oleju kiedy nie odkręce bagnetu - zawsze full, nawet jak przychodzę rano do garażu (silnik zimny) to na bagnecie trochę poniżej full. Możliwe, że ma na to wpływ faktyczna ilość oleju, ja wlałem 2,5L, czyli max., wcześniej tyle na pewno nie miałem, więc może to jest przyczyną wahań poziomu? Sam już nie wiem
Sorki za rozpiskę, ale mam wenę dzisiaj
