Strona 4 z 4

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

: 20 maja 2012, 09:03
autor: Gacek
Może nieczytelnie się wyraziłem - opadł bo 3AJ jest dłuższy i nie wejdzie mi już kostka podwyższająca ale generalnie stoi wyżej niż oryginał 3TB .Natomiast sprężyna z 3TB posiada inne wartości przy poszczególnych fazach ugiecia niż 3AJ jest dłuższa i liniowo przenosi większe obciążenia niż 3AJ który tylko przy końcówce naprężenia ma większe wartości jest bardziej progresywny (najlepiej z manuali porównać i da pełen obraz )

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

: 24 maja 2012, 10:53
autor: ArturS
Gacek, masz tyle sprężyn na stanie ;) to może byś pożyczył jedną? W trampku kumpla robimy zawias z tyłu, mamy dwa amory z LC4, nieco się różniące, ale w obu sprężyny są 70Nm, a w teorii potrzebna jest 80-85, czyli akurat tyle ile oryginał z 3AJ. Wprawdzie w docelowym amorze sprężyna jest dłuższa (27cm), ale po zrobieniu mixa z obu wychodzi, że potrzebna jest sprężyna ok 2-3cm krótsza, znowu jak w 3AJ.

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

: 24 maja 2012, 23:36
autor: Gacek
Fajna propozycja :lol: Oddasz ? to nie widzę problemu ;) leży bezczynnie na półce nie pojedzie na wakacje a tak dostanie szansę po obcować w objęciach WP 8-) i zwiedzi kawał świata :P .

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

: 25 maja 2012, 05:43
autor: ArturS
Oddam oddam ;) Najpierw posadzimy gada na oryginalnej sprężynie, mooooooże się okaże, że jednak nie trzeba nic mieszać, ale jeśli będzie to wymagało maksymalnego skręcenia napięcia wsptępnego, to bezsensu, bo jak dojdą toboły, to się pojawi problem.

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

: 25 maja 2012, 06:51
autor: Gacek
No to nie widzę problemu :) .
Tylko daj znać i po sprawie .

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

: 14 cze 2012, 20:02
autor: AlienQ
Gacek, skad moge pobrac manuala? Skrecam teraz gore silnika i nie wiem jakimi momentami dokrecic i jakie luzu zaworowe zrobic. Pomozesz?

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

: 15 cze 2012, 01:44
autor: Gacek

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

: 27 sie 2012, 11:57
autor: marecki999
pod moim 100kg :roll: troche miekko bylo na oryg. :klnie: przod juz zalatwiony :
nowy olej i Obrazek
wrażenia
- nie dobija
-pewniej .stabilniej na dwardym,
-po blocie tez lepiej
-przod jakby wyżej stoi z 3cm :slinka:
-nie nurkuje przu hamowaniu
- minus - przy szybkim przejezdzie ,po gestych nie duzych dziurach ,nie wybiera tak jak oryg :| i czuc to na rekach :roll:

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

: 27 sie 2012, 22:05
autor: Gacek
Moim zdaniem to są pól środki mocno przereklamowane - problem xt w moim odczuciu leży po stronie tłumienia które jest nazwijmy to po imieniu prymitywne ;) .
Często pada opinia o kiepskim zawiasie xt żaden z ludzi rzucających takie porównania np do KTM nie zauważył błahej sprawy inne lepsze sprzęty mają zwory które regulują tłumienie a xt rurę z powierconymi otworami .
Z swojej strony mogę polecić stronkę dla wszystkich zainteresowanych tematem tego gościa http://www.peterverdone.com/archive/lowspeed.htm.
Po zrozumieniu lektury chyba już nikt nie wleje oleju z traktora do amortyzatora :P .
Na temat progresów tez jest co nie co ;)

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

: 09 maja 2014, 22:05
autor: Maro
Dziś rozebrałem przód w celu wymiany uszczelniaczy i mam tam dodatkową sprężynę jak na foto.
Spotkał się ktoś z czymś takim. Model 2 KF.