Strona 5 z 7

Re: Kickstarter

: 30 mar 2017, 16:16
autor: Magic
Masz rację ale:
Regulator na wyjściu potrzebuje pojemności by pozbyć się pulsacji napięcia, a co za tym idzie by dostał stabilną referencję odniesienia. Odłącz akumulator odpal motocykl i zobacz przebiegi. Piki napięcia będą przekraczać znacznie zalecane 14V, to będzie oscylacyjnie wymuszać duże przepływy prądu. W końcu nie wytrzyma któraś z diod w mostku 3 fazowym.

Re: Kickstarter

: 30 mar 2017, 17:50
autor: czadi
Fryzjer, ja nie używam normalnie moto bez akumulatora z powodów,które podał Magic ale zdarzyło się że padł bezpiecznik i moto normalnie odpaliło i jechało ale jakiekolwiek światła czy kierunkowskazy to są bardzo słabe tak się po prostu nie da jeździć a pewnie w razie "W" to policja też by miała swoje do powiedzenia. Bardzo mnie interesuje patent z kondensatorem bo znudziło mi się już kupować akumulatory które żyją sezon co najwyżej dwa.

Re: Kickstarter

: 31 mar 2017, 04:45
autor: Magic
Kondensator od LC4
Obrazek

Re: Kickstarter

: 02 kwie 2017, 13:16
autor: fryzjer
Tutaj znalazłem w sieci jak to wygląda w XT350.Tutaj zamontowany jest kondensator 15 000uF.Czyli wychodzi,że kondensator powinien mieć minimum 10 000 uF pojemności.Skrót do stronki

http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri ... t350/46349.

*************************.

Tak jak przeglądałem internet to używany kondensator do LC4, taki jak zapodał kolega Magic to koszt około 100zł.
Te od Car-Audio,kosztują nawet więcej.
Czy taki jak w załączniku zdał by egzamin??.Kosztują one grosze.Cena oscyluje w granicy 10zł za nowy kondensator.Według danych z obudowy wychodzi,że ma 10 000uF,oraz napięcie pracy 25V.Czyli identycznie jak ten od LC4.
Jedyną różnicą,jest sposób podłączenia przewodów.W tym od LC4,Car-audio,oraz zamontowanym w XT350,ze stronki powyżej,Przewody są podłączone przy pomocy nakrętek.
W tym ,tanim,wyprowadzone są cienkie druty.Czy tylko w tym tkwi różnica :niewiem: ??.Jeśli tak,to przecież nie problem zaadoptować taki kondensator do instalacji XT-eka.

Re: Kickstarter

: 02 kwie 2017, 17:08
autor: Magic
Czy ten kondesator jest bipolarny? W takim przypadku wziął bym jak największą pojemność, tylko nie zapominaj o odpowiednim montażu złącz ponieważ kondensatory szybko oddają energię przez co chwilowo płynie duży prąd. Najlepiej dolutowac jakiś grube przewody (np 2.5mm2) i zakuć na konektory 6.3. Ja bym tak zrobił :)

Re: Kickstarter

: 02 kwie 2017, 19:30
autor: fryzjer
Aha dzięki Magic.Mam jeszcze pytanie.On jest chyba bipolarny.W necie znalazłem informację,że kondensatory bipolarne ,nie mają oznaczeń biegunów na obudowie.Magic.To jest prawda?? :niewiem:
Jeśli bipolarny to znaczy NIE ZA DOBRY do zastosowania w przypadku jakim chcę go zastosować w moim motocyklu?? :niewiem:
Z tego co wyczytałem,to kondensator bipolarny,to jak gdyby dwa połączone szeregowo kondensatory ,w jednej obudowie..
Czyli najlepiej szukać takiego NIE bipolarnego.
Mógłbyś napisać jak fachowo nazywa się taki typ kondensatora.

Re: Kickstarter

: 02 kwie 2017, 19:40
autor: Magic
Elektrolityczny Bipolarny. Teraz sobie mysle że o takiej pojemności nie znajdziesz bo ten typ wykorzystywany jest głównie do filtrów audio. W każdym razie idź do elektronicznego i poproś kondesator elektrolityczny 10mF na 16V bądź 25V. Ten 16 voltowy teoretycznie powinien być gabarytowo mniejszy.

Re: Kickstarter

: 03 kwie 2017, 06:00
autor: fryzjer
Magic. Bardzo dziękuję za tak wyczerpującą pomoc w temacie.

Re: Kickstarter

: 03 kwie 2017, 17:11
autor: Magic
Nie ma za co :)

Re: Kickstarter

: 26 kwie 2017, 12:43
autor: fryzjer
Więc tak.,odświeżam temat.
Kupiłem taki kondensator,nawet dwa ze względu na jedną przesyłkę i niską cenę :D .Fotki w załączniku.Na razie,nie mam jak sprawdzić jak motocykl będzie pracował na takiej modyfikacji,bo jest on rozkręcony w ""drobny mak"".
Kondensator ma pojemność dużo większa niż ten z KTM LC4,bo ma aż 22 000uf.Według danych z obudowy.
Ten z KTM-a ma 10 000uF, pojemności.
Napięcie takie jak w tym od KTM,czyli 25V.
Kondensator ma oznaczone bieguny plus i minus.Jako,że firma ELWA już nie istnieje,więc są to zapewne tzw. Leżaki,ale nowe nie używane.Kondensator do podłączenia posiada takie płaskie blaszki o wymiarach
4mm x 0,6mm.,więc można dobrać jakąś wąską wsuwkę,w celu podłączenia do instalacji motocykla.Przynajmniej ja tak planuje zrobić ;)

Jak by Ktoś z forumowiczów był zainteresowany,to przesyłam skrót do aukcji allegro z tymi kondensatorami.

http://allegro.pl/kondensator-kek-22-00 ... 12095.html