Strona 5 z 17

Re: Jaki olej?

: 08 kwie 2012, 17:53
autor: gwardia
Brevis, nie wiem czy to pytanie retoryczne? Ale nie słyszałem, żeby można było silnikowi zaszkodzić lepszym olejem, co najwyżej gorszym, a na pewno sysntetyk o odpowiednich parametrach jest lepszym olejem od mineralnego odpowiednika. Podkreślam, odpowiednika, tzn olej o odpowiednich parametrach.

Re: Jaki olej?

: 08 kwie 2012, 18:30
autor: Pawlo
Ja bym na siłę nie "czyścił" silnika - wydaje mi się, że nagar sporo uszczelnia :mrgreen:

Re: Jaki olej?

: 08 kwie 2012, 19:32
autor: Gacek
Jeżeli syntetyk rozpuści cząstki nagaru które zalegały w silniku to działać będzie to jak pasta ścierna z nowym olejem.Co prawda są trzy filtry olejowe ale dwa ew nie wyeliminują tych elementów z olejowego obiegu XT .Proszę zwrócić uwagę na fakt ze nowy zalany olej potrafi zmienić barwę po 500 km. Z pewnością syntetyk jest lepszym wydajniejszym rozwiązaniem dla smarowania odprowadzania temp ale skłaniał bym się do zastosowania go po ew generalce silnika ( chociaż jak patrze na wałek rozrządu to wątpię delikatnie w skuteczność usunięcia tego wszystkiego z silnika)

Re: Jaki olej?

: 09 kwie 2012, 21:43
autor: Brevis
Czas pokaże ... jak na razie żadnych negatywnych objawów .. za niedługo wymiana ...
dzięki serdeczne za odpowiedzi ...

Re: Jaki olej?

: 13 kwie 2012, 08:56
autor: gwardia
Ja do mojej TTRki wlałem pełen syntetyk, osobiście nie wierzę w rozpuszczanie nagaru i wypłukiwanie przez olej. Zobaczymy co będzie jak pojeżdżę. To że olej się robi ciemny po 500 km to normalne. W silniku zawsze zostanie trochę starego oleju i to wystarczy żeby zabarwić świeży olej.

Re: Jaki olej?

: 14 kwie 2012, 13:03
autor: Kowal
A powiedzcie mi czy to faktycznie tak jest ze jak moto było zalane mineralnym olejem a teraz zaleje półsyntetykiem to może mi się coś rozszczelnić? W sensie przeciekać po wymianie na uszczelkach.

Re: Jaki olej?

: 14 kwie 2012, 14:26
autor: Gacek
Jest tak ze dodatki stosowane do oleju mają rożny wpływ na krótko mówiąc (gumy ) z jednymi sztywnieją z drugimi stają się bardziej miękkie ) co prawda oleje nie są tak agresywne i proces jest powolniejszy w przebiegu jak np w płynach hamulcowych albo wspomagania gdzie często elastyczne części nie przezywają eksperymentów z nieautoryzowanymi płynami .
Silnik z pewnością nie da natychmiastowo bezpośrednio oznak , nie raz ludzie pisali nawet ze lepiej chodzi po takiej zmianie jest jednak jedno ale - Sugestia .
Na mutulu wyraźnie pisze ze można te oleje mieszać syntetyk z pól i mineralnym jak ktoś ma czas na zabawe zawsze mozna mineralny uzupełniać pól albo syntetykiem .
Starzy fachmani dodatkowo stosowali stosują zasadę jazdy na oleju jednej firmy a nie przesiadaniu się z marki na markę .

Re: Jaki olej?

: 20 kwie 2012, 11:44
autor: stary
witam sz Kolegów mam pytanko bo jest wiele filtrów oleju do xt ,proszę poradźcie jaki filtr oleju by kupić ,może ktoś zna jakieś filtry godne polecenia ??a może polski filtrom :) takowe produkuje ??

Re: Jaki olej?

: 20 kwie 2012, 13:03
autor: ArturS
Ja ostatnio MIWa brałem http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111794

Pytanie olejowe. Już po ptokach, ale się w razie czego nie zmarnuje, bo Twina też mam w swojej kolekcji. Oleum JMC 20W50 4T TWIN - w końcu syntetyczny czy półsyntetyczny? :niewiem: Tanie to, więc dopchałem na szybko do zamówienia (nie sugerować się ceną detal) celem zalania XT - pisze na stronie, że połówka. Jednak dopiero teraz czytam etykietę, zresztą widać to też na powiększonym zdjęciu, że to niby full syntetyk :wtf: W dodatku w opisie, że do twinów i fałek chłodzonych powietrzem. A co niby 1-cyl. ma nie tak, że nie wymieniono? W razie czego nie zmarnuje się, bo zaleję tym KLE 500.

Re: Jaki olej?

: 27 kwie 2012, 16:56
autor: Maro
A do 2KF z '87 co dobrego można wlać?
Motul 3000 4T 20W50 4L Mineral, może być? Nie wiem co jest teraz wlane, a chcę wymienić bo nie wiem od kiedy już smaruje...