Zawieszenie paioli jak prawidlowo poskladac
- kurol
- Po kostki w błocie
- Posty: 302
- Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
- Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
- Lokalizacja: Krakow
Re: Zawieszenie paioli jak prawidlowo poskladac
Dalti rozbierales u siebie zawieszenie?
Czy pod zaworkami iglicowymi regulacji odbicia miales sprezynki?
U mnie nie bylo,ale nie wiem czy tutaj na forum czy na innym jedni twierdza ze maja byc inni ze ma nie byc.
Serwisowki do tego zawieszenia nigdzie nie znalazlem,obrazkow jakichkolwiek rozebranego wkladu rowniez.
Czy pod zaworkami iglicowymi regulacji odbicia miales sprezynki?
U mnie nie bylo,ale nie wiem czy tutaj na forum czy na innym jedni twierdza ze maja byc inni ze ma nie byc.
Serwisowki do tego zawieszenia nigdzie nie znalazlem,obrazkow jakichkolwiek rozebranego wkladu rowniez.
- Dalti
- Po kostki w błocie
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 lip 2016, 05:55
- Motocykl: RX125,XL600V , TT600R ,530EXC zabawki
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Zawieszenie paioli jak prawidlowo poskladac
Zdaje się ze tam był o ring ,sprężyny nie widziałem(raczej bym nie przeoczył).mam schemat tego zawieszenia ale to o co pytasz to zawór/komplet i nie ma wyszczególnione jego części składowych .Do tylnego amora mam opis każdej pierdoły.
- kurol
- Po kostki w błocie
- Posty: 302
- Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
- Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
- Lokalizacja: Krakow
Re: Zawieszenie paioli jak prawidlowo poskladac
Oringi mam ,bo nawet nowe zakladalem przy okazji.
Dasz rade w wolnej chwili podrzucic schematy przodu i tylu na kurolek@gmail.com ?
Dasz rade w wolnej chwili podrzucic schematy przodu i tylu na kurolek@gmail.com ?
- Dalti
- Po kostki w błocie
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 lip 2016, 05:55
- Motocykl: RX125,XL600V , TT600R ,530EXC zabawki
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Zawieszenie paioli jak prawidlowo poskladac
Jutro ci wyśle
- seaman
- Czyścioch
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 wrz 2018, 19:37
- Motocykl: RDO7, VFR1200F, TTR600
Re: Zawieszenie paioli jak prawidlowo poskladac
Dalti czytałem Twoje opisy o regeneracji zawieszeń i mam pytanie/prośbę podrzuć mi manuale do paoli i ohlinsa do TTR600
na mseca@o2.pl
P.S Fajnie że Ci się chciało to wszystko opisywać krok po kroku - szacun
na mseca@o2.pl
P.S Fajnie że Ci się chciało to wszystko opisywać krok po kroku - szacun
- Dalti
- Po kostki w błocie
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 lip 2016, 05:55
- Motocykl: RX125,XL600V , TT600R ,530EXC zabawki
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Zawieszenie paioli jak prawidlowo poskladac
Cześć . rzadko tu bywam i nie wszystko czytam.dopiero dzisiaj zobaczyłem twojego posta .wyśle ci to, co mam, na podany adres.trzeba było wysłać wiadomość na na prywata.wszystkie części zamienne kupisz w inter Cars .seaman pisze:Dalti czytałem Twoje opisy o regeneracji zawieszeń i mam pytanie/prośbę podrzuć mi manuale do paoli i ohlinsa do TTR600
na mseca@o2.pl
P.S Fajnie że Ci się chciało to wszystko opisywać krok po kroku - szacun
poz.
- stożunio
- Po kostki w błocie
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 paź 2019, 06:01
- Motocykl: TT600R 2001r.
