Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Pokaż innym swój motocykl!
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ericco
Lubiący błoto
Posty: 52
Rejestracja: 22 maja 2012, 14:01
Motocykl: XT 600 E
Lokalizacja: Lublin

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: Ericco »

Wszedłem na forum po dłuższej przerwie bo przez weekend postanowiłem nie czekać do wiosny i nie kupować XTX tylko wydać ponad połowę pieniędzy mniej i kupić teraz coś starszego i w miarę zadbanego do 5 tysi.
Ponieważ pamiętałem że Mazi chciał sprzedać "nomada" to zacząłem tu szukać kontaktu do niego bo liczyłem na to że jeszcze nie pozbył się tej "padliny" :mrgreen:
Przeglądam tematy a tu taka niespodzianka. :mrgreen: Szkoda że się spóźniłem (hehe sporo się spóźniłem).
Temat oraz wykonywane przez Ciebie praca przy tym moto bardzo mi się podoba.
W takim razie szukam dalej, może trafię na coś godnego uwagi i nie wpakuje się w jakąś totalna padlinę w którą będę musiał pakować kasę :panika:
Życzę powodzenia i zero komplikacji przy dalszych pracach :goodjob:
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: ArturS »

Zainteresuj się tym co Kulka wystawił viewtopic.php?f=16&t=2098
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: Pawlo »

ArturS pisze:Zainteresuj się tym co Kulka wystawił viewtopic.php?f=16&t=2098
Już chyba poszła ta od Kulki? Za ładna była, Aruś wziął z tego co pamiętam ;)
Obrazek
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: mazi »

Ericco pisze:Wszedłem na forum po dłuższej przerwie bo przez weekend postanowiłem nie czekać do wiosny i nie kupować XTX tylko wydać ponad połowę pieniędzy mniej i kupić teraz coś starszego i w miarę zadbanego do 5 tysi.
Ponieważ pamiętałem że Mazi chciał sprzedać "nomada" to zacząłem tu szukać kontaktu do niego bo liczyłem na to że jeszcze nie pozbył się tej "padliny" :mrgreen:
Przeglądam tematy a tu taka niespodzianka. :mrgreen: Szkoda że się spóźniłem (hehe sporo się spóźniłem).
Temat oraz wykonywane przez Ciebie praca przy tym moto bardzo mi się podoba.
W takim razie szukam dalej, może trafię na coś godnego uwagi i nie wpakuje się w jakąś totalna padlinę w którą będę musiał pakować kasę :panika:
Życzę powodzenia i zero komplikacji przy dalszych pracach :goodjob:
Hehe, nikt nie chciał fajnego moto to terenowiecc zabrał. Zostawiłem sobie jedynie silnik z 1VJ, który siedzi w ramie 43f... :bananaevil:

Powodzenia w poszukiwaniach!
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: ArturS »

Gacek pisze:Terenowiec bez urazy :? dobrze ciśnieniowo odlany stop powinien równomiernie nasycać swoją strukturę - może pochopnie oceniłem wygląd z fotki - bawiłem się w lanie alu często kiedyś gotowałem tłoki w oliwie wyłazi przy tym sporo mankamentów w sumie wygląd nie jest az tak istotny ale może wskazywać na nie doskonałości odlewu :|
Przyszła mi dzisiaj dostawa tłoków, trzy PROX, jeden namura - każdy jeden ma podobny "zaciek", oczywiście w losowych miejscach. To mi wygląda bardziej jakby je byli po ostatecznej obróbce i z tego mycia ten zaciek :niewiem:
batagur
Lubiący błoto
Posty: 64
Rejestracja: 29 cze 2011, 09:04
Motocykl: YAMAHA XT 600
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: batagur »

Terenowiec wątek obserwuję nadwyraz dokładnie, ponieważ sam powoli zaczynam się przymierzać do odbudowy swojej Tenery, jednak rozdzielam kwestię mechaniczną z estetyczną. Mechanika została zrobiona rok temu, wszystkie uszczelki, uszczelniacze, podkładki, oleje itp, przez zimę sprzęgło bo padło i wkurza szukanie luzu i zcinanie się biegów, a na motorze sprawnym technicznie ale nie estetycznym można latać, a w końcu przyjdzie czas i kasa i na to. Wszystko co piszesz o tym Słoniu (ksywka którą nadaliśmy tenerce chyba ze względu na bak jak w tankowcu) to prawda i chyba każdy kto miał lub posiada tego sprzęta jest do niego przywiązany, rzadko się słyszy żeby ktoś nie był zadowolony. No chyba że po przesiadce z wski cena za komplet uszczelek 120zł to za dużo i trza z kartonu po tv wyciąć...

Nie zastanawiałeś się nad pozostawieniem oryginalnego tłoka a wymiany tuleji w cylindrze? Wykonanie samej tuleji to rzecz banalna, sprawdzona i przetestowana.

