Strona 35 z 132

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi.

: 23 mar 2014, 19:41
autor: Gacek
ural2 pisze:
Gacek pisze:
ural2 pisze:Panowie czym różni się przednie zawieszenie 3tb od tenery. Kopiłem ostatnio zawieche od tenery razem z kołem. Kolo ładne zawieszenie tez. Czy są to podobne zawieszenia pod względem działania i części zamiennych??? Ktore lepsze??? I Jeszcze jedno czy da się zamienić golenie z tenery na 3tb???
skoro kopiłeś zawias z tenery j to ty powinieneś tu wystukać czym się rożni a nie jeszcze się pytać :P .
Jak już mówiłem kupiłem zawieszenie od tenery 3aj i zastanawiam się czy da się zrobić hybrydę. Musze połączyć golenie z xt i lagi 3aj. Golenie z tenery maja inne mocowanie na zacisk hamulcowy. Nie wiem jak to wygląda w środku czy części będą kompatybilne.
Jak by ktoś miał jakieś wieści na ten temat to proszę o podpowiedz.
w sumie ja mam tak skundlony zawias tyle ze oparty na zawieszeniu 3tb a tylko dla tego ze wg mnie bilans wymiarów korzystniejszy ma 3tb dłuższa rurę nośną i dłuższa cześć roboczą goleni .

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi.

: 24 mar 2014, 09:42
autor: Tecza
Panowie łożysko na wał(te wprasowane) fabrycznie posiada luz C4 ale takie jest ciężko dostać jak założę C3 będzie git, albo inaczej zakładał ktoś może C3? Ewentualnie jakie mogą być tego konsekwencje??

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi.

: 24 mar 2014, 15:22
autor: maciej82
łożyska na wale maja luz C3 . ja na wałek balansowy i na wał dałem C3 HS -wysokoobrotowe a na skrzynie dałem C0 bez luzu tez HS

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi.

: 24 mar 2014, 16:11
autor: Tecza
maciej82 pisze:łożyska na wale maja luz C3 . ja na wałek balansowy i na wał dałem C3 HS -wysokoobrotowe a na skrzynie dałem C0 bez luzu tez HS
Jestem świecie przekonany ze łożysko za zebatka od rozrządu ma być z luzem C4 reszta tak jak piszesz. Chodzi o to ze ten luz podczas wprasowywania się zmniejsza dlatego zolci tak to sobie wymyślili.Chodzi mi o to czy podczas dłuższego użytkowania będzie to miało jakiś wpływ.

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi.

: 24 mar 2014, 19:09
autor: szpadyzor45
Czy aby na pewno chodzi o wprasowanie czy raczej o temperaturę pracy?

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi.

: 24 mar 2014, 22:02
autor: Tecza
szpadyzor45 pisze:Czy aby na pewno chodzi o wprasowanie czy raczej o temperaturę pracy?
mysle ze tak ,Ten tekst pochodzi ze strony jednego z producentow lozysk:

"Wartości luzów normalnych zostały tak dobrane, że przy zalecanych ogólnie pasowaniach i w normalnych warunkach pracy w łożysku pozostanie odpowiedni luz roboczy. Jeśli warunki robocze oraz warunki montażu odbiegają od normalnych, np. w przypadku pasowania z wciskiem obu pierścieni łożyska lub nietypowych temperatur itp., wymagane jest użycie łożysk o luzie wewnętrznym większym lub mniejszym od normalnego."

Tylko jesli popatrzysz na temperatury pracy lozyska to 120 st nie robi na nim wrazenia(czy to C3,C4), skoro chodziloby o temperature w jakiej pracuje lozysko to dlaczego nie zaleciliby dwoch lozysk z luzem c4 tylko jedno?

tak mi sie wydaje, jesli sie myle to pójdę na karnego jeżyka

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi.

: 24 mar 2014, 22:26
autor: Gacek
Tecza pisze:
szpadyzor45 pisze:Czy aby na pewno chodzi o wprasowanie czy raczej o temperaturę pracy?
mysle ze tak ,Ten tekst pochodzi ze strony jednego z producentow lozysk:

"Wartości luzów normalnych zostały tak dobrane, że przy zalecanych ogólnie pasowaniach i w normalnych warunkach pracy w łożysku pozostanie odpowiedni luz roboczy. Jeśli warunki robocze oraz warunki montażu odbiegają od normalnych, np. w przypadku pasowania z wciskiem obu pierścieni łożyska lub nietypowych temperatur itp., wymagane jest użycie łożysk o luzie wewnętrznym większym lub mniejszym od normalnego."

Tylko jesli popatrzysz na temperatury pracy lozyska to 120 st nie robi na nim wrazenia(czy to C3,C4), skoro chodziloby o temperature w jakiej pracuje lozysko to dlaczego nie zaleciliby dwoch lozysk z luzem c4 tylko jedno?

tak mi sie wydaje, jesli sie myle to pójdę na karnego jeżyka

Normalnie uczę się nowej technologi :P .Luz C-3 C-4 to dla mojej świadomości był do tej pory luz wynikający pasowania na elementach współpracujących ze sobą w bieżnie - kulki .Dostępna wiedza tłumaczyła to faktem nagrzewania się elementów łożyska współpracujących na wysokich obrotach przy adekw temp i ew braku ich dostatecznego chłodzenia .Zapytam o czym ta dyskusja ? C-3 ma moim zdaniem dostateczny zakres dla obrotów dla xt manual podaje C-4 . Zapytam pałuje ktos xt z stałą powyżej 7 k obr ? :roll:

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi.

: 25 mar 2014, 15:00
autor: kacza
Czy w modelach xt 600 zmieniały się rozruszniki?
Mam możliwość kupienia rozrusznika z xt 600 2000r i nie wiem czy będzie pasował do mojej xt600E 94' :biker:

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi.

: 30 mar 2014, 18:31
autor: kacza
Gdyby komuś się przydało: Rozrusznik z 2000r jest identyczny ;)

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi.

: 05 kwie 2014, 17:08
autor: JAWKA SIEDLCE
Może już było ale jestem ciekawy czy były różnice w kącie wyprzedzenia zapłonu między modelami xt , a w szczególności xt a tt :geek: