Polerowanie
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: Polerowanie
Ludzie którzy odświeżają motocykle profesjonalnie, wpierw skiełkują cały silnik. Zabieg podobny do piaskowania, z tym że zamiast piasku użyte są drobne okruchy szkła i innego materiału. Farbę nanosi się bez podkładu, ale nie może być to jakaś żaroodporna z castoramy, tylko jest to oryginalna niemiecka chemia, której używają sami japończycy. Po malowaniu konkretny elementów (silnik wcześniej rozebrany) kartery się wygrzewa. Nadaje to odporności na uderzenia mechaniczne powłoce. Widziałem CB 900 Custom której lakiernik niestety nie wygrzał. Po złożeniu i odpaleniu silnika czuć ostry zapach, a na powłoce pojawiły się zgrubienia i grudki czego można było uniknąć - chodź silnik i tak prezentuje się wspaniale.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Polerowanie
W swoim czasie sporo poświeciłem czasu aby zglebić temat - w przypadku aluminium i jego stopów sprawa nie jest taka prosta jak by się mogło wydawać. Najtrwalszy podkład pod malowanie to anodowanie 1 stopnia.Aluminium w normalnych warunkach pokrywa się tlenkiem jest to warstwa która nie posiada dosyć mocnej przyczepności do całej struktury metalu wiec żaden podkład nie dorówna współczynnikom jakie można uzyskać poprzez anodowanie .
Jak ktoś przerabiał temat zdejmowania powłoki lakieru z silnika to pewnie zauważył ze pod farbą znajduje się ciemniejsza warstwa materiału to nic innego jak efekt anodowania wykonanego fabrycznie.
Moim zdaniem to jedyna trwały podkład reszta to nie okłamujmy się to półśrodki .
Jak się usunie tą warstwę i silnik zacznie pięknie błyszczeć jak przy szkiełkowaniu (które faktycznie jest rodzajem polerki w przypadku malowania pogarsza tylko przyczepność ale to ....nie istotne) to wszystko co byśmy nie nanieśli będzie się trzymać siła sztywnosci powłoki jaką naniesiemy ale faktycznie przyczepność do podłoża będzie na poziomie siły z jaką tlenek przywiera do struktury metalu .
Jak ktoś przerabiał temat zdejmowania powłoki lakieru z silnika to pewnie zauważył ze pod farbą znajduje się ciemniejsza warstwa materiału to nic innego jak efekt anodowania wykonanego fabrycznie.
Moim zdaniem to jedyna trwały podkład reszta to nie okłamujmy się to półśrodki .
Jak się usunie tą warstwę i silnik zacznie pięknie błyszczeć jak przy szkiełkowaniu (które faktycznie jest rodzajem polerki w przypadku malowania pogarsza tylko przyczepność ale to ....nie istotne) to wszystko co byśmy nie nanieśli będzie się trzymać siła sztywnosci powłoki jaką naniesiemy ale faktycznie przyczepność do podłoża będzie na poziomie siły z jaką tlenek przywiera do struktury metalu .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: Polerowanie
Powiedz coś więcej na temat anodowania, na czym ono polega i jakie zakłady mogą wykonać taką usługę? Masz jakąś literaturę do materiałoznactwa?
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Polerowanie
Wybacz
ale przerobiłem temat tylko teoretycznie Info na temat anodowania spokojnie wygooglujesz .
Ja po uświadomieniu sobie całego zagadnienia nawet nie podchodziłem do tematu bo jakoś nie widzę w amatorskich warunkach jakie posiadam opcji na wykonanie .Zabezpieczenia elementów silnika "bebechów "które mają być nie pokryte tez nie pozostaje bez wplywu to ostra chemia .Moim zdaniem w przypadku xt wchodzi w grę tylko jedna opcja anodowanie pod lakier - bo barwienie na kolor nie wyjdzie raczej dobrze ponieważ ( przynajmniej u mnie) poszczególne elementy robione są z rożnych stopów wiec i tak wyjdą różne odcienie pomijając fakt ze odlewanym elementom sporo brakuję do ideału i jest pełno wżerów anodowanie tego nie pokryje
.
ale przerobiłem temat tylko teoretycznie Info na temat anodowania spokojnie wygooglujesz .
Ja po uświadomieniu sobie całego zagadnienia nawet nie podchodziłem do tematu bo jakoś nie widzę w amatorskich warunkach jakie posiadam opcji na wykonanie .Zabezpieczenia elementów silnika "bebechów "które mają być nie pokryte tez nie pozostaje bez wplywu to ostra chemia .Moim zdaniem w przypadku xt wchodzi w grę tylko jedna opcja anodowanie pod lakier - bo barwienie na kolor nie wyjdzie raczej dobrze ponieważ ( przynajmniej u mnie) poszczególne elementy robione są z rożnych stopów wiec i tak wyjdą różne odcienie pomijając fakt ze odlewanym elementom sporo brakuję do ideału i jest pełno wżerów anodowanie tego nie pokryje

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: Polerowanie
Troche poczytałem w internecie na ten tamat. Informacje o które się opieram znajdziesz http://anodowanie.of.pl/ Jest tam dokładny opis anodowania.Tak naprawdę wszystkie przyrządy do wykonania operacji są w zasięgu ręki i można to przeprowadzić samemu:D jedynie ostrożnym trzeba być 

- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Polerowanie
Nie twierdze ze jest inaczej
.Jednak realnie praktycznie podchodząc do sprawy temat nie jest dla mnie na obecną chwilę do "przełknięcia" ,przeprowadzenia
.


אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: Polerowanie
Dlaczego nie? Ja myślę że skoro anodowanie, jest jedynym skutecznym środkiem utwardzenia powłoki lakierniczej to po szkiełkowaniu poddam silnik takiej operacji, wcześniej jednak przeprowadzając parę prób. Martwi mnie tylko jak zabezpieczyć podczas kąpieli gładzie cylindra i kanały zaworowe, czyli elementy na których nie powinna znaleźć się powłoka anodowa.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Polerowanie
Magic jak dojrzejesz do sprawy ,to zadasz sobie wiecej pytań podobnego typu
.

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Polerowanie
Coś w tym temacie, ale nie wiem czy to już nie chrom?



I jeszcze całe moto, bo jest warte pokazania przy okazji




I jeszcze całe moto, bo jest warte pokazania przy okazji


- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Polerowanie
Zajebista sprawa
można się przy tym golić bez obaw o zostawienie cząstki zarostu na twarzy
.
Ogólny widok tej tt mnie zawiódł jakiś czopowaty
- zastanawiam się czy gość przespawał główkę ramy ze mniejsze kolo nie spowodowało zmiany kąta przedniego widelca jak w supermoto
.Albo z tyłu adekwatnie 16 cali zapodał .Powłoka na kapach myślę ze może to być wszystko od dobrze położonego lakieru do ? chromowania ( tu nie jestem tego taki pewien) nie obcuję na codzień z galwanizacją
.


Ogólny widok tej tt mnie zawiódł jakiś czopowaty



אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.