Strona 4 z 11
Re: Jaki naped wybrac?
: 28 mar 2011, 21:56
autor: Gacek
Pewnie zmieni ci się
pb 5.20 /100 km na inny wynik - a cała reszta to kwestia gustu

Re: Jaki naped wybrac?
: 29 mar 2011, 08:41
autor: Kula
no napewno się zmieni

no nic, zobaczymy. napiszę swoje spostrzeżenia gdy tylko założę nowy napęd

Re: Jaki naped wybrac?
: 29 mar 2011, 21:09
autor: ogur69
Kula pisze:Gacek, nie mam rozruchajki elektrycznej w Xt, tylko kopkę. choć fakt, że mam "przygotowane" fabrycznie miejsce (przystawkę) na jej zamontowanie.
ale z jakiej paki coś takiego posiadam to pojęcia zielonego nie mam
a co do skrzynki, jeżeli ma fabrycznie 15/39 to będzie duża różnica jak założę 15/45?
też mam silnik z pszystawką pod rozruchajkę model xt600 3uw 93rok kumpel ma 3tb 94r i też ma tą przystawke choć mamy tylko kopniaka
co do przełożeń w tych rocznikach było 15/45 ja na takim nieganiałem na trasy mam 16/45 zużycie przy spokojnej jeżdzie 100km/h około 3,7-4,0/100km w teren używam 16/45 niepotrzeba zmieniać łańcucha biegi bardzo krótkie wsam raz do ciężkich przepraw zużycie w cyklu mieszanym od 6l/100km
15/39 było stosowane w modelach chyba po 95r wykastrowanych do 39km
Re: Jaki naped wybrac?
: 30 mar 2011, 07:16
autor: Trampek
ogur69 pisze:Kula pisze:Gacek, nie mam rozruchajki elektrycznej w Xt, tylko kopkę. choć fakt, że mam "przygotowane" fabrycznie miejsce (przystawkę) na jej zamontowanie.
ale z jakiej paki coś takiego posiadam to pojęcia zielonego nie mam
też mam silnik z pszystawką pod rozruchajkę model xt600 3uw 93rok kumpel ma 3tb 94r i też ma tą przystawke choć mamy tylko kopniaka
W waszym modelu opcja kopniak była dostępna pod zamówienie i zapewne przy jakiejś cenowej różnicy, więc jakiś procent nabywców decydował się na kopkę (zapewne fani i byli posiadacze 2KF) więc żeby taniej było fabryka wywalała elektryczny rozrusznik nie zmieniając nic więcej z lewej strony, dokładając kopkę. Tak przynajmniej opisywali to w gazatach.
W 95r. całkowicie zrezygnowano z tej opcji zapewne dlatego że po pojawieniu się TTS w 93r. zainteresowanie wersją K spadło.
Re: Jaki naped wybrac?
: 30 mar 2011, 08:31
autor: ogur69
Trampek pisze:ogur69 pisze:Kula pisze:Gacek, nie mam rozruchajki elektrycznej w Xt, tylko kopkę. choć fakt, że mam "przygotowane" fabrycznie miejsce (przystawkę) na jej zamontowanie.
ale z jakiej paki coś takiego posiadam to pojęcia zielonego nie mam
też mam silnik z pszystawką pod rozruchajkę model xt600 3uw 93rok kumpel ma 3tb 94r i też ma tą przystawke choć mamy tylko kopniaka
W waszym modelu opcja kopniak była dostępna pod zamówienie i zapewne przy jakiejś cenowej różnicy, więc jakiś procent nabywców decydował się na kopkę (zapewne fani i byli posiadacze 2KF) więc żeby taniej było fabryka wywalała elektryczny rozrusznik nie zmieniając nic więcej z lewej strony, dokładając kopkę. Tak przynajmniej opisywali to w gazatach.
W 95r. całkowicie zrezygnowano z tej opcji zapewne dlatego że po pojawieniu się TTS w 93r. zainteresowanie wersją K spadło.
zauważyłem że moto z rozruchajką ma troche inny kształt przystawki na deklu,z tego co mi wiadomo to w naszych niema flaków w pszystawce,choć są otwory pod rozruch
Re: Jaki naped wybrac?
: 30 mar 2011, 10:39
autor: Gacek
Ja zupełnie zzieleniałem z tymi napędami

- natchnołem się na sporo niespójnych informacji z których wynika ze do 95 roku pakowane były zestawy 15/ 39 . 40 Dla wersji z kołem 18 . Wszystkie modele na kopniak ( wypuszczone seryjnie )mają o większej średnicy cześć kapy nad paradnicą tt też tak jak by montowana w tych modelach była inna prądnica . Napędy 15 /45 zaczęły się pojawiać ostatniej tenerce i xt po 2kf kn w zdławionych wersji po 95 roku to standart .Po 98 roku w xt osunięto z prawego kartera otwory na kopniak i te ostatnie xt ki mają już inaczej ukł wysprzeglania zmontowany .Mnie osobiście w tym silniku motocyklu zastanawia moc bez względu na przełożenie. Może 4 pak tak ma

ale do tej wszystko czym miałem okazje jeździć przy mocy 45 kucy rwało motor do 2- 3 biegu na koło .Nie rozumiem dlaczego xt tak nie ma może masa ?.Do końca ciężko mi stwierdzić czy występują różnice w skrzynkach jeżeli chodzi o przełożenia bo wszystko wskazuje ze japoniec pod koniec produkcji regulował to przez zastosowanie innych przełożeń silnik koło .
Re: Jaki naped wybrac?
: 30 mar 2011, 11:46
autor: Pawlo
Gacek pisze:ale do tej wszystko czym miałem okazje jeździć przy mocy 45 kucy rwało motor do 2- 3 biegu na koło .Nie rozumiem dlaczego xt tak nie ma może masa ?
Masa to jedno, a drugie to jej rozłożenie. Sam piec lekki nie jest, a na dodatek ta masa idzie na przód. W TT zauważyłem, że wystarczy żeby koło podskoczyło na jakimś kamieniu czy górce i już sprzęt leci na gumie. Po prostu najgorzej jest podnieść ten przód, a potem to już samo idzie

Re: Jaki naped wybrac?
: 30 mar 2011, 14:07
autor: Gacek
Albo ten silnik nie ma takiej mocy

sam już nie wiem - będę miał okazję to wrzucę go na pomiar z czystej ciekawości .
Re: Jaki naped wybrac?
: 30 mar 2011, 15:18
autor: Trampek
Co do danych serwisowych to ciężko złapać dane do XT600K bo wszystkie serwisówki są do modelu 90' a model w wersji K pojawił się w 91roku. Poszczególne silniki mogą się też różnić wstępnym przełożeniem tak jak to ma miejsce w TTRkach
TTR
przekładnia 74/31 (2,387)
łańcuch 44/15 (2,933)
TTRe
przekładnia 71/34 (2,088)
łańcuch 47/15 (3,133)
Obie TT różni jeszcze przełożenie pierwszego biegu. Nie wiedzieć czemu przełożenie to Wwwersji E jest takie samo jak w starej TTSce.
Re: Jaki naped wybrac?
: 30 mar 2011, 15:35
autor: Pawlo
No nie ma co ukrywać, stosunek mocy do masy jest mały, ok. 45 KM to trochę mało jak na 600ccm, obecnie taką moc mają 250ccm

Ale zaletami tego silnika są m.in fajny moment obrotowy, żywotność i brak potrzeby kręcenia do 11k obrotów

A jedyne czym się można ratować to przełożenia
