nie wiem w którym kole ci brakuje szprychy tył jest dosyć prosty w xt jeżeli chodzi o wymianę sztuki przód to masakra przynajmniej w xt ku (może wyjść opcja ze pól koła będzie trzeba rozpleść aby wymienić sztukę ).Rozebrałem swoje stare koła z myślą o odbudowaniu na innych obręczach ale jak na razie nie mam ciśnienia inwestować 1k zł w koła . Wiec jakieś sztuki mi pozostały po rozbiórce jeżeli były by kompatybilne z twoim ttr to jedna mnie nie zbawi .vertus72 pisze:Co Ci sfotografować?? Na razie za zimno, nie chce mi się zrzucać koła by wyjąć jedną szpryche. A tak bez jednego druga to można smigac , czy koło pójdzie w rozsypke ?Gacek pisze:vertus72 - może zrób fotkę nanieś wymiary a los się do ciebie uśmiechnie .
Centrowanie kół
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Centrowanie kół
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 173
- Rejestracja: 08 lut 2012, 17:44
- Motocykl: Yamaha TT600R '98
- Lokalizacja: Łódź
Re: Centrowanie kół
Na szczęście tył mi strzelił od strony zebatki, więc chętnie przyjmę każde dobrodziejstwo inwentarza Może się ktoś wypowie nad kompatybilnoscia.....
Ps. Ja z kolei będę rozbieral przednie koło bo felga delikatnie pękła-ciekawe od czego bo wgieta nie jest, co prawda przekazałem tak cały sezon i nie powiększyło się, ale obawiam się że z czasem może strzelić i to w najmniej odpowiednim momencie.
Ps. Ja z kolei będę rozbieral przednie koło bo felga delikatnie pękła-ciekawe od czego bo wgieta nie jest, co prawda przekazałem tak cały sezon i nie powiększyło się, ale obawiam się że z czasem może strzelić i to w najmniej odpowiednim momencie.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2500
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Centrowanie kół
Zrób to koło jak najszybciej. Jak poszła jedna szprycha to znaczy, że jest źle napięte całe koło, obręcz dostanie po dupie, poza tym luźne szprychy szybko wyrąbią ci gniazda.vertus72 pisze:A tak bez jednego druga to można smigac , czy koło pójdzie w rozsypke ?
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 302
- Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
- Motocykl: XT600 2KF
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Centrowanie kół
Jak by ktoś potrzebował szprychy oryginalne zwężane nowe to mam namiar.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Centrowanie kół
A możesz coś więcej w temacie szepnąć ? .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 173
- Rejestracja: 08 lut 2012, 17:44
- Motocykl: Yamaha TT600R '98
- Lokalizacja: Łódź
Re: Centrowanie kół
No to wal pan śmiało.....,bo właśnie mam potrzebę....zanabyć.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 302
- Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
- Motocykl: XT600 2KF
- Lokalizacja: Oleśnica
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 302
- Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
- Motocykl: XT600 2KF
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Centrowanie kół
Info od p. Oliviera ;]
szprychy do przednia koła XT 600 , 32 szt za 200 zł
Wszystko jest w dobrym stanie , nie uszkodzone, nie popękane, jest bardzo dobrym stanie tak jak widać na zdjęciach.
Załączam większe bardziej dokładne zdjęcia.
514 475 752
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... kopia.jpg/
szprychy do przednia koła XT 600 , 32 szt za 200 zł
Wszystko jest w dobrym stanie , nie uszkodzone, nie popękane, jest bardzo dobrym stanie tak jak widać na zdjęciach.
Załączam większe bardziej dokładne zdjęcia.
514 475 752
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... kopia.jpg/
- -gumis-
- Po kostki w błocie
- Posty: 136
- Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
- Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama
Re: Centrowanie kół
Panowie, coś tu nie którzy odbijają od tematu.
Sprawa tyczy się TT ,a nie XT ...
Może silniki podobne, ale reszta...