Z piecówki powinieneś być zadowolony, jedyny minus piecówki jaki zauważyłem na przykładzie roweru który kiedyś remontowałem. Koła w nim były w kolorze pomarańczu jaki występuje na HD. Jak to rower dużo parkuje na zewnątrz, dziewczyna trzymała go głównie pod balonem w efekcie czego tylne kółko bardziej narażone na uv wyjaśniało, a przednie pozostało w takim samym odcieniu. Co ciekawe powłoki w innych kolorach są nie do ruszenia :D

Pytanie co do wachacza, oryginalnie był srebrny czy siwy? Czy jak dopadniesz naklejki to trzeba będzie go trysnąć klarem?
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: terenowiecc »

Ericco pisze:Wszedłem na forum po dłuższej przerwie bo przez weekend postanowiłem nie czekać do wiosny i nie kupować XTX tylko wydać ponad połowę pieniędzy mniej i kupić teraz coś starszego i w miarę zadbanego do 5 tysi.
Ponieważ pamiętałem że Mazi chciał sprzedać "nomada" to zacząłem tu szukać kontaktu do niego bo liczyłem na to że jeszcze nie pozbył się tej "padliny" :mrgreen:
Przeglądam tematy a tu taka niespodzianka. :mrgreen: Szkoda że się spóźniłem (hehe sporo się spóźniłem).
Temat oraz wykonywane przez Ciebie praca przy tym moto bardzo mi się podoba.
W takim razie szukam dalej, może trafię na coś godnego uwagi i nie wpakuje się w jakąś totalna padlinę w którą będę musiał pakować kasę :panika:
Życzę powodzenia i zero komplikacji przy dalszych pracach :goodjob:
Niestety (dla Ciebie) motocykl zmienił właściciela :mrgreen: Ale trafił w dobre ręce, chyba :lol:
Powodzenia w poszukiwaniach!
ArturS pisze:Przyszła mi dzisiaj dostawa tłoków, trzy PROX, jeden namura - każdy jeden ma podobny "zaciek", oczywiście w losowych miejscach. To mi wygląda bardziej jakby je byli po ostatecznej obróbce i z tego mycia ten zaciek :niewiem:
Myją je więc czymś, zapewne jest to standardowy proces w produkcji każdego tłoka skoro i Prox i TKRJ takie zacieki ma.
batagur pisze:Terenowiec wątek obserwuję nadwyraz dokładnie, ponieważ sam powoli zaczynam się przymierzać do odbudowy swojej Tenery, jednak rozdzielam kwestię mechaniczną z estetyczną. Mechanika została zrobiona rok temu, wszystkie uszczelki, uszczelniacze, podkładki, oleje itp, przez zimę sprzęgło bo padło i wkurza szukanie luzu i zcinanie się biegów, a na motorze sprawnym technicznie ale nie estetycznym można latać, a w końcu przyjdzie czas i kasa i na to. Wszystko co piszesz o tym Słoniu (ksywka którą nadaliśmy tenerce chyba ze względu na bak jak w tankowcu) to prawda i chyba każdy kto miał lub posiada tego sprzęta jest do niego przywiązany, rzadko się słyszy żeby ktoś nie był zadowolony. No chyba że po przesiadce z wski cena za komplet uszczelek 120zł to za dużo i trza z kartonu po tv wyciąć...

Nie zastanawiałeś się nad pozostawieniem oryginalnego tłoka a wymiany tuleji w cylindrze? Wykonanie samej tuleji to rzecz banalna, sprawdzona i przetestowana.

Z piecówki powinieneś być zadowolony, jedyny minus piecówki jaki zauważyłem na przykładzie roweru który kiedyś remontowałem. Koła w nim były w kolorze pomarańczu jaki występuje na HD. Jak to rower dużo parkuje na zewnątrz, dziewczyna trzymała go głównie pod balonem w efekcie czego tylne kółko bardziej narażone na uv wyjaśniało, a przednie pozostało w takim samym odcieniu. Co ciekawe powłoki w innych kolorach są nie do ruszenia :D

Pytanie co do wachacza, oryginalnie był srebrny czy siwy? Czy jak dopadniesz naklejki to trzeba będzie go trysnąć klarem?
Witaj, jeżeli chodzi o kwestie estetyczne to motocykl chciałem rozebrać w drobny mak i przy tej okazji pomalować ramę wraz z wahaczem żeby później to złożyć do kupy tak jak Bóg przykazał i nie bawić się w rozbieranie/składanie kilka razy. Rozebrać motocykl to chwila ale złożenie go tak żeby wszystko miało ręce i nogi to już nie takie hop siup.
Przy tej okazji odnawiam po drodze sporo elementów, które tego wymagają. Teraz przede wszystkim chcę doprowadzić ten motocykl mechanicznie do odpowiedniego stanu. Reszta efektów wizualnych nie jest priorytetem aczkolwiek jak znajdę zbywające fundusze to i nad tym się pomyśli.

