Strona 4 z 5

Re: Remont silnika.

: 29 lis 2014, 01:34
autor: Ericco
Kosmal pisze:
Gacek pisze:
Zmyler pisze:Bardziej miałem na myśli świadomość długiego rozgrzewania oleju.Jak założyłem wskaźnik byłem w szoku jak długo trzeba jechać zanim olej złapie 70 -80"C -(ok 10-12 km w temp powietrza ok 20"C) a poniżej tej temp oleju nie powinno się pałować.
rozumiem z twojej wypowiedzi ze jesteś wyznawca teorii ze tylko olej rozgrzany do temp 60 70 . C zapewnia właściwe smarowanie i optymalna pracę :roll: .to moze lepszym wyjsciem było by zainstalowanie grzałki w zbirniku oliwy ;) i będzie można od startu pałować piec :lol:
:facepalm:
W niektórych osobówkach i wielu ciężarówkach istnieje coś takiego jak dewasto z funkcją dogrzewania silnika
Ciekawe po co? :niewiem:
Webasto. ;)

Gacku taka jest prawda. Oleje optymalne parametry swojej pracy osiągają w odpowiednich przedziałach temperatur a nie odpowiednia temperatura oleju może spowodować założenie tematu w którym właśnie dyskutujemy :mrgreen: A wskaźnik temperatury oleju w motocyklu chłodzonym powietrzem to jednak bardzo rozsądne rozwiązanie jeśli nie chce się mieć wydatków.

Re: Remont silnika.

: 30 lis 2014, 07:13
autor: Gacek
Kosmal pisze:
Gacek pisze:
Zmyler pisze:Bardziej miałem na myśli świadomość długiego rozgrzewania oleju.Jak założyłem wskaźnik byłem w szoku jak długo trzeba jechać zanim olej złapie 70 -80"C -(ok 10-12 km w temp powietrza ok 20"C) a poniżej tej temp oleju nie powinno się pałować.
rozumiem z twojej wypowiedzi ze jesteś wyznawca teorii ze tylko olej rozgrzany do temp 60 70 . C zapewnia właściwe smarowanie i optymalna pracę :roll: .to moze lepszym wyjsciem było by zainstalowanie grzałki w zbirniku oliwy ;) i będzie można od startu pałować piec :lol:
:facepalm:
W niektórych osobówkach i wielu ciężarówkach istnieje coś takiego jak dewasto z funkcją dogrzewania silnika
Ciekawe po co? :niewiem:
Metal wraz z spadkiem temp zmniejsza swoją objętość w związku z tym na poszczególnych podzespołach panują większe luzy a to ma głownie wpływ na szybsze zużycie podzespołów podczas rozruchu zimnego silnika .
Zauważ ze przy oliwie z reguły podaje się dwa parametry gęstość i lepkość gęstość w przypadku zimnej tworzy większe opory ruchu ale parametry smarne wynikające z lepkości nie ulegają pogorszeniu przy tej temp..
Wiec z tego powodu śmiem twierdzić ze temp oliwy nie ma tak istotnego wpływu na zużycie el silnika a bardziej temp podzespołów .

Re: Remont silnika.

: 30 lis 2014, 15:31
autor: Zmyler
Masz rację ale jest jeszcze pojęcie optymalnej temperatury pracy.Nie mówię że poniżej tej temp nie można jeździć bo od razu silnik padnie ale jednak nie jest to to samo co przy optymalnej temperaturze.

Re: Remont silnika.

: 25 gru 2014, 14:10
autor: fakir
W temacie remontu silnika, czeka mnie szlif cylindra oraz nadwymiarowy tłok, pomijając inna głowicę.
Jak to jest z dobraniem nadwymiarowego tłoka?

Z tego co widzę to tłoki są dostępne w różnych średnicach, zazwyczaj z podziałką co 0,5mm,
czy najpierw muszę kupić tłok o większej średnicy i na taką średnice wyszlifują mi tuleje cylindra w odpowiednim zakładzie?
Trzeba zastosować jakąś tolerancje pasowania tłok/cylinder?

Re: Remont silnika.

: 25 gru 2014, 16:05
autor: Pawlo
Najlepiej udać się do zakładu gdzie będziesz robił szlif, żeby ocenili ile muszą zebrać i dopiero kupić tłok. Pasowanie masz w manualu, ale i tak zazwyczaj zakład robi po swojemu. Z resztą zapytaj Gacka jak jest z pomiarami - gdzie nie oddasz tam inne wyniki pomiarów :mrgreen:

Re: Remont silnika.

: 25 gru 2014, 16:50
autor: fakir
No mam nadzieje że to dobry zakład, który mam na oku "top mar" w Przeźmierowie.
Czy może ktoś ma coś sprawdzonego w wielkopolskim?

W "top marze" paru moich znajomych robiło planowanie głowicy i są zadowoleni

Re: Remont silnika.

: 25 gru 2014, 18:59
autor: luceq
Dodam tylko, że jak ja robiłem remont w mojej TTR to majster, który się tego podjął proponował zakup tłoka Wossner'a bo jest na nich informacja na ile należy honować cylinder - daje to spokuj, że w tym temacie jast wszystko tak jak powinno być.

Re: Remont silnika.

: 25 gru 2014, 21:06
autor: Pawlo
luceq pisze:proponował zakup tłoka Wossner'a bo jest na nich informacja na ile należy honować cylinder - daje to spokuj, że w tym temacie jast wszystko tak jak powinno być.
Wossner podaje taką informację, bo jest to tłok kuty i ma inne pasowanie niż wszystkie pozostałe, dla których pasowanie widnieje w manualu.

Re: Remont silnika.

: 28 gru 2014, 19:04
autor: fakir
Cześć, kartery (połówki silnika) składamy na sylikon do silników? Czy może jest przeznaczona do tego uszczelka?

Re: Remont silnika.

: 28 gru 2014, 19:14
autor: qpa
tylko jakieś szczeliwo, polecam szary Dirko