Strona 4 z 5
Re: witam nie chce odpalic po remoncie
: 31 mar 2015, 12:58
autor: szpadyzor45
Artur nie ma różnicy jak przykręcisz zębatkę od rozrządu. Tak samo nie ma różnicy czy krzywki będą w dół czy do góry. Przypominam, że wałek rozrządu podczas jednego cyklu pracy robi jeden obrót a wał korbowy dwa obroty. Reszte sobie dopowiedz.
Re: witam nie chce odpalic po remoncie
: 31 mar 2015, 13:13
autor: ArturS
szpadyzor45 pisze:Artur nie ma różnicy jak przykręcisz zębatkę od rozrządu. Tak samo nie ma różnicy czy krzywki będą w dół czy do góry. Przypominam, że wałek rozrządu podczas jednego cyklu pracy robi jeden obrót a wał korbowy dwa obroty. Reszte sobie dopowiedz.
Różnica jest nie w samym przykręceniu, co w wyrywkowym czytaniu manuala

Jeśli wałek z zębatką skręci się tak, że znacznik 5 na kole nie będzie się zgadzał ze znacznikiem na wałku, to pojawi się obrót wałka o 180st. Już przy samym ustawianiu rozrządu ktoś na pewno spojrzy na znaczniki 4 i 5, bo jest o tym w kolejnych krokach opisanych wręcz obrazkowo (nie trzeba znać języka żeby skumać). Więc...

Re: witam nie chce odpalic po remoncie
: 31 mar 2015, 13:23
autor: szpadyzor45
W dalszym ciągu uważam że jest to bez różnicy (w praktyce). Te kropeczki na wałku i zębatce są w praktyce całkowicie zbędne. Równie dobrze mogło by ich nie być. Rozrząd wystarczy ustawiać na znaki numer 4 na obrazku(z płaszczyzną głowicy) gdy tłok jest w gmp i wszystko w tym temacie. Powtarzam - nie ma różnicy czy te kropeczki będą na dole czy na górze, bo w następnym obrocie wału i tak zmienią pozycję.
Re: witam nie chce odpalic po remoncie
: 31 mar 2015, 14:20
autor: ArturS
Re: witam nie chce odpalic po remoncie
: 31 mar 2015, 14:30
autor: dworu123
wiem ze jest obkrecone o 180 stopni bo sciągnełem klape i wiedze po znakach były normalnie zgodne z górą a teraz dół nie zgadza sie z górą a było dobrze wszystko.
Re: witam nie chce odpalic po remoncie
: 31 mar 2015, 15:29
autor: qpa
Gacek pisze:Ogólnie to nie posiadam takiego doświadczenia

ale przerobił ktoś randkę tłoka z zaworami w xt ?
ja ożeniłem zawory z tłokiem, tylko że urwał mi się łańcuch
co do kropki to nie ma znaczenia bo i tak będzie dobrze tylko kropki nie będziemy widzieć w wizjerze a pokrywie zaworów, ogólnie nie ma tu żadnej filozofii gdy tłok jest w GMP to krzywki mają być w dół a znaki na kole równolegle do płaszczyzny głowicy
Re: witam nie chce odpalic po remoncie
: 31 mar 2015, 15:32
autor: szpadyzor45
W ch** się Artur wysiliłeś. Czasam nie wiem, czy mam ludziom tłumaczyć jak krowie na rowie, czy sobie odpuścić bo niektórzy po prostu nie przyswajają informacji.
Re: witam nie chce odpalic po remoncie
: 31 mar 2015, 16:13
autor: ArturS
Masz rację, kolejnym obrót wału da to samo. Zostaje nieszczęsny klin.
Re: witam nie chce odpalic po remoncie
: 31 mar 2015, 18:41
autor: Gacek
dworu123 pisze:wiem ze jest obkrecone o 180 stopni bo sciągnełem klape i wiedze po znakach były normalnie zgodne z górą a teraz dół nie zgadza sie z górą a było dobrze wszystko.
Jakieś czary - mary

.Mnie też się czasami zdarzały tego typu akcje

silnik skręcony wyregulowany na blacie po zamocowaniu w ramie i odpaleniu potrzebuje nagle regulacji zaworów

normalne moim zdaniem czasami człowiek daje dupy przy dłubaniu i najlepszą opcja jest w takim przypadku przyznać się samemu przed sobą ze dało sie ciała a nie doszukiwać się jakichś herezji .
Re: witam nie chce odpalic po remoncie
: 31 mar 2015, 20:45
autor: szpadyzor45
To chyba normalne, że zawory się troche dobiją/ułożą/uleżą i po remontach trzeba zaraz zrobić kontrole. Co innego jak komuś nagle rorząd nie gra - to nie jest normalne - chyba