Sprawa tyczy się TT ,a nie XT ...
Może silniki podobne, ale reszta...
- homeraczos
- Lubiący błoto
- Posty: 63
- Rejestracja: 11 sty 2012, 21:34
- Motocykl: yamaha tt 600
- Lokalizacja: starachowice
Re: Centrowanie kół
od świeże trochę temat i dam moje wskazówki z własnego doświadczenia
gdy już ktoś się zabiera za centrowanie koła a nie chce kupować szprych powinno się zdjąć oponę bo tam najbardziej koroduje szprycha i nypel
do zluzowania szprych nie wystarczy WD i moczenie nie wiadomo ile w nim
wystarczy godzina no może dwie odczekać po zlaniu WD i moją metodą jest rozgrzewanie nypli
w tym celu najlepsza jest spawarka do plastiku ponieważ ma wąską punktową dyszę ewentualnie mały palniczek opalarka się nie nadaje
grzejemy około 15 sekund nypla od strony piasty blokujemy szprychę samozaciskowym morsem i luzujemy nypla w przypadku gdy nypel troszkę sie zluzuje a nie idzie dalej nie grzejemy go już tylko lejemy WD i ruszamy nim w jedną i w druga stronę aż odczujemy że odpuszcza odkręcamy dalej w razie potrzeby gdy nypel dalej po obrocie się blokuję powtarzamy czynność
podczas centrowania koła luzujemy szprychy od strony wychyłu obręczy a z przeciwnej naciągamy nie przesadzamy z tym naciąganiem nieraz obręcz jest na tyle koślawa że nie da jej się doprowadzić do fabrycznego stanu trzeba pójść na kompromis i zdobić na tyle dobrze jak to możliwe i dodatkowo bardzo ważną sprawą jest naciągnięcie szprych z taka sama siłą bo inaczej pojedyncze zbyt napięte szprychy mogą brać całe przeciążenia na siebie co doprowadzi do szybkiego zmęczenia materiału i jak nie pourywają się od razu do zrobią to szybciej od pozostałych
napięcie szprych można sprawdzić napinając ręka równoległe szprych stukając narzędziem na słuch ale najważniejsze wyczucie w ręce
gdy już ktoś się zabiera za centrowanie koła a nie chce kupować szprych powinno się zdjąć oponę bo tam najbardziej koroduje szprycha i nypel
do zluzowania szprych nie wystarczy WD i moczenie nie wiadomo ile w nim
wystarczy godzina no może dwie odczekać po zlaniu WD i moją metodą jest rozgrzewanie nypli
w tym celu najlepsza jest spawarka do plastiku ponieważ ma wąską punktową dyszę ewentualnie mały palniczek opalarka się nie nadaje
grzejemy około 15 sekund nypla od strony piasty blokujemy szprychę samozaciskowym morsem i luzujemy nypla w przypadku gdy nypel troszkę sie zluzuje a nie idzie dalej nie grzejemy go już tylko lejemy WD i ruszamy nim w jedną i w druga stronę aż odczujemy że odpuszcza odkręcamy dalej w razie potrzeby gdy nypel dalej po obrocie się blokuję powtarzamy czynność
podczas centrowania koła luzujemy szprychy od strony wychyłu obręczy a z przeciwnej naciągamy nie przesadzamy z tym naciąganiem nieraz obręcz jest na tyle koślawa że nie da jej się doprowadzić do fabrycznego stanu trzeba pójść na kompromis i zdobić na tyle dobrze jak to możliwe i dodatkowo bardzo ważną sprawą jest naciągnięcie szprych z taka sama siłą bo inaczej pojedyncze zbyt napięte szprychy mogą brać całe przeciążenia na siebie co doprowadzi do szybkiego zmęczenia materiału i jak nie pourywają się od razu do zrobią to szybciej od pozostałych
napięcie szprych można sprawdzić napinając ręka równoległe szprych stukając narzędziem na słuch ale najważniejsze wyczucie w ręce
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.