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Zawieszenie paioli jak prawidlowo poskladac
Też chętnie skorzystałbym z dokumentacji. Posłałem PW.Dalti pisze:Cześć . rzadko tu bywam i nie wszystko czytam.dopiero dzisiaj zobaczyłem twojego posta .wyśle ci to, co mam, na podany adres.trzeba było wysłać wiadomość na na prywata.wszystkie części zamienne kupisz w inter Cars .seaman pisze:Dalti czytałem Twoje opisy o regeneracji zawieszeń i mam pytanie/prośbę podrzuć mi manuale do paoli i ohlinsa do TTR600
na mseca@o2.pl
P.S Fajnie że Ci się chciało to wszystko opisywać krok po kroku - szacun
poz.
- Dalti
- Po kostki w błocie
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 lip 2016, 05:55
- Motocykl: RX125,XL600V , TT600R ,530EXC zabawki
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Zawieszenie paioli jak prawidlowo poskladac
jeśli chodzi przedni zawias to mam spis części to ci wyśle:
postępujesz tak samo ja w trampku ,czyli w wielkim skrócie:
1 odkręcasz śruby z górnej pułki i luzujesz pokrywę /nakrętkę lagi
2 odkręcasz śruby dolnej pułki itp.....zdejmujesz zawieszenie.
3. odkręcasz pokrywę/nakrętkę na ladze i wylewasz olej
4.wduszasz lagę w goleń a wysunięta sprężynę zduszasz w dół tak żeby dostać się do nakrętki i śruby kontrującej regulacji dobicia ( ten cały element nad sprężyną)dopiero możesz ja zdjąć z olejowego tłumika i wewnętrznej jego prowadnicy ".PAMIETAJ" ze w tej prowadnicy jest pręt i zaworek regulacji zawieszenia i żeby go nie ZGUBIĆ
5.teraz musisz mieć klucz ,w moim przypadku rura dł 700mm i sre. wewnętrznej i zew.(jak wrócę z pracy to napisze wymiary) ,z przyspawanymi dwoma wąsami na bokach i wtedy dopiero możesz odkręcać śrubę imbusowa na goleni .Czasami wystarczy dociśnięty kij od miotły
6 zdejmujesz uszczelniacz kurzowy ,zabezpieczenie uszczelniacza i energiczny ruchem wybijasz lagę z goleni.
7. pamiętaj żeby dobrze przepłukać w nafcie dolna regulacje odbicia bo jest tam dużo syfu. jak i cała resztę.
I to w zasadzie tyle jeśli chodzi o rozkręcenie
jak zmontujesz lage z golenia z uszczelniaczem to na wciśniętej goleni wlewasz olej i pompujesz jak w klasycznym zawieszeniu żeby odpowietrzyć.Z tego co pamiętam ma być olej 5W 615mil i 170 max 150mm od lustra oleju do górnej krawędzi lagi.Teraz wkładasz sprężynę i tu jest mały problem ,bo zakładasz ja na tłumik olejowy dob/odb . musisz trzymać prowadnice i wsuwać pomału sprężynę albo tą prowadnice wyciągnąć sierotka sprężyny zawieszenia i przykręcić do regulacji górnej przy w ciśniętej sprężynie.
To tak na szybko ,mam nadzieje z\e pomogłem.
postępujesz tak samo ja w trampku ,czyli w wielkim skrócie:
1 odkręcasz śruby z górnej pułki i luzujesz pokrywę /nakrętkę lagi
2 odkręcasz śruby dolnej pułki itp.....zdejmujesz zawieszenie.
3. odkręcasz pokrywę/nakrętkę na ladze i wylewasz olej
4.wduszasz lagę w goleń a wysunięta sprężynę zduszasz w dół tak żeby dostać się do nakrętki i śruby kontrującej regulacji dobicia ( ten cały element nad sprężyną)dopiero możesz ja zdjąć z olejowego tłumika i wewnętrznej jego prowadnicy ".PAMIETAJ" ze w tej prowadnicy jest pręt i zaworek regulacji zawieszenia i żeby go nie ZGUBIĆ
5.teraz musisz mieć klucz ,w moim przypadku rura dł 700mm i sre. wewnętrznej i zew.(jak wrócę z pracy to napisze wymiary) ,z przyspawanymi dwoma wąsami na bokach i wtedy dopiero możesz odkręcać śrubę imbusowa na goleni .Czasami wystarczy dociśnięty kij od miotły
6 zdejmujesz uszczelniacz kurzowy ,zabezpieczenie uszczelniacza i energiczny ruchem wybijasz lagę z goleni.
