Strona 4 z 5

Re: TT800ccm

: 17 mar 2013, 19:50
autor: qpa
wygląda jak po szkiełkowaniu

Re: TT800ccm

: 17 mar 2013, 21:11
autor: motoser
Piaskowanie pisakiem korundowym o bardzo małej ziarnistości :)
Kolega wcześniej zasugerował anodowanie....chyba to zrobię ,jutro dowiem się jak wygląda sprawa przygotowania powierzchni do tego oraz czy wogóle można anodować silnik:) Dam znać ;)

Re: TT800ccm

: 17 mar 2013, 21:28
autor: Gacek
Jak dla mnie to wygląda jak pryśnięte sprayem :lol: ale moze to piaskowanie jak piszesz ;) .

Re: TT800ccm

: 17 mar 2013, 21:36
autor: motoser
"sprejem" to jak 5 lat miałem rower pomalowałem:)
Pamiętaj ,że jest to stop aluminium i magnezu...taki właśnie kolor masz po piasku bądź szkiełku...zauważ "korki" od wału które są aluminiowe...są ciemniejsze:)

Re: TT800ccm

: 18 mar 2013, 05:56
autor: Gacek
Nie muszę pamiętać :) u siebie nie mam farby na silniku a napisałem tylko o swoich wrażeniach ;).
Które oparłem na paru szczegółach wygląd szpilek od cylindra i parę innych miejsc wskazuje jak by było to czymś pryśnięte :? .
Ale pomijając moje błędne jak piszesz wątpliwości jest jeszcze jedna sprawa u mnie kartery sa wykonane z innego stopu niż kapy - u ciebie wszystko jakby wygląda jednolicie :o więc moze u ciebie anodowanie będzie miało sens bo u mnie podejrzewam ze każdy element miał by inny odcień po takiej operacji :roll: .
Powodzenia w dalszym dłubaniu ;) .

Re: TT800ccm

: 18 mar 2013, 13:54
autor: terenowiecc
Jakie przewidujesz modyfikacje w silniku Motoser?
Fajnie się czyta i ogląda relacje z takich prac, profi podejście do tematu. Jak tylko będzie możliwość to piszę się na ogląd Twoich poczynań :browar:

Re: TT800ccm

: 19 mar 2013, 11:50
autor: Magic
Ogólnie ja przerabiałem ten temat w moim temacie o rekonstrukcji silnika. Wszystkie elementy silnika zawiozłem do piaskowania - nie szkiełkowałem powierzchni ponieważ chodziło o chropowatość dla warstwy powłoki proszkowej. I tak po wypiaskowaniu, położona została warstwa farby proszkowej i piec. Efekty widać na zdjęciach. Wydawało mi się to najbardziej optymalnym rozwiązanie. Anodowanie wchodzi w grę jeżeli chciałbyś położyć na to lakier akrylowy taki jak oryginalnie. Jest to dobra powłoka zabezpieczająca przed utlenianiem amelinium i dobry podkład pod lakier.

Re: TT800ccm

: 19 mar 2013, 19:01
autor: motoser
też rozmawiałem z ludźmi ,którzy anodują i nie polecają tego typu obróbki powierzchni na całe silniki... idzie do lakierni proszkowej nie ma co kombinować...

Re: TT800ccm

: 19 mar 2013, 19:08
autor: ralf
chodzi o to,ze reaguja jak mój szef o podwyzke...

Re: TT800ccm

: 19 mar 2013, 19:18
autor: motoser
hehehehhe no trochę powzdychali :)