Strona 4 z 11

Re: Jaki naped wybrac?

: 28 mar 2011, 21:56
autor: Gacek
Pewnie zmieni ci się
pb 5.20 /100 km na inny wynik - a cała reszta to kwestia gustu ;)

Re: Jaki naped wybrac?

: 29 mar 2011, 08:41
autor: Kula
no napewno się zmieni ;)
no nic, zobaczymy. napiszę swoje spostrzeżenia gdy tylko założę nowy napęd ;)

Re: Jaki naped wybrac?

: 29 mar 2011, 21:09
autor: ogur69
Kula pisze:Gacek, nie mam rozruchajki elektrycznej w Xt, tylko kopkę. choć fakt, że mam "przygotowane" fabrycznie miejsce (przystawkę) na jej zamontowanie.
ale z jakiej paki coś takiego posiadam to pojęcia zielonego nie mam

a co do skrzynki, jeżeli ma fabrycznie 15/39 to będzie duża różnica jak założę 15/45?
też mam silnik z pszystawką pod rozruchajkę model xt600 3uw 93rok kumpel ma 3tb 94r i też ma tą przystawke choć mamy tylko kopniaka
co do przełożeń w tych rocznikach było 15/45 ja na takim nieganiałem na trasy mam 16/45 zużycie przy spokojnej jeżdzie 100km/h około 3,7-4,0/100km w teren używam 16/45 niepotrzeba zmieniać łańcucha biegi bardzo krótkie wsam raz do ciężkich przepraw zużycie w cyklu mieszanym od 6l/100km
15/39 było stosowane w modelach chyba po 95r wykastrowanych do 39km

Re: Jaki naped wybrac?

: 30 mar 2011, 07:16
autor: Trampek
ogur69 pisze:
Kula pisze:Gacek, nie mam rozruchajki elektrycznej w Xt, tylko kopkę. choć fakt, że mam "przygotowane" fabrycznie miejsce (przystawkę) na jej zamontowanie.
ale z jakiej paki coś takiego posiadam to pojęcia zielonego nie mam
też mam silnik z pszystawką pod rozruchajkę model xt600 3uw 93rok kumpel ma 3tb 94r i też ma tą przystawke choć mamy tylko kopniaka
W waszym modelu opcja kopniak była dostępna pod zamówienie i zapewne przy jakiejś cenowej różnicy, więc jakiś procent nabywców decydował się na kopkę (zapewne fani i byli posiadacze 2KF) więc żeby taniej było fabryka wywalała elektryczny rozrusznik nie zmieniając nic więcej z lewej strony, dokładając kopkę. Tak przynajmniej opisywali to w gazatach.
W 95r. całkowicie zrezygnowano z tej opcji zapewne dlatego że po pojawieniu się TTS w 93r. zainteresowanie wersją K spadło.

Re: Jaki naped wybrac?

: 30 mar 2011, 08:31
autor: ogur69
Trampek pisze:
ogur69 pisze:
Kula pisze:Gacek, nie mam rozruchajki elektrycznej w Xt, tylko kopkę. choć fakt, że mam "przygotowane" fabrycznie miejsce (przystawkę) na jej zamontowanie.
ale z jakiej paki coś takiego posiadam to pojęcia zielonego nie mam
też mam silnik z pszystawką pod rozruchajkę model xt600 3uw 93rok kumpel ma 3tb 94r i też ma tą przystawke choć mamy tylko kopniaka
W waszym modelu opcja kopniak była dostępna pod zamówienie i zapewne przy jakiejś cenowej różnicy, więc jakiś procent nabywców decydował się na kopkę (zapewne fani i byli posiadacze 2KF) więc żeby taniej było fabryka wywalała elektryczny rozrusznik nie zmieniając nic więcej z lewej strony, dokładając kopkę. Tak przynajmniej opisywali to w gazatach.
W 95r. całkowicie zrezygnowano z tej opcji zapewne dlatego że po pojawieniu się TTS w 93r. zainteresowanie wersją K spadło.
zauważyłem że moto z rozruchajką ma troche inny kształt przystawki na deklu,z tego co mi wiadomo to w naszych niema flaków w pszystawce,choć są otwory pod rozruch

Re: Jaki naped wybrac?

: 30 mar 2011, 10:39
autor: Gacek
Ja zupełnie zzieleniałem z tymi napędami :mrgreen: - natchnołem się na sporo niespójnych informacji z których wynika ze do 95 roku pakowane były zestawy 15/ 39 . 40 Dla wersji z kołem 18 . Wszystkie modele na kopniak ( wypuszczone seryjnie )mają o większej średnicy cześć kapy nad paradnicą tt też tak jak by montowana w tych modelach była inna prądnica . Napędy 15 /45 zaczęły się pojawiać ostatniej tenerce i xt po 2kf kn w zdławionych wersji po 95 roku to standart .Po 98 roku w xt osunięto z prawego kartera otwory na kopniak i te ostatnie xt ki mają już inaczej ukł wysprzeglania zmontowany .Mnie osobiście w tym silniku motocyklu zastanawia moc bez względu na przełożenie. Może 4 pak tak ma :oops: ale do tej wszystko czym miałem okazje jeździć przy mocy 45 kucy rwało motor do 2- 3 biegu na koło .Nie rozumiem dlaczego xt tak nie ma może masa ?.Do końca ciężko mi stwierdzić czy występują różnice w skrzynkach jeżeli chodzi o przełożenia bo wszystko wskazuje ze japoniec pod koniec produkcji regulował to przez zastosowanie innych przełożeń silnik koło .

Re: Jaki naped wybrac?

: 30 mar 2011, 11:46
autor: Pawlo
Gacek pisze:ale do tej wszystko czym miałem okazje jeździć przy mocy 45 kucy rwało motor do 2- 3 biegu na koło .Nie rozumiem dlaczego xt tak nie ma może masa ?
Masa to jedno, a drugie to jej rozłożenie. Sam piec lekki nie jest, a na dodatek ta masa idzie na przód. W TT zauważyłem, że wystarczy żeby koło podskoczyło na jakimś kamieniu czy górce i już sprzęt leci na gumie. Po prostu najgorzej jest podnieść ten przód, a potem to już samo idzie ;)

Re: Jaki naped wybrac?

: 30 mar 2011, 14:07
autor: Gacek
Albo ten silnik nie ma takiej mocy :? sam już nie wiem - będę miał okazję to wrzucę go na pomiar z czystej ciekawości .

Re: Jaki naped wybrac?

: 30 mar 2011, 15:18
autor: Trampek
Co do danych serwisowych to ciężko złapać dane do XT600K bo wszystkie serwisówki są do modelu 90' a model w wersji K pojawił się w 91roku. Poszczególne silniki mogą się też różnić wstępnym przełożeniem tak jak to ma miejsce w TTRkach
TTR
przekładnia 74/31 (2,387)
łańcuch 44/15 (2,933)
TTRe
przekładnia 71/34 (2,088)
łańcuch 47/15 (3,133)
Obie TT różni jeszcze przełożenie pierwszego biegu. Nie wiedzieć czemu przełożenie to Wwwersji E jest takie samo jak w starej TTSce.

Re: Jaki naped wybrac?

: 30 mar 2011, 15:35
autor: Pawlo
No nie ma co ukrywać, stosunek mocy do masy jest mały, ok. 45 KM to trochę mało jak na 600ccm, obecnie taką moc mają 250ccm ;) Ale zaletami tego silnika są m.in fajny moment obrotowy, żywotność i brak potrzeby kręcenia do 11k obrotów :D A jedyne czym się można ratować to przełożenia ;)