Strona 3 z 3
Re: Tylny amor???
: 13 mar 2018, 22:34
autor: Gacek
Dalti - pozyjemy obaczymy

.
W zyciu czasami wyobraźnia jest wazniejsza od wiedzy

.
Re: Tylny amor???
: 23 mar 2018, 20:40
autor: 86matusz
Mam pytanko, odnosnie tej przedluzki do amora.
Wymienilem amortyzator na 3tb faktycznie jest krotszy o 10mm i moto nizej stoji ale teraz to zupelnie inna bajka te same odcinki to 3x szybciej ida, ale nie o to loto
Chodzi mi o to ze dorobilem sobie ta przedluzke i tak sobie teraz mysle ze skoro gora amortyzatora jest skrecona o 90° to teraz gorny przegub nie bedzie pracowal i podczas skoku zawieszenia bedzie go skrecac co spowoduje szybsze zuzycie tłoczyska
Wysłane z mojego 6055P przy użyciu Tapatalka
Re: Tylny amor???
: 24 mar 2018, 20:33
autor: Gacek
Rozumiem twoje obawy

- jednak nie wpadło ci do głowy aby temat pod tym katem obadać a nie tworzyc sobie w głowie zagwozdek ? .Moim zdaniem wystarczy zastosowac przedłuzkę w której nastapi dystans miedzy jej mocowaniem a "uchem" amortyzatora .Nie spogladałem - weryfikowałem tematu pod katem odchyleń jakie wystepują podczas pracy ale jak by były znaczne to zapewne zastosowano by łozyskowanie w dolnych i górnych mocowaniach jak to ma miejsce w innych systemach

.
Re: Tylny amor???
: 26 mar 2018, 15:53
autor: 86matusz
Co do łozyskowania to sie nie zgodze, bo czy w katamaranach (czyt. Puszkach) wystepuja lozyska na wachaczach zawieszenia? Sa tam tuleje metalowo gumowe takie same jak na koncowkach amortyzatora.
Mozesz wyjasnic o co chodzi z "Moim zdaniem wystarczy zastosowac przedłuzkę w której nastapi dystans miedzy jej mocowaniem a "uchem" amortyzatora" bo nie moge sobie tego wyobrazic z twojego opisu.
A co do tej mojej przedluzki to nastapila ciekawa sprawa po jej zamontowaniu tyl sie zrobil o okolo 30% bardziej miekki, no i nie podoba mi sie kat wachacza teraz i "dziura jaka powstala pomiedzy kolem a reszta moto (ale nie o estetyke tu chodzi bo to nie chopper)
Wysłane z mojego 6055P przy użyciu Tapatalka
Re: Tylny amor???
: 27 mar 2018, 05:24
autor: Gacek
Powiem ci tak
Tulejka przez która amortyzator jest mocowany do ramy osadzona jest na gumowym elastometrze w uchu .Jak masz skrecony amortyzator w przedłuzce a tą skreconą z ramą to dobrze było by aby pozostało tam miejsce na pracę elastometru .
Ogólnie to powiem ci cos subiektywnego co przerobiłem na własnych 4 literach z tymi amortyzatorami .
Nowsze amortyzatory te bez regulacji sa wyposazone w inny shim zastosowano tam blaszkę tłumienai okreslaną nazwą "cross over"ona wprowadza duzo miekosci do tłumienia w poczatkowej fazie pracy .
Moim zdaniem jest to super patent na wpowadzenie miekkosci ale w xt którego piec generuje duze momenty obrotowe na koło srednio się to sprawdza przy jexdzie off

.Ja osobiscie nie przesiadł bym się już na nowszy amortyzator nie bedę pisał ze jest to jakas przepaśc jezeli chodzi o pracę

.Dla mnie jest on dobrym zródłem na dawcę podzespołow do zabawy z "pseudo" tuningiem tłumienia

.