Co do odcieni kolorów to nie ma to dla mnie znaczenia za bardzo ponieważ motocykla nie robię po to żeby stał w pokoju i świecił oryginałem tylko po to żeby go tyrać w dziczy więc jak troszkę odcień będzie różnił się od oryginały to nic się nie dzieje.
Wahacz oryginalnie jest srebrny a więc mój kolorek dość znacznie różni się. Jak dostanę naklejki na niego to raczej bezbarwnym ich pokrywał nie będę bo oryginalnie nie były ale jeszcze się nad tym nie zastanawiałem, zależy z czego te naklejki będą wykonane, o ile będą bo jakieś nieporozumienia w tym temacie wynikały - albo ja źle określiłem o co mi chodzi albo osoby zajmujące się produkcją tego typu elementów życzą sobie sporo pieniążków - sądząc po innym temacie, w którym Artur się wypowiadał, to ta pierwsza opcja więc zapewne do tematu niedługo wrócę :)

Lekki zastój w pracach bo czasu brakuje ale niedługo coś się ruszy :mrgreen:

Pozdrawiam
Mateusz
Pawlicho
Czyścioch
Posty: 18
Rejestracja: 31 gru 2012, 10:48
Motocykl: r 1100 gs & xt 600 z 3aj

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: Pawlicho »

Hej, przyjemnie sie patrzy jak powstaje fajne moto :goodjob:

dla mnie to była duża przyjemność to robić, jak rozbierałem to też sie troche martwiłem że ciężko będzie poskładać, ale mimo to że kładłem wszystko do jednego wora i nie robiłem żadnych fot, nie było problemu.
Ta Tenera to bardzo proste moto, przy instalacji nic nie pomylisz bo każda kostka inna i pasuje tylko tam gdzie powinna.

Jak będziesz składał to odizoluj przewód olejowy który wychodzi ze zbiorniczka oleju, przechodzi on bardzo blisko kolektora wydechowego i olej się tam niepotrzebnie ogrzewa.

W zeszłym roku udało mi sie kupić z kolegą taką 1 vj w pięknym stanie za 2500 zł :D
Odstąpiliśmy ją innemu koledze i od teraz też ją picuje, wymienił juz air bax od 3aj, co tobie też radze.
Niestety ma jakiś problem z instalacją, paliło mu regulator napięcia a teraz regulator działa ale zaczął gubić iskre chyba.

Obrazek
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: terenowiecc »

Cześć Pawlicho!

Kurde, piękna 1VJ kolegi, to malowanie jest na prawdę świetne. Może z czasem jak mi kasa pozwoli to też sobie odmaluję swoją, póki co skupiam się na stronie mechanicznej przede wszystkim.
Powiedz mi czym różni się airbox od 3AJ w stosunku do tego z 1VJ? Bo mam zamiar przerobić swój ale jeszcze nie wiem jak bo mam kilka pomysłów. Wiem, że w 3Aj jest inny dekielek airboxa, ten od strony siedzenia. Czy coś jeszcze?
Jeżeli chodzi o przewody olejowe to zajmę się nimi jak już silnik będę miał w ramie bo chcę przenieść chłodnice w inne miejsce i nie wiem jak długie przewody olejowe będą potrzebne. Nie wiem też gdzie ją przenieść, jedyne sensowne miejsce to chyba tak jak u Pawlo w TT - z przodu, z lewej strony silnika, choć to też nie jest idealne rozwiązanie ale to się przemyśli.
Instalacja jest rzeczywiście prosta, ta moja jest w dobrym stanie i nie powinno być problemów z połączeniem tego bo wszystkie kostki są takie jak trzeba i różnią się więc powinno hulać.

W ostatnim czasie nie pisałem w temacie nic bo nie miałem czasu na grzebanie przy motocyklu, teraz mam trochę wolnego to na dniach napiszę co tam obecnie działam ;)

Fajnie, że zaglądacie.
BC - cichy podglądaczu, pokaż się :browar:

Pozdrawiam i Szczęśliwego Nowego Roku życzę,
Mateusz
Pawlicho
Czyścioch
Posty: 18
Rejestracja: 31 gru 2012, 10:48
Motocykl: r 1100 gs & xt 600 z 3aj

Re: Project Ténéré 1VJ! 2k12 :)

Post autor: Pawlicho »

Problemem 1 vj było przegrzewanie sie, głównie przez źle skonstruowany airbox, szeroki przedni błotnik zasłaniający pęd powietrza które ma chłodzić i dość ciasno otulający głowice duży zbiornik paliwa.

Airbox w 1vj jest źle zrobiony, bierze on gorące powietrze z nad głowicy a to nie dobrze, z przodu są też dwie klapki osłaniające co też przeszkadza w przepływie powietrza i chłodzenia.

Możesz przerobić swój; wywal te dolne wloty powietrza i zaślep airbox od dołu, wytni te dwie klapki, zrób wlot powietrza od góry przez klapke do wyjmowania filtra. Albo kup od 3 aj gdzie juz to poprawili.

A czemu chcesz przenieść chłodnice? moim zdaniem jej miejsce jest ok. Jak bym miał ją gdzieś przenosić to może z przodu pod lampe jak w XR. Widziałem tą przeróbke Pawlo, ale ja bym tak nie zrobił, myśle że rozwalił bym ją na pierwszej przejażdżce, albo przynajmniej szczelnie zalepił błotem, to dobre rozwiązanie może na asfalt nie w teren.
ODPOWIEDZ