7. pamiętaj żeby dobrze przepłukać w nafcie dolna regulacje odbicia bo jest tam dużo syfu. jak i cała resztę.
I to w zasadzie tyle jeśli chodzi o rozkręcenie
jak zmontujesz lage z golenia z uszczelniaczem to na wciśniętej goleni wlewasz olej i pompujesz jak w klasycznym zawieszeniu żeby odpowietrzyć.Z tego co pamiętam ma być olej 5W 615mil i 170 max 150mm od lustra oleju do górnej krawędzi lagi.Teraz wkładasz sprężynę i tu jest mały problem ,bo zakładasz ja na tłumik olejowy dob/odb . musisz trzymać prowadnice i wsuwać pomału sprężynę albo tą prowadnice wyciągnąć sierotka sprężyny zawieszenia i przykręcić do regulacji górnej przy w ciśniętej sprężynie.
To tak na szybko ,mam nadzieje z\e pomogłem.
- Dalti
- Po kostki w błocie
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 lip 2016, 05:55
- Motocykl: RX125,XL600V , TT600R ,530EXC zabawki
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Zawieszenie paioli jak prawidlowo poskladac
półkipułki
700 dłu. x 33mm srd. zewnętrznej i 26mm wewnętrznej. zrób dwa wąsy na końcu rury.5.teraz musisz mieć klucz ,w moim przypadku rura dł 700mm i sre. wewnętrznej i zew.(jak wrócę z pracy to napisze wymiary)
- stożunio
- Po kostki w błocie
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 paź 2019, 06:01
- Motocykl: TT600R 2001r.
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Zawieszenie paioli jak prawidlowo poskladac
Wielkie dzięki Dalti. Przeglądałem ostatnio forum TA w poszukiwaniu moich starych zdjęć z rozbiórki zawiechy XL600V i widziałem, że też się tam wypowiadałeś
Wszystko rozebrane i wyczyszczone. Sprawdziłem lagi na pryzmach, bicie na zegarze 0,06-0,07mm, powierzchnia chromu znośna. Czekam jeszcze na dostawę tej metalowej podkładki pod uszczelniaczem (poprzednik chyba jedną zgubił) i składam to do kupy. Czy jest sens rozbierać bardziej te tłumiki (na zdjęciu nad sprężynami)? Teoretycznie się da ale czy warto?
W serwisówce podają olej 7,5W - rozumiem, że jeśli zaleję 10W to po prostu będzie bardziej twardo?
U mnie założone były neoprenowe skarpety i niestety pojawiła się korozja na pierścieniach sprężynowych pod uszczelniaczami. Są dostępne w handlu jakieś gumowe harmonijki które pasują do zawieszenia Paioli?
Wszystko rozebrane i wyczyszczone. Sprawdziłem lagi na pryzmach, bicie na zegarze 0,06-0,07mm, powierzchnia chromu znośna. Czekam jeszcze na dostawę tej metalowej podkładki pod uszczelniaczem (poprzednik chyba jedną zgubił) i składam to do kupy. Czy jest sens rozbierać bardziej te tłumiki (na zdjęciu nad sprężynami)? Teoretycznie się da ale czy warto?
W serwisówce podają olej 7,5W - rozumiem, że jeśli zaleję 10W to po prostu będzie bardziej twardo?
U mnie założone były neoprenowe skarpety i niestety pojawiła się korozja na pierścieniach sprężynowych pod uszczelniaczami. Są dostępne w handlu jakieś gumowe harmonijki które pasują do zawieszenia Paioli?